اخبار
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
نظر سنجی

نظرشما درمورد خبرگزاری خبر لرستان چیست؟؟

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر لرستان و آدرس newslorestan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 11
بازدید کل : 21289
تعداد مطالب : 51
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 51
:: کل نظرات : 13

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 6
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 11
:: بازدید ماه : 11
:: بازدید سال : 268
:: بازدید کلی : 21289
گفتگوی کامل با مهدی رجبی بازیگر سینما

با عرض سلام وادب خدمت شما هم استانی های عزیز .

به درخواست شما عزیزان گفتگویی خواهیم داشت با مهدی رجبی بازیگر خوب تلویزیون سینما و تاتر.

با عرض سلام و ادب لطفا خودتون رو برای هم استانیاتو معرفی کنید؟

با عرض سلام و احترام بنده مهدی رجبی هستم متولد 27 آذر ماه 76 بچه خررم آباد لرستان و افتخار میکنم که لرم و الان دارم برای کنکور آماده میشم و رشتمم ادبیات هستش.

آقای رجبی برای ما بگین چطور وارد هنر شدید؟

بنده برای اولین بار کار هنری رو با تاتر شروع کردم و به عضویت در گروه نمایشی شوگار در آمدم و سپس یکی از همکارانم در صداوسیما جناب آقای بهزاد سماواتی داشتن برای تست یه فیلم سینمایی ثبت نام می کردند. بنده هم ثبت نام کردم و پس از چند روز با بنده تماس گرفتن و جهت تست رفتم و جناب آقای نژاد مقدم عزیز بنده رو برای نقش یک بسیجی انتخاب کردن و باعث افتخار بود برای بنده.

پس از اون طی یک دوره 2 ماهه آموزش تصویربرداری را دیدم و برایم جالب بود.

آقای رجبی ورود تون رو به رسانه ملی چگونه بود یعنی تلویزیون؟

بنده بعد از کار فردارافراموش نکن آقای نژاد مقدم آقای امین جواد آبادی  با بنده تماس گرفتن وگفتن برای بسته های شبکه نسیم به گروهشون ملحق بشم. بنده هم رفتم و کار رو تحویل شبکه دادیم که خدارو شکر مورد توجه قرار گرفت پس از اون وارد شبکه شما شدم با برنامه شادمانه به کارگردانی امین مرادی عزیز.

 

ادامه مطلب برای باقی گفتگو

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1602
موضوعات مرتبط: گفتگو ها , ,
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4

نویسنده : مدیریت
تاریخ : جمعه 8 آبان 1394
نظرات
عکس‌های چشم‌نواز از آسمان و طبیعت لرستان
آسمان و زمین منطقه‌ای محصورشده در میان مراتع سرسبز و زیبا در لرستان سوژه‌ی عکاسی یک هموطن خوزستانی شده است.
به گزارش خبر لرستان، "نوید لطف‌علی"عکس از نوید لطفعی بخشی از جاذبه‌های دیداری منطقه‌ی کمندان در شهرستان ازنا را با سه سبک عکاسی شب، ماکرو و طبیعت به تصویر کشیده است.
عکاسی شب، به عکاسی در فضای آزاد در ساعات شب گفته می‌شود و عکاسی ماکرو نوعی عکاسی از نمای نزدیک از سوژه‌های کوچک است.
روستای کمندان در ۲۵ کیلومتری شهرستان ازنا و در پای کوه اشتران‌کوه قرار دارد. یک تونل برفی که از غارهای برفی زیبای ایران است در نزدیکی این روستا قرار دارد.
کوه‌های اطراف این روستا دارای پوشش گیاهی بسیار گوناگون و غنی و چشمه‌سارهای فراوان می‌باشد. آب این چشمه‌ها بسیار گورا و سرد است.
 
عکس طبیعت لرستان ازنا کمندان از نوید لطفعی
 
عکس طبیعت لرستان ازنا کمندان از نوید لطفعی
 
عکس طبیعت لرستان ازنا کمندان از نوید لطفعی
 
عکس طبیعت لرستان ازنا کمندان از نوید لطفعی
 
عکس طبیعت لرستان ازنا کمندان از نوید لطفعی
 
عکس طبیعت لرستان ازنا کمندان از نوید لطفعی
 
عکس طبیعت لرستان ازنا کمندان از نوید لطفعی
 

مهرداد دهقانی؛ عكس‌ها از: نويد لطف‌علي

تعداد بازدید از این مطلب: 387
موضوعات مرتبط: هنری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : جمعه 8 آبان 1394
نظرات
اسامي اعضاي هيأت نظارت بر انتخابات خرم‌آباد اعلام شد/ كانديداهاي قانون‌شكن، روز انتخابات پاسخي زيبا
رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شهرستان خرم‌آباد معرفی شد.
به گزارش پايگاه خبر لرستان، در جلسه شورای اداری شهرستان خرم‌آباد كه در محل فرمانداری این شهرستان با حضور فرماندار، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات لرستان و جمعی از مدیران استانی و شهرستان برگزار گرديدف رئيس هيأت نظارت بر انتخابات خرم‌آباد معرفی شد.
در این جلسه طی حکم صادره از سوی آیت‌الله "احمد جنتی" دبیر شورای نگهبان کشور، "سید رحیم کاظمی" به عنوان رئیس هیأت نظارت بر انتخابات پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان خرم‌آباد معرفی شد.
كاظمي برای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابان مجلس شورای اسلامی به عنوان رئيس هيأت نظارت بر انتخابات برگزيده شد که از سوابق وی فرماندار، رئیس دادگستری شهرستان دورود و خرم‌آباد، رئیس هیأت نظارت نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده‌ و رئیس دادسرای ویژه روحانیت استان است.
همچنین در این جلسه "محمد‌ولي حیدروند" و "كوروش بيرانوند" نيز به عنوان اعضاي جديد هیأت نظارت بر انتخابات خرم‌آباد معرفی شدند.
فرماندار خرم‌آباد در اين جلسه گفت: انتخاب وجه تمايز بشر با ساير مخلوقات مي باشد و اگر ما بخواهيم بشر را با ساير مخلوقات مقايسه نماييم يكي از مهم‌ترين وجوه تمايز او داشتن حق انتخاب مي‌باشد.
 "حبيب‌الله  خجسته‌پور" اظهار داشت‌: آن‌جايي كه امام حسين (ع) شعار هيهات من الذله را سر داد، در اصل دست به يك انتخاب زد و ما به عنوان اين كه داعيه پيروي از آن حضرت را داريم بايد در تمام انتخاب‌هاي خود چه اجتماعي و چه سياسي و چه اقتصادي با الگو قرار دادن ايشان دست به انتخاب بزنيم‌.
وي گفت: اگر امروز به مناسبت بحث انتخابات هيأت نظارت و هيأت اجرايي در كنار هم قرار دارند، اين بيانگر همان شكل و سطح اول تحقق شعار سال است‌.
فرماندار خرم آباد در ادامه بيان داشت: فردا روزي كه مردم به پاي صندوق‌هاي رأي خواهند آمد اين هم بيانگر همدلي و هم زباني بين مردم است و زماني كه ما در كنار مشاركت مردم انتخابات را برگزار نماييم شكل سوم همدلي و هم‌زباني ملت و دولت محقق خواهد شد‌.
خجسته‌پور  تصريح كرد: ما به عنوان مجريان انتخابات تمام تلاش‌مان اين است كه با نظارت نمايندگان هيأت نظارت شوراي نگهبان كه در حقيقت يكي از اركان تضمين جمهوريت و اسلاميت اين نظام هستند انتخاباتي سالم را برگزار كنيم .
وي با بيان اين كه بايد انتخاباتي را برگزار كنيم كه در آن تعبير مقام معظم رهبري كه فرمودند رأي مردم حق‌الناس است رعايت شود‌.، افزود: بر آنيم كه رأي مردم و بنا به فرموده امام راحل اين انديشه مردم را كه ميزان است نگهداري نماييم و به اهلش بسپاريم‌.
فرماندار خرم آباد اظهار داشت: همه‌ي كانديداهايي كه مراحل تأييد را بگذرانند و در فهرست نهايي قرار گرفته باشند براي ما محترم و ارزشمند خواهند بود و ما حق نداريم به نيابت از مردم و به عنوان تكليف شرعي در مورد آن‌ها تصميم‌گيري نماييم‌.
خجسته پور افزود: البته اين موضوع فقط در جابه‌جا نمودن رأي نيست، بلكه استفاده از امكانات دولتي براي تغيير رأي مردم هم نوعي خيانت در امانت است‌.
فرماندار خرم آباد اظهار داشت: چنانچه دستگاه‌هاي اجرايي و حمايتي ما در كنار خدماتي كه وظيفه ذاتي آنها مي‌باشد جهت ارائه آن خدمت يك شرطي مثل هواداري از يك كانديداي خاص را قرار دهند اين هم خيانت در امانت است.
خجسته‌پور افزود‌: اگر ما از تلفن دولتي‌، از خودرو دولتي و ساعت كار اداري به نفع يك كانديداي خاص استفاده كرديم اين هم خيانت در امانت است‌.
فرماندار گفت‌: همان طور كه امام راحل فرموند اين مردم از مردم دوران حضرت رسول براي من ارزشمندتر هستند‌، خود مي دانند چگونه بايد انتخاب نمايند و ما وظيفه نداريم امكانات و رانت خود را در اختيار كس خاصي قرار دهيم‌.
فرماندار خرم‌آباد با اشاره به كساني كه تمايل دارند براي انتخابات سال جاري كانديدا شوند گفت‌: ما هم به مانند هيأت نظارت در حال رصد فعاليت اين افراد و نگران عده‌ي قليلي هستيم‌.
وي  در تكميل گفته‌هاي خود گفت: ما نگران آن عده‌اي هستيم كه ادعا دارند مي‌خواهند براي مملكت قانون‌گذاري كنند و خود در حال قانون‌شكني هستند‌.
 خجسته‌پور در پايان گفت: قطعا  هيات اجرايي و هيأت نظات به اين موضوعات رسيدگي خواهند كرد اما اين افراد مطمئن باشند مردم در روز انتخابات پاسخي زيبا به اين قانون‌شكنان خواهند داد.
 اسامي اعضاي هيأت نظارت بر انتخابات خرم‌آباد اعلام شد/ كانديداهاي قانون‌شكن، روز انتخابات پاسخي زيبا مي‌گيرند
تعداد بازدید از این مطلب: 178
موضوعات مرتبط: اخبار ویژه لرستان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : جمعه 8 آبان 1394
نظرات
برتری روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در کشور
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان موفق به کسب مقام اول زیرپوتال پایگاه اطلاع‌رسانی در میان روابط عمومی‌های وزارت ارشاد شد.
برتری روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در کشوربه گزارش پایگاه خبری خبر لرستان: در ارزیابی‌های سالانه روابط عمومی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با کسب امتیاز 100 حائز رتبه اول در زمینه "زیرپوتال" و رتبه سوم در "خبر" پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره کل شد.
شاخص‌هایی مانند میزان مشارکت خبری اعم از تعامل با مخاطبان، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، تولید خبر و گزارش تصویری، ارائه خدمات الکترونیکی بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره کل و امکانات جانبی سایت از شاخص‌های ارزیابی صورت گرفته بوده است.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در طول 8 سال گذشته توانسته عنوان خود را در زمینه اطلاع‌رسانی در میان روابط عمومی‌های ادارات کل ارشاد سراسر کشور بین رتبه اول تا دوم حفظ کند.
قابل ذكر است مديريت روابط عمومي فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان بر عهده "اعظم روانشاد" مي‌باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 116
موضوعات مرتبط: اخبار ویژه لرستان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : جمعه 8 آبان 1394
نظرات
توسعه روستاها، گامی مؤثر در توسعه استان لرستان
21 دستگاه و نهاد در توسعه روستاها فعالیت می‌کنند و باید در اين خصوص جوابگو باشند.
در لغت‌نامه دهخدا آمده که کلمه توسعه از وسع گرفته شده و به معنی توانمندسازی است. قبل از پرداختن به جایگاه و نقش روستاها در توسعه  محلی و منطقه‌ای، می‌بایست به این سوال اساسی پاسخ داد که چه باید کرد تا انگیزه ماندن روستاییان در روستا را فراهم نمود.
فرض بر این است که تمام خدمات مورد نیاز را برای روستا فراهم کنیم اما اگر فکر اساسی برای درآمد و اشتغال روستاییان در نظر نگیریم؛ آیا روستاییان میل به ماندن در روستا را خواهند داشت؟
به اعتقاد نگارنده برای ماندن روستاییان لرستان در محل خود و ایجاد درآمد مکفی برای آنان باید شرایطی را فراهم نمود که از میان آن‌ها توسعه روستاها، گامی مؤثر در توسعه استان لرستانموراد ذیل قابل توجه هستند:
1. آموزش و مهارت‌آموزی روستاییان با محوریت صنایع دستی  و ایجاد اشتغال
2. سهولت در اعطای مجوز صنایع روستایی
3. تقویت صنایع دستی بومی استان لرستان
4. پرداخت وام‌های کم‌بهره با هدف اشتغال‌زایی
5. اختصاص وام با کارمزد پایین
6. ضمانت بانکی برای روستاییان یارانه و محصولات زراعی آن‌ها باشد که بارها در جلسات پیشنهاد داده‌ام استان لرستان را به عنوان استان پایلوت انتخاب نمایید.
7. تجدید نظر در طرح‌های هادی
8. الزام طرح جامعه روستایی
9. اختصاص منابع مالی جدید از محل درآمد هر شهرستان از جمله مالیات بر ارزش افزوده عوارض برای روستا
10. ساماندهی خدمات روستایی از جمله آب، برق، مخابرات، گاز، فضای آموزشی، بهداشتی، ورزشی و فرهنگی
11. کارشناسی نمودن دهیاری‌ها، زیرا اعطای پروانه ساختمانی، تعریف طرح‌ها و توسعه روستا امری تخصصی است
12.  تقویت آداب و رسوم و فرهنگ درست محلی
13. فراهم نمودن زمینه برای روستاهایی که قابلیت گردشگری دارند
14. استفاده از تکنولوژی‌های ارزان‌قیمت با بازدهی بالا در امور زراعی و باغی
15. اختصاص مشوق‌های قانونی به منظور تحقق اهداف تعریف شده
16. برنامه‌ریزی به منظور ایجاد مشاغل پایدار با درآمد کافی
البته متاسفانه باید گفت با همه تلاش‌های صورت گرفته لیکن در بخش استقرار امکانات و ملزومات اولیه لازم آن‌چنان که باید مورد انتظار نبوده و یا به شکل مقطعی و بدون آینده‌نگری و ... بوده است؛ در حالی که تردیدی نیست که توسعه روستاها می‌بایست متوازن و همه‌جانبه باشد.
پس توسعه (روستایی) امری است مداوم، تدریجی، مشارکتی، همه‌جانبه و هدفمند. که با یک بازدید در روستاهای شهرستان خرم‌آباد فاکتور‌های مذکور قابل مشاهده نیست.
در هر صورت مشکل عمده روستا و روستاییان دو مورد است: یکی خدمات مورد نیاز و دیگری اشتغال و درآمد که اگر به این دو مقوله توجه نورمحمد فردي‌بيرانوندشود قطعاً ماندگاری در روستا را تضمین کرده‌ایم.
به هر حال همه تصمیم‌گیری‌ها باید در راستای کاهش منطقی فاصله شهر و روستا و افزایش جاذبه زندگی در روستاها باشند که این مهم محقق نخواهد شد مگر این که مجموعه مدیریتی شهر در کنار مسئولان نظارتی دست به دست هم دهند.
 
نورمحمد فردي‌بيرانوند
تعداد بازدید از این مطلب: 126
موضوعات مرتبط: اخبار متنوع , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : جمعه 8 آبان 1394
نظرات
امام حسین (ع) مظهر انسانیت و ترسیم کننده فلسفه تاریخ
نمی‌دانم چه بنامم تراژدی جانسوز عاشورای حسینی را؟ آن را باید حادثه نامید یا واقعه؟ قیام یا رخداد؟ جنگ یا مبارزه؟ هرچه هست هنوز هم زنده و پویاست و هنوز هم تا اعماق جان نفوذ می‌کند، اشک‌ها را جاری می‌سازد و طوفانی در دل شیعیان به راه می‌اندازد.
هنوز هم این زیباترین "پیام" تاریخ : "کل یوم عاشورا، کل ارض کربلا" آشکار و عیان، بیخ گوش بشریت نجوا می‌کند و در مقابل چشمان تاریخ تکرار می‌شود. هنوز هم "حسینیانِ" عالم را به مسلخ می‌برند و یزیدهای عالم در تکاپو هستند ... در تکاپوی نگه‌داری پایه‌های پوسیده ظلم و ستم ...
نمی‌بینم یزیدهای عالم چه زیاد شده‌اند و هرکدام لشکری از گرگ‌های درنده را به گوشه و کنار عالم می‌فرستند و همچنان حسینیان را به خاک و خون می‌کشند. زمانی که تصویر غمناک کودکی غرق شده در کنار ساحل به سراسر جهان مخابره می‌شود و یا تصاویر گروه گروه جوانان آفریقایی، عرب و کرد را غرق در خون می‌بینیم و اجساد پاک‌شان را در صحنه‌های جنگ‌های نابرابر دراز کشیده بر خاک، آیا به یاد "تراژدی عاشورا" نمی‌افتیم؟
آری، از زمان خلقت آدمی "عاشورا" یعنی "عشق" و در این "مسلخ عشق" امام حسین (ع) هم مظهر انسانیت است و هم مظهر معرفت، هم مظهر شجاعت است و هم مظهر مظلومیت، هم نماد عدالت خواهی است و هم نماد صلح‌طلبی، هم نماد آزادگی است و هم مظهر عشق است، عشق به خداوند عالم و عشق به انسانیت ...
شب عاشورا امام حسین (ع) با کمال بزرگ منشی و آزادگی از یارانش چنین می‌خواهد: فردا همگی به سوی خداوند متعال خواهیم شتافت و کشته خواهیم شد. اگر از میان شما کسی نمی‌خواهد کشته شود و یا حق الناسی بر گردن دارد می‌تواند در خاموشی شب خیمه را ترک کند. آن‌گاه امام حسین (ع) دستور می‌دهند روشنایی‌های خیمه را خاموش کنند تا کسانی که نمی‌خواهند "باشند" به دور از نگاه یاران از خیمه خارج شوند و در تاریکی شب دور شوند.
... و روز عاشورا فرا می‌رسد. امام حسین (ع) و یارانش با شجاعت و رشادتی بی‌نظیر و در اوج مظلومیت به شهادت می‌رسند. در روز عاشورا تمامی خصائل نیک انسانی‌: پاکدامنی، رشادت، شجاعت، حق‌طلبی، معرفت، تقوی، گذشت و ایثار به میدان آمد، برگ زرینی در تاریخ بشریت گشوده شد و افتخاری بزرگ برای بشریت در پیشانی تاریخ ثبت و ضبط گردید.
به راستی در سوگ این واقعه دردناک، این تراژدی جانسوز، این مبارزه نابرابر کدام چشم است که نگرید، کدام دل است که نلرزد و کدام تفکر است که تکان نخورد؟
سيد محمد قاسميچه زیبا گفته‌اند که عاشورا هم شور است و هم شعور؛
هم باید در سوگ نشست و هم باید شناخت‌؛
هم باید گریست و هم باید به تفکر نشست‌؛
هم باید آموخت و هم باید به کار بست‌: شجاعت و حق‌طلبی را، انسانیت و آزادگی را و صلح‌طلبی و عشق را ...
 
سيد محمد قاسمي
تعداد بازدید از این مطلب: 123
موضوعات مرتبط: اخبار متنوع , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : جمعه 8 آبان 1394
نظرات
رییس اتحادیه رستوران‌داران خرم‌آباد انتخاب شد
رییس اتحادیه رستوران‌داران خرم‌آباد انتخاب شدرییس اتحادیه صنف رستوران‌داران و اغذیه‌فروشان خرم‌آباد انتخاب شد.
به گزارش پايگاه خبري يافته، در انتخابات رئيس صنف رستوران‌داران و اغذیه‌فروشان خرم‌آباد "مصطفی سلاحورزی" با کسب ۶۸ رای از مجموع ۱۰۱ رای ماخوذه به عنوان رییس این اتحادیه انتخاب شد.
همچنین بر اساس آرای ماخوذه و از مجموع ۹۴ رای اخذ شده، "سيد عباس موسوی" با کسب ۶۲ رای به عنوان بازرس این اتحادیه انتخاب شد.
اتحادیه صنف رستوران‌داران و اغذیه فروشان خرم‌آباد به عنوان چهل و سومین اتحادیه صنفی در مرکز استان لرستان آغاز به کار کرده است.
خبر: وحيد بيرانوند
تعداد بازدید از این مطلب: 290
موضوعات مرتبط: اخبار ویژه لرستان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : جمعه 8 آبان 1394
نظرات
يك لرستاني مدير كل تعزيرات حكومتي كرمانشاه شد
با حکم معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، "داریوش جودکی" به عنوان مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه داريوش جودكيمنصوب شد.
به گزارش پایگاه خبري يافته، "‌علی‌رضا جمشیدی" معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با صدور حکمی "داریوش جودکی"  را به عنوان رئیس شعبه اول بدوی و مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه به جاي "ايرج عزيزي" منصوب کرد.
مراسم تودیع و معارفه مدیران فعلی و سابق اداره کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه روز شنبه 9 آبان‌ماه 1394 با حضور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در کرمانشاه برگزار خواهد شد.
جودکی پیش این از 4 آذر 1393 تا كنون سرپرست تعزیرات حکومتی استان خراسان شمالی بوده است. وي پيش از آن نيز از 27 مهر 1391 مدير كل تعزيرات حكومتي استان قزوين و قبل از آن نيز از 1387 تا 1390 مدير كل تعزيرات استان لرستان بوده است.
وي اهل خرم‌آباد و دانش‌آموخته کارشناسی حقوق قضایی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی است و پيش از سوابق مدير كلي نيز ریاست تعزیرات حکومتی شهرستان سنقر و کلیایی استان کرمانشاه و عضو علی‌البدل دوره سوم شورای اسلامی شهر خرم‌آباد را نیز در سوابق خود دارد.
تعداد بازدید از این مطلب: 152
موضوعات مرتبط: اخبار ویژه لرستان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : جمعه 8 آبان 1394
نظرات
گزارش تصویری: مراسم سوگواره‌ مرحوم کیومرث صادقی در خرم‌آباد
مراسم سوگواری  پدیده آواز لرستان در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد برگزار شد.
نکوداشت کیومرث صادقیبه گزارش یافته، در یکی از تلخ‌ترین شب‌های تاریخ موسیقی لرستان جمعیتی بالغ بر 700 نفر در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد گرد هم آمدند تا ضمن همدردی با خانواده‌ی مرحوم "كيومرث صادقی"، ثابت کنند که موسیقی چون خون در رگ‌های این قوم همیشه سرافراز جاری است.
در این مراسم كه توسط اداره‌ی کل فرهنگ و ارشادی اسلامی و انجمن موسیقی لرستان برگزار شد، حجت‌الاسلام حميدرضا حنان مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان‌، امین عباسیان رییس انجمن موسیقی لرستان، عابد میرزاییان، نصرالله چیدان‌، محمد مدبر هر کدام در بخش‌های مختلف مراسم به ایراد سخنرانی، خواندن شعر و مداحی پرداختند.
اجرای برنامه بر عهده‌ی مسعود بهرام‌نژاد و مریم رشیدی‌مجد بود.
"قابل ذکر است مرحوم کیومرث صادقی فرزند یارمراد از طایفه بابابزرگ درویش روز پنج‌شنبه 15 مردادماه در سن 34 سالگی به دلیل ایست قلبی در بيمارستان شهداي عشاير خرم‌آباد دار فانی را وداع گفت.
وی سال 1360 در روستاي مله‌بلوط شهرستان چگنی متولد و از 8 سال پیش خوانندگی را زیر نظر انجمن موسیقی لرستان شروع کرد. صدای بی‌نظیر مرحوم صادقي و شباهت صدايش با استاد رضا سقایی، باعث شده بود که وی را جانشین شایسته‌ای برای سقایی بدانند.

از جمله ترانه‌های موفق مرحوم صادقي می‌توان به ترانه "حال و هوای لرستان" اشاره کرد. روحش شاد باد

نکوداشت کیومرث صادقینکوداشت کیومرث صادقی
نکوداشت کیومرث صادقی

نکوداشت کیومرث صادقی
نکوداشت کیومرث صادقی
نکوداشت کیومرث صادقی
نکوداشت کیومرث صادقیخبر: رضا طولابی، عكس‌: جابر امرايي



در همين زمينه بخوانيد:

شب سوگواري به ياد مرحوم كيومرث صادقي در خرم‌آباد برگزار شد + تصاوير و حواشي

تعداد بازدید از این مطلب: 1136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 27 مرداد 1394
نظرات
مرکز لرستان‌شناسی راه‎اندازی می‎شود
استاندار از راه‎اندازی مرکز لرستان‎شناسی در استان خبر داد.
به گزارشر خبر لرستان: هوشنگ بازوند در جلسه‌ی اتاق فکر فرهنگی استان، افزود: لرستان افراد بزرگ فرهنگی بسیاری دارد که باید هویت آنها را برای همگان معرفی و خدمات آنها را منعکس کنیم.
وی اظهار کرد: با ایجاد مرکز لرستان‎شناسی می‎توانیم بسترهای توسعه لرستان را بیشتر مورد شناسایی قرار داده و در جهت معرفی آنها قدم‎های ویژه‎ای برداشته شود.
استاندار تصریح کرد: در انتخاب افراد عضو این مرکز که اعضای آن از بزرگان و اساتید بزرگ لرستانی و بدون رویکرد سیاسی بوده سعی شده از همه شهرستان‎های استفاده شود.
بازوند در پایان گفت: پس از انتخاب اعضای هیات امناء هیئت مدیره و مدیرعامل هم انتخاب می‎شوند و مراحل قانونی آن هم در اداره‌ی ثبت شرکت‎ها انجام می‎شود و تنها شخصیت حقوقی در این مرکز استاندار خواهد بود.
 
راه‌اندازی مرکز لرستان‌شناسی بستری مناسب برای معرفی ظرفیت‌های استان است
استاندار لرستان گفت: راه‌اندازی مرکز لرستان‌شناسی بستری مناسب برای معرفی ظرفیت‌های استان لرستان است.
به گزارش يافته، هوشنگ بازوند آذرماه سال گذشته موضوع تاسیس مرکز لرستان‌شناسی را به عنوان یک پیشنهاد به اعضای اتاق فکر فرهنگی استان مطرح کرد و گفت: لرستان بزرگان زیادی دارد که بایستی آن‌ها را شناسایی و به تمام کشور و حتی دنیا معرفی کرد.
بازوند افزود: استان لرستان دارای تمدن، هویت و امتیازات بزرگی است که با راه‌اندازی مرکز لرستان‌شناسی می‌توان آنها را به همگان معرفی کرد و این مرکز همچنین می‌تواند لرستان را به خوبی به سایر نقاط دنیا معرفی کند.
وی ضمن اشاره به جاذبه‌های گردشگری فراوان لرستان و قدمت بالای این استان تصریح کرد: لرستان استان ثروتمندی بوده و جزء ثروتمندترین استان‌های کشور محسوب می‌شود ولی تا کنون نتوانسته‌ایم از داشته‌های‌مان استفاده کنیم.
استاندار لرستان عدم استفاده درست از سرمایه‌های موجود در لرستان را موجب قضاوت‌های متفاوت آیندگان دانست و اظهار داشت: چطور می‌شود استانی با این همه سرمایه و ثروت جزو بیکارترین استان‌های کشور باشد، به طور قطع تاریخ در اینباره قضاوت خوبی نخواهد کرد.
وی مرکز لرستان‌شناسی را ظرفیت مناسبی برای نشان دادن توانمندی‌های استان لرستان دانست و عنوان کرد: در کرمان نیز چنین مرکزی تشکیل شده و مرکزی رسمی است که اعتبار دولتی نیز به آن تعلق می‌گیرد.
 
راه‌اندازی مرکز لرستان‌شناسی بستری مناسب برای معرفی ظرفیت‌های استان است
 
منبع: روابط عمومی استانداری لرستان و باشگاه خبرنگاران جوان
تعداد بازدید از این مطلب: 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 27 مرداد 1394
نظرات
بزرگ‌ترین جشن كودكان در خرم‌آباد برگزار شد/ دومین جشنواره استانی ضامن آهو
دومین جشنواره استانی ضامن آهو، یک‌شنبه 25 مردادماه جاری، همزمان با آغاز دهه کرامت در سالن آمفی‌تئاتر اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان برگزار شد.
به گزارش خبر لرستان: سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان در این مراسم گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان امروز دومین جشنواره استانی ضامن آهو را به‌عنوان بزرگ‌ترین جشن در کانون برگزار می‌کند.
محمدجواد محمدی با بيان اين كه کانون پرورش فکری لرستان دو مسابقه در بخش ضامن آهو و جشنواره رضوی برگزار کرده است که در بخش جشنواره رضوی در مرحله شهرستان  259 اثر از سراسر استان شرکت داشته‌اند ادامه داد: 35 اثر به مرحله استانی رسیدند و در بخش ضامن آهو 206 اثر به مرکز استان راه يافت که 22 اثر برای شرکت در مرحله استانی انتخاب شدند و در مجموع 57 اثر به عنوان برگزیده به مرحله نهایی و کشوری راه یافتند.
در بخش دیگری ار این مراسم دبیرستاد اقامه نماز استان لرستان گفت: در روایتی از امام رضا(ع) آمده است که خداوند دختران را بیش‌تر از پسران دوست دارد.
حجت‌الاسلام عابدین درویش‌پور ادامه داد: دختران در جامعه اثرگذار هستند، به همین دلیل است که مورد تأکید خداوند قرار دارند.
وي با اشاره به این‌که در روایت داریم کسی که یک دختر دارد مانند این است که می‌خواهد هفت پسر را تربیت کند، تصریح کرد: روح انسان مذکر و مؤنث ندارد و این جسم است که مرد و زن بودن را ایجاد کرده است، لذا همان گونه که یک مرد الگو است یک زن نیز می‌تواند برای همه حتی مردان الگو باشد.
در ادامه مراسم از 57 نفر برگزیده جشنواره ضامن آهو تقدیر به عمل آمد. مراسم گروه نقاره‌زنی از مرکزفرهنگی هنری شماره 2 خرم‌آباد به اجرای نمادین مراسم نقاره‌زنی در حرم امام رضا(ع) یکی دیگر از برنامه‌های این جشن بود.
در پایان با حضور مسئولان حاضر در جشن و والدین و مربیان نمایشگاه آثار برتر و راه یافته به جشنواره ی سراسری فرهنگ رضوی افتتاح شد و مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گرفت.
این مراسم با حضور محمدجواد محمدی سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، حجت‌الاسلام عابدین درویش‌پور دبیر ستاد اقامه نماز استان لرستان، محسن یوسفوند معاون پرورشی آموزش و پرورش لرستان، اسد عباس‌زاده مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد، مرضيه قنبریان مدیرکل استاندارد استان لرستان و جمعی از کودکان‌، نوجوانان، مربیان و خانواده‌های اعضای مراکز کانون شهرستان و استان درسالن آمفی‌تئاتر استان برگزار شد.
 بزرگ‌ترین جشن كودكان در خرم‌آباد برگزار شد/ دومین جشنواره استانی ضامن آهو
منبع: روابط عمومی اداره کل کانون لرستان
تعداد بازدید از این مطلب: 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 27 مرداد 1394
نظرات
مراسم معارفه مدیر کل جدید میراث فرهنگی لرستان صبح چهارشنبه برگزار مي‌شود

مراسم معارفه مدیر کل جديد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان با حضور هوشنگ بازوند استاندار لرستان، اسدالله غلام‌رضا سليماني مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري لرستاندرویش‌امیری معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی کشور و سید محسن دلبری مدیر کل هماهنگی امور استان‌های سازمان ميراث فرهنگي برگزار مي‌شود.

به گزارش يافته اين مراسم صبح روز چهارشنبه 28 مرداد 1394 از ساعت 10 و 30 دقيقه صبح در سالن آمفی‌تاتر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان واقع در خیابان 60 متری، خيابان شهید جهان‌آرا، خيابان شهید چمران، جنب اداره کل ثبت و اسناد لرستان آغاز مي‌شود.
بر اين اساس "غلام‌رضا سليماني" به عنوان مدير كل جديد اين نهاد معرفي و از زحمات "محمدرضا اماني" سرپرست اين نهاد از 23 فرودين امسال تا كنون كه بازنشسته شده است، تقدير به عمل مي‌آيد.
سليماني كه پيش از اين تا 11 اسفندماه 1392 مدیر دفتر فنی استاندار استان مرکزی و از 18 اردي‌بهشت 1393 تا كنون فرماندار شهرستان سلسله بوده است.
 سلیمانی  قبلاً  فرمانداری شهرستان سلسله را به عهده داشته اند.جناب آقای امانی بعد از تودیع آقای مهاجری نژاد از ابتدای سال جاری به عنوان سرپرست، مدیریت این اداره کل را به عهده داشتند.
تعداد بازدید از این مطلب: 120
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 27 مرداد 1394
نظرات
پارسه، مقهور موشك‌هاي راه دور خيبر/ خرم‌آبادي‌ها صدرنشين ليگ يك شدند + تصاوير
هفته نخست بازی‌های دسته اول لیگ آزادگان عصر امروز با حضور 20 تیم به صورت دوره‌ای آغاز شد و تیم خیبر خرم‌آباد در اولین حضورش در لیگ دسته اول آزادگان در پر‌تماشاگرترین بازی هفته، در حضور 5 هزار نفر مقتدرانه از سد تیم پارسه عبور کرد.
خيبر زننده اولین گل لیگ در فصل جاری هم بود و  فرشاد امامي در ثانيه 108 بازي و در دقيقه دوم، قفل دروازه شاگردان فرشاد پيوس را گشود.
از ساعت 17 و 30 دقيقه عصر روز دوشنبه 26 مردادماه سبزپوشان خيبر خرم‌آباد در ورزشگاه تختي اين شهر ميزبان سفيدپوشان پارسه تهران بودند كه در پايان با 3 گل مقابل مهمان به برتري رسيدند.
فرشاد امامي مدافع خيبر در دقيقه 2 با ارسالي بلند از جناح راست اين تيم و از فاصله‌اي بيش از 50 متر توپ را درون محوطه 18 قدم پارسه ارسال كرد و با اشتباه شعباني دورازه‌بان پارسه هنگام خروج، توپ پس از برخورد به زمين پشت سر اون فرود آمد و اولين گل بازي به ثمر رسيد.
در دقيقه 13 نيز پرتاب بلند اوت از جناح راست تيم خيبر توسط امير منصوريان مدافع چپ اين تيم، روي خط 6 قدم با ضربه سر محمد پهلوان وارد دروازه پارسه شد.
همچنين در دقيقه 85 نيز روي يك ضربه ايستگاهي، ياسر دويشي از فاصله‌اي حدود 40 متري دومين شوت از راه دور و موشك سهمگين (پس از ضربه‌ي از راه دور امامي كه منجر به گل اول خيبر شد) را وارد دروزاه پارسه كرد تا تيم خود را 3 بر صفر پيش بياندازد. اين شليك زيبا در كنج بالاي دروازه پارسه فرود آمد تا يكي از زيباترين گل‌هاي ليگ يك به ثمر برسد.
پارسه، مقهور موشك‌هاي راه دور خيبر/ خرم‌آبادي‌ها صدرنشين ليگ يك شدند+ تصاوير
خيبر مي‌توانست در اين بازي گل‌هاي بيش‌تري به ثمر برساند اما بي‌دقتي بازيكنان اين تيم در زدن ضربات نهايي مانع از اين موضوع شد. دقيقه 50 با پاس خوب علي صدرا، حسين جودكي مهاجم خيبر با اختلاف ناچيزي از كنار تيرك عمودي دروازه پارسه به بيرون رفت. همچنين در دقيقه 70 شوت زيباي حميد گلزاري كنج دروازه حريف تهراني را هدف قرار داد كه شعباني دروازه‌بان پارسه در آخرين لحظه با دست توپ را به كرنر فرستاد.
دقيقه 88 نيز علي صدرا از درون زمين خيبر و از فاصله 60 متري توپ را پشت سر دروازه‌بان پارسه فرستاد كه اين توپ نيز با اختلافي اندك از كنار دروازه به بيرون رفت.
پارسه نيز در نيمه دوم 3 موقعيت خوب داشت كه در دقيقه 46 سانتر ارسالي از جناح راست اين تيم را عظيمي با اختلاف كمي از كنار دروازه خيبر بيرون زد.
در دقيقه 75 نيز اشتباه اشتباه نعمتي دوازه‌بان خيبر هنگام خروج از دروازه، باعث ايجاد موقعيت براي يك بازيكن پارسه روي خط دروازه شد كه او با بي‌دقتي توپ را به بالاي دروازه فرستاد!
در دقيقه 92 نيز بازيكن شماره 9 پارسه پس از چرخش روي خط 6 قدم خيبر و جا گذاشتن يكي از مدافعان اين تيم، توپ را با بي‌دقتي از كنار دروازه سبپوشان خرم‌آبادي بيرون زد.
فرشاد پيوس كه 31 تير 1365 به عنوان بازيكن همراه با پرسپوليس تهران در همين ورزشگاه يك بر صفر مغلوب خيبر شده بود، اين بار نيز 26 مرداد 1394 همراه با پارسه تهران به عنوان سرمربي اين تيم 3 بر صفر مغلوب خيبري‌ها شد تا نگراني پيش از بازي وي در صحبت با رسانه‌ها در خصوص اين بازي و ترس از قدرت خيبر و تماشاگرانش بي‌دليل نباشد.
همچنين در تركيب 11 نفره اصلي خيبر در اين روز، 4 بازيكن غيربومي قرار داشتند كه همگي آن‌ها بازيكناني خوب نشان دادند. اين نفرات عبارت بودند از: نعمتي، پهلون، ويزواري و مهرزاد.
اين بازي به قضاوت جواد شرفي از خوزستان با كمك آرمان اسعدی، رضا قیم و رضا قاسمي (داور چهارم) برگزار شد. داور در اين بازي به امين مهرزاد (64) و مهدي عبدي (73) از خيبر و محسن ارزاني (72) از پارسه اخطار داد.

اسامي بازيكنان خيبر خرم‌آباد(سبز): محمدعلي نعمتي، فرزاد بهاري(كاپيتان)، امير منصوريان، فرشاد امامي‌شيخ‌آبادي، حسين بهاروند (حميد گلزاري 65)، محمد ويزواري، امين مهرزاد(مهدي عبدي 64)، محمد پهلوان(سجاد خسروي 81)، محمد ويزواري، علي صدرا، حسين جودكي و ياسر درويشي، سرمربي: علي نيكبخت
اسامي بازيكنان پارسه تهران(سفيد): محمدباقر شعباني، سعيد مرادي، محمدصادق طاهري(كاپيتان)(مرتضي رنجبر 45)، مرتضي ضيغمي، محسن ارزاني، حسن شوشتري، مسعود روزبهاني(اميرحسين موسي‌زاده 61)، رامين عباسي، شهاب زندي (حسن جوادي 45)، حامد عظيمي و سجاد عاشوري، سرمربي: فرشاد پيوس

نتايج ساير بازي‌ها:
فولاد یزد 1  نساجی مازندران صفر
گل : مهران درویش (35)
گل‌گهر سیرجان 0 مس رفسنجان 0
خونه به خونه بابل 0 فجر سپاسی شیراز 2
گل‌ها‌: ابراهیم صالحی (13 و 33)
آلومینیوم اراک 0 نفت مسجدسلیمان 0
پیکان تهران 3 داماش گیلان 0
گل‌ها‌: مرتضی آقاخان (30 و 45) و محمد‌صادق بارانی (85)
پاس همدان 1  شهرداری اردبیل 1
گل‌ها‌: نیما پرتوی (46) برای پاس و سید روح‌الله نعمتی (75) برای شهرداری
آلومینیوم هرمزگان 1  ماشین‌سازی شهرداری تبریز 2
گل‌ها‌: مهرداد آوخ (44) برای آلومینیوم و افشین دانشیان (5) و ایمان رییسی (73) برای ماشین‌سازی
مس کرمان 1 گیتی‌پسند اصفهان 0
گل : میلاد پورصف‌شکن (75)
نفت آبادان 2  ایرانجوان بوشهر 0
گل‌ها‌: محمد پور‌محمد (40) و علی عبدالله‌زاده (45)
 
* با اين نتايج تيم‌هاي خيبر خرم‌آباد و پيكان تهران تا پايان هفته اول صدرنشين ليگ دسته اول فوتبال كشور هستند. تيم خيبر  يكم شهريورماه در تبريز مهمان ماشين‌سازي اين شهر است. سرمربي ماشين‌سازي "نادر دست‌نشان" و كمك وي "مهرداد خادمي" مربي لرستاني است.

 



صحنه به ثمر رسيدن گل دوم خيبر با ضربه سر پهلوان در دقيقه 13 (منبع: افلاك ورزشي)
صحنه به ثمر رسيدن گل دوم خيبر با ضربه سر پهلوان در دقيقه 13 (عكس از افلاك ورزشي)

فرشاد پيوس در كنار شماري از هواداران خيبر خرم‌آباد

تعداد بازدید از این مطلب: 193
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 27 مرداد 1394
نظرات
کنسرت امین حبیبی+حواشی

در16/05/94کنسرت ((امین حبیبی )) خواننده خوب کشورمان در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.

امین حبیبی قلابی در کنسرتش دستگیر شد

امین حبیبی درپارت اول اجرای خود گفت:من اولین بارم است که به استان لرستان آمدم وخیلی خوشحال هستم ازاینکه این لحظه درکنار هم هستیم. این کنسرت در دو پارت اجرا شد و اهنگ هایی همچون:عروسی،دارم دق میکنم و کوچه را به اجرا گزاشت.

درمیان دو پارت مجری برنامه افشین چگنی مدیر گروه هنری شوگار افزود:بزودی شاهد کنسرت دوتا دیگر از خوانندگان معرف پاپ کشورمان خواهیم بود1-((احسان خواجه امیری))2-((سامان جلیلی))را خواهیم داشت و گروه50 نفره آقای خواجه امیری در همین ماه به لرستان خواهند آمند.و در سالن نمایشگاه های بین المللی واقع در میدان دانشجو برگزار می شود

وسپس از آقای خسروی عزیزی که کار هیپنوتیزم را انجام می دادند دعوت به عمل آمد برای اجرای برنامه. وپس از تو ضیحاتی درمورد کارشون چند نفر از حضار را به روی صحنه آوردند واین عمل را به روی آنان انجام داد.

وپس از این بخش مجدد از امین حبیبی دعوت به عمل آمد برای اجرای پارت دوم خود و چند آهنگ درخواستی را اجرا نمود .

ودرپایان یک عکس وفیلم سلفی از حضار را برای صفحه اینستاگرام خود گرفت.

حواشی مراسم:

1-نبود صندلی های زیاد و نامناسب بودن سالن2-کنسل شدن سانس دوم کنسرت به دلیل عدم فروش بلیط برای آن سانس3-در پایان مراسم هجوم لرستانی به امین حبیبی برای عکس یادگاری و امضاء 4-پرخاشگری عوامل اجرایی کنسرت بامرد.

 

مهدی رجبی بازیگر و هنرمند عزیز هم در این کنسرت حضور داشتند .

خبرگزاری خبر لرستان

تعداد بازدید از این مطلب: 1751
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 27 مرداد 1394
نظرات
مراسم روز خبرنگار در خرم‌آباد برگزار شد + تصاوير
شامگاه جمعه آیین گرامی‌داشت روز خبرنگار و تجلیل از مقام شامخ شهدای خبرنگار استان لرستان با حضور جمعی از مسئولان در هتل ساليز خرم‌آباد برگزار شد؛ در این مراسم از خانواده‎‌های شهیدان محمود صارمی و علیرضا حیدریان تجلیل و قدردانی شد.
 به گزارش خبر لرستان و به نقل از خبرگزاری فارس، مادر شهید حیدریان از همه کسانی که این مراسم را برپا کرده بودند، تشکر کرد و گفت: من از تمام کسانی که با برگزاری چنین مراسم‎هایی نام پسر شهیدم را زنده‌نگه می‎دارند، کمال تشکر را دارم؛ وی قطعه شعری را در این مراسم تقدیم روح پاک و مطهر این خبرنگار شهید کرد.
برادر شهید محمود صارمی نیز در خصوص روز خبرنگار گفت: بسیار خوشحال و خرسند هستم که در جمع اصحاب رسانه، صاحبان فکر و قلم و اندیشه و بسیار حضور دارم.
رشید صارمی افزود: خوشحال هستم از این که روزی به نام روز خبرنگار در ایران پهناور و آن هم به نام یک ایرانی قدرتمند و ارزشمند و به نام یک لرستانی و به نام یک بروجردی در شهر فرزانگان نام‌گذاری شده است.
صارمی ادامه داد: تنها سخن من این است که نگذارید قلم مرکب شهید صارمی خشک شود، چون شهید صارمی تنها خبرنگاری بود که تا آخرین لحظات عمرش حس وظیفه شناسی و ولایت‌مداری را رعایت نمود و سرانجام در روز 17 مرداد سال 1377 خودش خبر شهادت خود را به سراسر جهان مخابره کرد.
برادر شهید صارمی تصریح کرد: این افتخاری است، برای شما خبرنگاران که در زمان شهادت این شهید بزرگ تمام خروجی‌ها و ورودی‌های خبرگزاری‌های سراسر دنیا یک دقیقه سکوت می‌کنند.
صارمی بیان کرد: برای مردم لرستان افتخاری است که مقام معظم رهبری بر تابوت شهید صارمی همانند تابوت شهید آوینی بوسه زد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان نيز در اين مراسم گفت: خبرنگاران دیده‌بان‌هایی برای حفاظت ازحقوق اجتماعی و سیاسی مردم هستند.
سید سعید شاهرخی بیان کرد: این شهیدان با نثار خون خودشان این افتخار را هم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و هم برای استان لرستان برای همیشه پایدار و جاودانه کرده‌اند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان از اصحاب رسانه تشکر کرد و گفت: از زحمات بی‌وقفه همه اصحاب رسانه و قلم که نقش بی‌همتایی در رشد و توسعه همه جانبه استان دارید، کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم.
وی در ادامه گفت: خبرنگاران دیده‌بان‌هایی هستند که حافظ حقوق اجتماعی و حقوق سیاسی مردم هستند.
این مقام مسئول افزود: همه ما مکلف هستیم که زمینه را برای انجام وظیفه این عزیزان فراهم کنیم و در جهت تقویت این جایگاه مقدس و تاثیرگذار گام برداریم.
شاهرخی در خصوص نقش خبرنگاران تصریح کرد: اولویت اصلی ما توجه به معیشت، ایجاد شغل برای جوانان و جذب سرمایه‌گذار برای خارج شدن از رکود اقتصادی است که شما خبرنگاران در این زمینه نقش مهمی را ایفا کرده‌اید.
 معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان خاطر نشان کرد: شما خبرنگاران در سختی‌ها، دستخوشی‌ها و مراحل مختلف در صف اول حضور داشته‎اید و نقش آفرینی کرده‌اید.

رئیس هيأت مديره مطبوعات لرستان نيز گفت: در صدد انجام کارهایي برای تثبیت جایگاه خبرنگار در استان هستیم.

عزت‌الله چنگايي افزود: حدود 110 پرونده به خانه مطبوعات رسیده که حدود 90 پرونده بررسی شده است و حدود 60 تا از کارت‌های خبرنگاری دوستان صادر شده است.

وي تصریح کرد: ما در آینده نزدیک به خانه مطبوعاتی می‌رسیم که شایسته این استان است، مهمترین هدف ما این است که خبرنگاران درگیر این موضوع شوند و کمیته‌های مختلف را سامان دهند.

 مراسم روز خبرنگار در خرم‌آباد برگزار شد + تصاوير


تعداد بازدید از این مطلب: 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : شنبه 17 مرداد 1394
نظرات
خاکسپاری مرحوم مغفورکیومرث صادقی خواننده لرستانی+عکس

انالالله وان الیه راجعون

خبر لرستان:امروز بار دیگر فرهنگ وهنرایران ،عزیزی رااز دیارهنر پروروهنر جوی لرستان از دست داد .

مراسم تشیع مرحوم کیومرث صادقی با حضور حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان‌، ر اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد‌، معاون فرماندار‌، رئیس آموزش و پرورش‌، رئیس دانشگاه علمی کاربردی‌، شمار‌ی از مدیران ادارات دولتی و مردم هنردوست شهرستان چگنی‌، هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این مراسم کیانوش احمدی رئیس دانشگاه علمی کاربردی در خصوص سجایای اخلاقی مرحوم کیومرث صادقی مطالبی ایراد کرد. سپس منوچهر رحمتی کارشناس موسیقی صداو‌سیمای لرستان زندگی‌نامه و کارنامه هنری آن مرحوم را بیان نمود.

درادامه آقای سیف الدین آشتیانی خواننده وعضوشورای شهر خرم آباد،شهرام فرهمند خواننده وبازیگرمحبوب لرستانی

ومراد بداق خواننده محلی، درسوگ این عزیزاز دست رفته باآواههای لری یاد اورا گرامی داشتند.دراین بین عابد میرزایی شاعروحاج اسد فرهمندشاعر ،مولف وروزنامه نگارلرستانی

تعداد بازدید از این مطلب: 499
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : شنبه 17 مرداد 1394
نظرات
کیومرث صادقی خواننده خوش صدای لرستانی درگذشت+عکس

به گزارش خبر لرستان:

کیومرث صادقی خواننده جوان وخوش صدای لرستانی که صدایش یادآورصدای استاد بزرگ موسیقی لرستان استاد رضاسقایی بود متاسفانه ساعت یک ونیم بعداز ظهرروز پنج شنبه مورخ15.5.1394 در بیمارستان شهید رحیمی درگذشت .سایت  خبر لرستان این ضایعه ی اسفناک را به خانواده محترم صادقی وخانواده هنری لرستان تسلیت میگوید.(درضمن فرداجمعه صبح 16مرداد1391پیکرش را در روستای مله بلوط (زادگاهش) اورابه خاک می سپارند)

 

روحش شاد و یادش گرامی باد.

 

منبع خبر : هنر لر

تعداد بازدید از این مطلب: 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : شنبه 17 مرداد 1394
نظرات
نمایش «می‌خواهم زندگی کنم» در دورود به‌روی صحنه رفت
تعداد بازدید از این مطلب: 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 13 مرداد 1394
نظرات
مرگ مشکوک مادر و دختر بروجردی
فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد از مرگ مشکوک یک مادر و دخترش خبر داد و گفت: رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار مرگ مشکوک مادر و دختر بروجردیپلیس آگاهی فرماندهی انتظامی بروجرد قرار گرفته است.
سرهنگ "علی‌رضا دلیری" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز شنبه هفته جاری پلیس از مرگ یک مادر و دختر و مصدومیت پسر این خانواده بر اثر خوردن سم در یکی از محلات بروجرد مطلع شد و رسیدگی به این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار داد.
وی سن دختر را 12 و سن پسر را 14 سال عنوان کرد و گفت: پسر این خانواده برای انجام مراحل درمان به خرم‌آباد منتقل شده است.
فرمانده انتظامی بروجرد افزود: این پسر 14 ساله قبل از بی‌هوش شدن یک بار به پلیس اعلام کرد که پدرش به آن‌ها سم خورانده ولی دوباره این اظهارات را تکذیب و در نهایت بیهوش شد.
وی با بیان این که پدر خانواده در پایانه مسافربری بروجرد دستگیر و راهی بازداشتگاه شده است، اظهار کرد: او منکر قتل خانواده خود شده و می‌گوید در تهران کار می‌کند و از مرگ خانواده‌اش بی‌اطلاع است.
سرهنگ دلیری افزود: مادر این خانواده سابقه افسردگی و خودکشی در چند ماه قبل را داشته است لذا موضوع باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.
وی گفت: پلیس آگاهی بروجرد به صورت جدی به دنبال یافتن یک سر نخ از این موضوع است.

وی با اشاره به گسترش شایعات در خصوص این مرگ مشکوک در 2 روز اخیر اظهار داشت: مرد خانواده هیچ‌گونه اعتیادی به مواد مخدر شیشه ندارد و تا معلوم شدن نحوه قتل یا خودکشی نمی‌توان اظهار نظری کرد.

انهدام باند سارقان کابل برق در خرم‌آباد

فرمانده انتظامي شهرستان خرم آباد از دستگيري باند 4 نفره سارقان و کشف 18 فقره سرقت کابل برق خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسين نجفي" گفت: درپي چندين فقره سرقت کابل برق‌، کنتور آب‌، وسايل ساختماني و ...  در خرم‌آباد‌، عوامل انتظامي اين شهرستان موضوع را به طور ويژه در دستور کار خود قرار داده و سر انجام موفق به شناسايي مخفيگاه سارقان که به صورت باندي اقدام به سرقت مي‌کردند، شدند. 

وي افزود: عوامل انتظامي اين شهرستان طي عملياتي ضربتي 4 سارق را در مخفيگاه‌شان دستگير كرده و به مقر انتظامي دلالت دادند.

اين مقام انتظامي اظهار داشت‌: سارقان در بازجويي هاي به عمل آمده به 18 فقره سرقت ازجمله ، سرقت گوشي تلفن همراه،کابل برق ، کنتور آب، موبايل، لوازم و شير آلات ساختمان نيمه کاره، يخچال، دوربين مدار بسته‌، ترانش جوشکاري، سنگ فريز و ... اعتراف کرده و مقاديري اموال مسروقه از آنان کشف و ضبط شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 13 مرداد 1394
نظرات
شكست علي دايي و صباي قم مقابل خيبر خرم‌آباد/ اعلام حمايت استاندار از سبزپوشان لرستاني
با مساعدت فرهاد نیکو‌خصال مدیر لرستانی‌الاصل مجموعه ورزشي آزادی تهران و مدير كل اسبق ورزش و جوانان لرستان، اردوی یک هفته‌ای تيم خيبر خرم‌آباد در تهران بر پا شد.
به گزارش خبرلرستان: به نقل از افلاك ورزشي، خيبري‌ها در این اردوي آمادگی علاوه بر تست بازیکنان غیر‌بومی، چند بازی تدارکاتی با تیم‌های لیگ برتری و دسته اولی برگزار مي‌كند.
سبزپوشان خيبر خرم‌آباد روز گذشته در مجموعه ورزشی خیریه عمل تهران توانستند 2 بر صفر بر تیم نارنجي‌پوش و لیگ برتری صبای قم را مغلوب كند. نيمه اول اين بازي بدون گل به پايان رسيد. گل‌هاي خيبر در اين بازي توسط هادي علي‌زماني و يكي ديگر از بازيكناني كه در تست اين تيم شركت كرده بودند به ثمر رسيد.
در این دیدار خیبر با دو ترکیب متفاوت در برابر شاگردان علی دایی قرار گرفت و بازی خوبی از خود به نمایش گذاشته و چند بازیکن تستی غیر‌بومی نيز در این بازی برای خیبر به میدان رفتند. البته صباي قم نيز به اكثر بازيكنان اصلي‌اش در اين بازي استراحت داد.
تعداد بازدید از این مطلب: 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 13 مرداد 1394
نظرات
آبشار بیشه باز هم قربانی گرفت + عكس
جوانی 22 ساله هنگام شنا در آبشار «بیشه» منطقه سپیددشت شهرستان خرم‌آباد لرستان غرق شد و جان باخت.
به گزارش خبرنگار یافته، عصر روز جمعه 9 مردادماه، جواني 22 ساله به خاطر غرق‌ شدگی در رودخانه آبشار "بیشه" هنگام شنا غرق شد و جان باخت.
جسد جوان غرق‌شده به نام جمشيد که از گردشگران لرستانی ساکن دوره چگنی بود، بعد از ساعتي جستجو، توسط غواصان و عوامل امدادي منطقه خرم‌آباد از داخل رودخانه بيرون آورده شد.
تلاش‌ها براي احيا نتيجه نداشت و مدتي از مرگ اين جوان گذشته بود لذا جسد وي توسط اورژانس به سردخانه منتقل گرديد.

رودخانه بیشه قربانی گرفت

تعداد بازدید از این مطلب: 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 13 مرداد 1394
نظرات
آمار کاهش 50 درصدی بیکاری در لرستان غیرواقعی است/ مركز آمار خواب ديده است

ماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس کاهش 50 درصدی آمار بیکاری در لرستان را غیرواقعی عنوان کرد.

ابراهيم آقامحمدي نماينده خرم آباد در مجلس شوراي اسلامي"ابراهیم آقامحمدی" در گفت‎وگو با ایسنا با اشاره به این که مرکز آمار اعلام کرده که آمار بیکاری در لرستان به 10.7 درصد رسیده است، تأکید کرد: هیچ تناسب منطقی با این آمار وجود ندارد و به عنوان کسی که از وضعیت اطلاع دارد، می‎گویم که این آمار درست نیست.
وی با بیان این که احتملاً مرکز آمار خواب دیده است، ادامه داد: چه سرمایه‎گذاری در استان رخ داده که می‎گویند 50 درصد کاهش بیکاری داشته‎ایم؛ تغییراتی ایجاد و کارهایی در زمینه اشتغال اجرا شده اما این کارها به نسبت آمار اعلام شده غیرمعقول است و مردم هم نمی‎پذیرند.
آقامحمدی یادآور شد: طبق آماری که مرکز آمار اعلام کرده در فصل بهار سال گذشته بیکاری لرستان 20.3 درصد بوده و اگر فرض را بر این بگیریم که این آمار درست است باید برای بیش از 100 هزار نفر کار ایجاد شده باشد؛ بدون شک بیکاری لرستان حتی بالاتر از آمار 20.3 درصد است و شاید دو برابر  این آمار باشد.
نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس با بیان این که اعلام چنین آماری بی‎اعتمادی را در جامعه رواج می‎دهد، افزود: این آمار خیلی از واقعیت به دور است و نمی‎خواهیم به مردم دروغ بگوییم، چون دروغ آفت است؛ مسئولان به عنوان افرادی که سرپرست جامعه هستند باید توجه کنند که اعتماد مردم از بین نرود.
وی اظهار کرد: واقعیت‎ها را به مردم بگوییم و به اندازه‎ای که کار کرده‎ایم، آمار بدهیم.
آقامحمدی در پایان گفت: برای ما هم خوب است که بگوییم در زمان نمایندگی ما 50 درصد کاهش بیکاری داشته‎ایم اما وقتی چنین چیزی صحت ندارد و مردم تغییرات ملموسی ندیده‎اند، این آمار را نمی‎پذیرند و نباید آمار کذب بدهیم.
تعداد بازدید از این مطلب: 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 13 مرداد 1394
نظرات
شب خاطره‌انگیز لرستانی‌ها با کنسرت موسیقی گروه پاپلر در خرم‌آباد + تصاوير و حواشي
کنسرت موسیقی گروه "پاپلر" با خوانندگی "امیر رحمان خسروی" در خرم‌آباد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبر لرستان:کنسرت موسیقی گروه "پاپلر" با خوانندگی "امیر رحمان خسروی" به مدت دو شب، پنج‌شنبه و جمعه 8 و 9 مردادماه از ساعت 21 و 30 دقیقه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خرم‌آباد و انجمن موسیقی لرستان در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد برگزار شد.
شب خاطره‌انگیز جوانان خرم‌آبادی با کنسرت موسیقی گروه پاپدر این برنامه امیر‌رحمان خسروی (خواننده)، حسین قنبری (درام)، یاسین بهاروند (گیتار)، معین روزبهانی (گیتار)، ماکان فرجی (گیتاربیس)، مهران ترک‌زبان (کمانچه)، محسن عالی‌پور (پیانو)، امیر محمودی (کیبورد)، میثم یاراحمدی‌کوزه (کاخن) هنرنمایی کردند.
اجرای برنامه نیز به عهده حمید نوروزی بود و حسین قنبری تنظیم قطعات به عهده داشتند.
این کنسرت با صدا برداری ایمان سیف و سرپرستی معین روزبهانی در دو بخش برگزار شد؛ در بخش اول 5 ترانه با نام‌های "هل‌و‌میخک‌"، "من‌ و‌ تو‌"، "تو خوت عاشقی"، "کیچه" و "دونوازی محلی" به اجرا درآمد.
در بخش دوم نیز ترانه‌های "قمار عاشقی"، "بی دسلات"، "پریشو"‌، "بیستون" و ریمیکس محلی اجرا گردید و شبی خاطره‌انگیز برای حضار و علاقه‌مندان به موسیقی رقم زد.

حواشی‌:
* گروه موسیقی "پاپلر" راس ساعت 21:45 وارد سالن شدند و امیر رحمان خسروی بعد از پخش اولین ترانه، از هنرمند فقید لرستانی "مهدی شجاعی" (فوت: 13 فروردین‌ماه 1392) نوازنده تنبک در حضور مادر این هنرمند یادی کرد که مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.
* صحنه به‌یادماندنی بعدی، ادای احترام خسروی به مادرش بود، وی "گلونی" مادرش را به‌عنوان نمونه پوشش و نماد اصالت زنان لر به نمایش گذاشت و به احترام مادر و تمام مادران لرستان بر دستان او بوسه زد و از زحماتش تشکر کرد. خسروی در هنگام اهدا گل به مادرش گفت: تمام 36 سال زندگی‌ام را مدیون مادرم هستم و لازم دیدم در حضور مردم از ایشان قدردانی کنم. این صحنه با تشویق بی‌امان حاضرین همراه بود.
* حمید نوروزی مجري مراسم در بخش دیگری از برنامه از "پایگاه خبری یافته "در حمایت از هنرمندان لرستانی تشکر کرد.
* تهویه نامناسب سالن اجرا و عدم استقبال هنرمندان لرستانی از این کنسرت از نکات قابل اشاره بود.
* امین عباسیان رییس انجمن موسیقی، رامین صادقی، ذبیح‌الله کردعلیوند و مختار فلاحی همراه با گروه موسیقی ملی صبا، مریم رشیدی، مریم تیموری، بهادر دبیر و دکتر فتح‌الله شفیع‌زاده از جمله حاضرین در این کنسرت بودند.
* حضور تعدادی از تماشاگران با پوشش گلونی از دیگر نکات مراسم بود.

* کنسرت با اجرای ریمیکس شاد محلی و هیجان خاصی رأس ساعت 24 به اتمام رسید.

شب خاطره‌انگیز جوانان خرم‌آبادی با کنسرت موسیقی گروه پاپ
شب خاطره‌انگیز جوانان خرم‌آبادی با کنسرت موسیقی گروه پاپ
شب خاطره‌انگیز جوانان خرم‌آبادی با کنسرت موسیقی گروه پاپ
شب خاطره‌انگیز جوانان خرم‌آبادی با کنسرت موسیقی گروه پاپ
شب خاطره‌انگیز جوانان خرم‌آبادی با کنسرت موسیقی گروه پاپ
شب خاطره‌انگیز جوانان خرم‌آبادی با کنسرت موسیقی گروه پاپ
شب خاطره‌انگیز جوانان خرم‌آبادی با کنسرت موسیقی گروه پاپ
شب خاطره‌انگیز جوانان خرم‌آبادی با کنسرت موسیقی گروه پاپ
شب خاطره‌انگیز جوانان خرم‌آبادی با کنسرت موسیقی گروه پاپ
شب خاطره‌انگیز جوانان خرم‌آبادی با کنسرت موسیقی گروه پاپ

تعداد بازدید از این مطلب: 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : یک شنبه 11 مرداد 1394
نظرات
مردم خرم‌آباد 20 ميليون تومان در جشنواره خيريه غذا كمك كردند + تصاوير
مسئول  انجمن دانش‌آموختگان خرم‌آباد گفت: روز پنج‌شنبه در حمایت از بیماران هموفیلی، جشنواره خيريه غذا در زيباكنار پارك كيو خرم‌آباد با مشاركت خيرين و مردم برگزار شد كه در نهايت بيش از 20 ميليون تومان در اين امر خداپسندانه گردآوري و به كانون بيماران هموفيلي خرم‌آباد اختصاص يافت.
به گزارش خبر لرستان:انوشيروان سپهوند افزود: اين مراسم از ساعت 19 تا 23 پنج‌شنبه‌شب برپا بود و مردم ظرف همين مدت كوتاه، كار بزرگي كرده و در اقدامي نوع‌دوستانه، مشاركتي فعال نمودند.
وي بيا‌ن داشت: در این جشنواره پرشور که با مشارکت بیش از 150 آشپز خانگی و فروشنده غذا و با کمک 60 نفر کادر اجرایی برگزار شد، بالغ بر 20میلیون تومان جهت کمک به بیماران هموفیلی جمع‌آوری گردید.

 مردم خرم‌آباد 20 ميليون تومان در جشنواره خيريه غذا كمك كردند + تصاوير


تعداد بازدید از این مطلب: 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : یک شنبه 11 مرداد 1394
نظرات
دهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان استان لرستان+عکس
استاندار لرستان تأکید کرد: با اعتماد به بخش خصوصی مسیر توسعه در استان هموار می‌شود.
به گزارش خبرنگارخبر لرستان: هوشنگ بازوند ظهر امروز در دهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان استان در تالار شهید آوینی ارشاد خرم‌آباد هوشنگ بازوند استاندار لرستانبرگزار شد،، اظهار کرد: مشکل استان لرستان فقط توسط خودمان قابل ‌حل است و منتظر دیگران بودن مشکلی را حل نمی‌کند.
وی کاهش نرخ بیکاری را ماحصل زحمات کارآفرینان دانست و گفت: باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم تا مسیر توسعه هموار شود.
بازوند با ابراز این موضوع که ما به دنبال برقراری پرواز، توسعه فرودگاه، اتوبان کردن جاده‌ها هستیم، یادآور شد: استان‌های دیگر 30 سال پیش این کارها را انجام داده‌اند.
استاندار لرستان با تشریح این ‌که توسعه استان به‌ صورت سطحی منافع مردم را تأمین نمی‌کند ولی اگر عمیق عمل کنیم منافع مردم را تأمین کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: اگر این شاخص‌ها مد نظر نباشد رضایت‌مندی کاذب کوتاه صورت می‌گیرد که ما به دنبال این موضوع نیستیم.
بازوند گفت: سرانه مصرفی استان لرستان 6 درصد است و این در صورتی است که سرانه درآمدی استان 28 درصد است که این دو با یکدیگر اختلاف دارند در حالي كه باید به یکدیگر نزدیک شوند.
وی اظهار کرد: مردم ما وقتی به اول مهر می‌رسند برای خرید لوازم مدرسه فرزندشان مجبور به فروش طلاهای‌شان هستند یا اگر قصد سفر داشته باشند مجبور به دریافت وام 500 هزار تومانی از بانک مي‌شوند.
استاندار از آستانه تحمل پایین در لرستان انتقاد کرد و تصریح کرد: هر چه آستانه تحمل پایین باشد سرمایه اجتماعی هم ضعیف خواهد بود.
بازوند با تأکید بر این‌ که می‌توانیم مشکلات‌مان را خودمان حل کنیم، تصریح کرد: عدم خودباوری مشکل اصلی در رابطه با حل مشکلات در استان است.
 
وی اظهار داشت: بخش خصوصی در استان غریب است و ما باید شرایطی را ایجاد کنیم که سرمایه‌ گذاران از حضور در استان لذت ببرند.
استاندار لرستان بابیان این‌که 48 هزار میلیارد نقدینگی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: این‌که لرستان نتواند 5 هزار میلیارد آن را به خود اختصاص دهد ضعف ما را نشان می‌دهد.
وی از شرایط سخت تأمین اجتماعی در رابطه با بنگاه‌های اقتصادی انتقاد کرد و گفت: درست است که مجلس قانونی را مصوب کرده است، اما تأمین اجتماعی می‌تواند کمک کند و در تغییراتی را در ساختار خود بدهد.
بازوند خاطرنشان کرد: ما بایستی خود را جای یک تولیدکننده بگذاریم و حرف‌هایش را گوش دهیم تا بتوانیم راه‌ حلی برای مشکلاتش پیدا کنیم.
وی گفت: استعلام گرفته‌ام اگر سرمایه‌گذاری بخواهد سرمایه‌گذاری کند باید 30 نفر را ببیند و با آن‌ها صحبت کند ما هم تصمیم گرفتیم ساختمانی را در استانداری تأسیس کردیم که در 10 روز آینده افتتاح خواهد شد و آن 30 نفر را در این ساختمان مستقر خواهیم کرد تا مانعی برای سرمایه‌گذار وجود نداشته باشد.
 
 آشتاب: ورود بخش خصوصي تنها راه نجات لرستان است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: ورود بخش خصوصی تنها را ایجاد اشتغال و درآمد در لرستان است.
به گزارش خبرنگار یافته، علی آشتاب ظهر امروز در دهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر لرستان، اظهار کرد: سند توسعه و اشتغال استان به‌عنوان یک راهبرد مورد توجه استاندار است و دستگاه‌ها مکلف هستند در زمینهٔ رشد و توسعه اقتصادی استان از راه‌کارهای استاندار استفاده نمایند.
وی بابیان این‌که نرخ بیکاری لرستان کاهش پیدا کرده است، افزود: اين مهم حاصل زحمات کارآفرینان و مسئولان اجرایی استان است و اكنون 2 استان را پشت سر گذاشته‌ایم.
آشتاب ورود بخش خصوصی را تنها راه اشتغال و ایجاد درآمد در استان دانست و گفت: با نگاه ویژه‌ای که به بخش خصوصی داریم موانع آن‌ها را مرتفع خواهیم کرد.
وی از ثبت‌نام 2 هزار و 114 نفر برای دهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان خبر داد و افزود: از این تعداد هزار و 75 نفر در بخش صنعت،610 نفر خدمات و 429 نفر کشاورز بوده‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اعلام این خبر اظهار داشت: با بررسی توانمندی‌های این افراد، در نهایت 9 نفر به‌عنوان کارآفرین برتر معرفی شدند.
وی تصریح کرد: توجه به بخش اقتصادی، ماحصل تلاش کارآفرینان در این حوزه بوده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : یک شنبه 11 مرداد 1389
نظرات
تصادف روز جمعه در نزدیکی تالار جهانگردی

جمعه در نزدیکی تلار جهانگردی بر اثر برخورد یک خودروی پراید با پنج ماشین باعث فوت یک دختر بچه شد.

به گزارش خبرنگار خبر لرستان:حدود ساعت 7عصر یه جوان بیست ساله با یک خودروی پراید پس از برخورد به یک کودک و از دست دادن تعادل خود به پنج دستگاه ماشین برخورد کرد.

بعداز رسیدن معموران آگاهی و راهنمایی و رانندگی بعد از گذشت 1 ساعت فرد مجرم دستگیر و به مقامات قضایی داده شد

 

تعداد بازدید از این مطلب: 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : شنبه 3 مرداد 1394
نظرات
مراسم سالگرد استاد سقایی برگزار شد + تصاوير/ كم‌توجهي لرستاني‌ها نسبت به اسطوره‌هاي‌شان!
مراسم پنجمین سالگرد درگذشت استاد رضا سقايي اسطوره‌ي آواز لرستان، با حضور جمعي از مردم قدرشناس لرستان روز جمعه دوم مردادماه 1394 بر مزار اين هنرمند فقيد برگزار شد.
پنجمین سالگرد رضا سقایی
به گزارش خبرنگار یافته، به‌رغم اطلاع‌رسانی از طریق پیامک، فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جمعیتی کم‌تر از یک‌صد نفر در قطعه‌ی هنرمندان و نام‌آوران آرامستان صالحين خرم‌آباد گرد هم آمدند تا پنجمین سال غروب اسطوره‌ی موسیقی لرستان را به سوگ بنشینند.
در حالی‌ که برگزارکنندگان مراسم به احترام افراد شرکت‌کننده ساعت 19 عصر را به خاطر ملاحظات گرماي هوا در نظر گرفته بودند، اما متأسفانه آن‌طور که شایسته‌ی نام و مقام استاد رضا سقایی بود، جمعیت قابل‌توجهی در این مراسم شرکت نکردند.
اجرای برنامه را امین ساکی از هنرمندان خرم‌آبادی بر عهده داشت.
داریوش نظری خواننده و نغمه‌پرداز لرستانی و خواهرزاده‌ی استاد رضا سقایی، دقایقی در وصف استاد و خصایص اخلاقی بارز و مردمی بودن ایشان سخنانی بیان کردند.
سپس امین عباسیان رییس انجمن موسیقی استان لرستان نیز دقایقی برای حضار به ایراد سخنرانی پرداخت.
مظفر فروغی به‌ عنوان آخرین نفر میکروفن را در دست گرفت و با اشعار خود به زیبایی هر چه تمام‌تر استاد رضا سقایی را براي حضار وصف کرد. این بخش از برنامه به دل اکثر حاضرین نشست.
در بخش پایانی مراسم حاضرین با حضور بر اطراف مزار استاد سقایی همراه با داریوش نظری و دختر نوجوانش پارمیدا نظری اشعار اسطوره‌ی موسیقی لرستان را زمزمه کردند؛ برخی از شرکت‌کنندگان با اشک و بغض آهنگ‌های خاطره‌انگیز زنده‌یاد سقایی را زمزمه می‌کردند.
علاقه‌مندان فهیم و قدرشناس استاد رضا سقایی با شاخه‌های گل مزار، بزرگ‌مرد موسیقی لرستان را گل‌باران کردند.
تلاش‌های خانواده‌ی استاد سقایی همچنین، امین عباسیان و مجتبی رومانی جهت برگزاری باشکوه مراسم قابل‌تقدیر است.

از چهره‌های فرهنگی، هنری و رسانه که در این مراسم حضور داشتند می‌توان به: منوچهر رحمتی، داریوش طاهر‌پور، مراد سپهوند، مجید دولتشاه، امین آزادبخت، فیروز اسماعیلی‌نژاد، سید نوری موسوی، مجتبی زرین‌جویی، شهرام شرفی، احسان عبدی‌پور، باقر بیرانوند، مظفر فروغی، امین ساکی، مجید بخشی، نوید بهرامی، محمدرضا گودرزی،محمدمختوایی، امین رهسپار، امید نجم‌سهیلی، فاطمه یاراحمدی، سارا و سارینا سبحانی، زیبا دانه‌ای، احمد و فرزانه علیخانی، فرشید خدامرادی و ... اشاره کرد.
                                                                    تصاويری از اين مراسم:
پنجمین سال روز درگذشت ستاره‌ی بی‌بدیل موسیقی قوم لر، رضا سقایی برگزار شد
پنجمین سال روز درگذشت ستاره‌ی بی‌بدیل موسیقی قوم لر، رضا سقایی برگزار شد
پنجمین سال روز درگذشت ستاره‌ی بی‌بدیل موسیقی قوم لر، رضا سقایی برگزار شد
پنجمین سال روز درگذشت ستاره‌ی بی‌بدیل موسیقی قوم لر، رضا سقایی برگزار شد
پنجمین سال روز درگذشت ستاره‌ی بی‌بدیل موسیقی قوم لر، رضا سقایی برگزار شد
پنجمین سال روز درگذشت ستاره‌ی بی‌بدیل موسیقی قوم لر، رضا سقایی برگزار شد
پنجمین سال روز درگذشت ستاره‌ی بی‌بدیل موسیقی قوم لر، رضا سقایی برگزار شد
پنجمین سال روز درگذشت ستاره‌ی بی‌بدیل موسیقی قوم لر، رضا سقایی برگزار شد

تعداد بازدید از این مطلب: 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : شنبه 3 مرداد 1394
نظرات
بهنوش بختياري در گفت‌و‌گو با خبر لرستان: همه‌ جا حامی لرها هستم
ماجرای به‌کارگیری رفتگران (پاکبان) خرم‌آبادی با مدرک تحصیلی لیسانس و فوق‌لیسانس توسط شرکت‌ پیمانکار طرف قرارداد شهرداری، یکی از اتفاقات عجیبی بود که با واکنش‌های زیادی در رسانه‌ها و فضای مجازی همراه و اقشار مختلف جامعه نسبت به آن واکنش نشان دادند.
یکی از کسانی که نسبت به این خبر عکس‌العمل نشان داد، "بهنوش بختیاری" بازیگر لر سینما و تلویزیون بود.
بهنوش بختیاری بهنوش بختیاری هنرمندی که در سال 54 در تهران به دنیا آمد؛ اما پدرش از لرهای بختیاری شهر مسجدسلیمان است و همیشه خود را یک لر می‌داند، او تا کنون در بیش از 60 فیلم سینمایی و تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است.
این بازیگر و دانش‌آموخته ادبیات فرانسه، در یکی از شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این خبر نوشت: «متقاضی شدن چندین فوق‌لیسانس برای پاکبانی! مسلمه که پاکبان‌ها بسیار محترم‌اند و من مدافعشونم، اما آیا برای تحصیل‌کرده‌ها نباید کاری متناسب درسی که خوندن باشه؟!
باید متقاضی آژانس، پاکبانی، نگهبانی، فروشندگی و نظافت منزل باشن؟ همه مشاغل قابل احترام، درست، ولی تکلیف این‌همه سال درس و تلاش چی میشه؟ معلومه که ترس میاد تو جون آدما و برای داشتن پول رشوه، نزول‌خوری، پا روی حق گذاشتن، چند شغله بودن، عصبانیت و استرس پیش میاد. گاهی اوقات هم باید به مردم حق داد. نگاهی به ضمیر جماعت ایرانی، حکایت از خیلی چیزها داره. یاعلی»
عکس‌العمل این بانوی هنرمند و بی‌تفاوت نبودنش نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه باعث شد تا به ملاقاتش برویم و ساعتی از او درس با هم بودن و برای هم بودن را بیاموزیم.
محل قرارمان استودیویی در منطقه 22 تهران بود که برنامه تلویزیونی"گل‌ و بلبل" در آن فیلم‌برداری می‌شد.
خودمان را معرفی کردیم و ایشان با خضوع و فروتنی خاصی درخواست ما را برای انجام گفت‌وگو کوتاهی پذیرفت و در فرصت اندکی که وجود داشت و در فواصل ضبط برنامه تلویزیونی "‌گل‌ و بلبل" – محصول شبکه 2 به سوالات‌مان پاسخ داد.

خانم بختياري ضمن تشکر از این که دعوت ما را برای مصاحبه پذيرفتيد، لطفاً بفرمایید برای اولین بار چگونه از این خبر مطلع شدید؟
این روزها گسترش فن‌آوری باعث شده اخبار در سریع‌ترین زمان ممکن منتشر شود و من هم این خبر را در فضای مجازی خواندم و بعد از این که مطمئن شدم خبر درست است نسبت به آن واکنش نشان دادم.
 
چرا به فکر نوشتن یادداشتی در این خصوص افتادید؟
خبر مهمی بود و پاکبانان، این قشر زحمت‌کش جامعه، همیشه ارزش ویژه‌ای پیش من دارند و با دیدن تصویر یا خبری از آن‌ها ناخودآگاه کنجکاو می‌شوم، اما این خبر نظرم را جلب کرد و سؤالی ذهنم را مشغول کرد که چرا باید تحصیل‌کردگان جامعه سر جای خودشان به کار گرفته نشوند؟ واقعاً وقتی راننده آژانس یا نگهبانانی را می‌بینم که بیشتر از شغل‌شان دانش دارند و تحصیلات عالیه دارند، قلبم به درد می‌آید و نمی‌توانم ساکت بنشینم، لذا تصمیم گرفتم که مطلبی در این باره منتشر کنم.
 
شما گویا در کنار فعالیت‌های هنری در فعالیت‌های اجتماعی هم مشارکت دارید؟
بله! سعادتی نصیبم شده تا در بسیاری از انجمن‌ها، NGO‌ها و سمن‌های(سازمان‌هاي مردم‌نهاد) اجتماعی و فرهنگی حاضر باشم. با گروهای مختلف از حوزه‌های متفاوت همکاری دارم از جمله بیماران دیابتی و هموفیلی، انجمن‌های زیست‌محیطی، بیماری‌های خاص، بیماران مبتلابه صرع و MS و انجمن‌های دیگر. البته لازم است عرض کنم که اکثر هنرمندان کشور در فعالیت‌های اجتماعی در قالب سمن‌ها حضور دارند و مشارکت می‌کنند ولی قدیمی‌ترهای هنر شاید حضور کم‌تری دارند و سکوت می‌کنند که همین‌جا از آن‌ها دعوت می‌کنم ما را انجام فعالیت‌های اجتماعی و انسان دوستانه تنها نگذارند.
 
 شما اصالتاً بختیاری هستید و همیشه از بختیاری بودن خود باافتخار یاد کرده‌اید. از این پای‌بندی به لرها بگویید.
پدرم اهل مسجدسلیمان و از عشایر هفت‌لنگ (haftlang) بختیاری است، با آن‌که خودم در تهران متولد شده‌ام اما همیشه خودم را یک لر می‌دانم و به آن افتخار می‌کنم. همیشه تلاش کرده‌ام از غرور بختیاری‌ها در کارهایم بهره بگیرم و تلاش کرده‌ام بهترین باشم.
 
این تعصب شما به اصالت، ستودنی است! پیام‌تان برای هویت‌گریزان چیست؟
تعجب می‌کنم از آن دسته آدم‌هایی که گریزان هستند از اصل خویش! مگر می‌شود انسان از ریشه خود فرار کند. به‌ خصوص لرها که قومی با اصالت، شجاع و غیرتمند هستند و هر کسی باید به آن افتخار کند. شخصاً در تمام مسیرهای اجتماعی از لر بودنم به نیکی یاد می‌کنم و متأسفم برای کسانی که تفکرات هویت‌گریزی دارند.
 
از هنرمندان بزرگ قوم لر به کدام‌یک علاقه بیش‌تری دارید؟
علاقه خاصی به اسطوره موسیقی بختیاری استاد بهمن علاءالدین (متخلص به مسعود بختیاری) خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز مشهور بختیاری دارم. او از بزرگان این کشور و اهل مسجدسلیمان است و بسیاری از آثار او از جمله: مال‌کنون، هی‌جار، کبک تاراز، بر افتو، آستاره، بهیگ، گل‌های کاغذی را با جان و دل گوش می‌دهم.
 
نظر شما در باره پیامک‌های قومیتی چیست؟
متأسفانه این روزها با پیامک‌های توهینی علیه خیلی از قومیت‌ها و از جمله قوم لر مواجه هستیم. فراموش نکنیم پایه‌های این کشور بر مبنای تمام اقوام بنیان شده است و تضعیف هر قومی باعث تضعیف فرهنگ و پیشینه فرهنگی کشور می‌شود. لازم است همه ما به تاریخ و جغرافیای قومی هم احترام بگذارم و از تمسخر همدیگر اجتناب کنیم. به همه پیشنهاد می‌کنم از همین امروز و در راستای حفظ کرامت انسانی اقوام، هم‌پیمانی خود را با سایر فرهنگ‎ها و اقوام اعلام و از ارسال پیامک‎های توهین‎آمیز علیه هر قومی خودداری و دیگران را به انجام این مهم راهنمایی کنیم.
 
حضور بهنوش بختياري در غرفه گلونيآیا تا کنون به لرستان سفرکرده‌اید؟
بله من سفرهای متعددی به مناطق لر‌نشین کشور از جمله لرستان و شهر خرم‌آباد داشته‌ام و سال قبل نیز به دعوت اداره کل ارشاد اسلامی استان لرستان به خرم‌آباد آمدم. در تهران هم با بسیاری از هنرمندان تراز اول کشور که اصالت لری دارند از جمله مسعود رایگان، شهره لرستانی، حدیث فولادند، فاطمه گودرزی و ... ارتباط نزدیک دارم.
 
چه صحبتي با مردم لرستان دارید؟

علاقه خاصی به لرستانی‌ها، آداب‌ و رسوم آن‌ها دارم. سال قبل در هفته فرهنگی لرستانی‌ها در تهران حاضر شدم و در غرفه گلونی از این پوشش زیبای دختران لر استفاده کردم و حتی در صفحه شخصی خودم در فضای مجازی از لرستانی‌ها و آداب و سنن آن‌ها نوشتم و با افتخار از آن‌ها یاد کردم. این علاقه‌ي من ریشه در سادگی و صمیمیت مردم این دیار دارد، مردمان غیرتمندی که لازم است بیش‌تر آن‌ها توجه شود. در پایان سلام و ارادت خودم را به تمام لرها از جمله مردم لرستان ارسال می‌کنم؛ مطمئن باشید در هر جایی اولین حامی لرستانی‌ها هستم.

گفتگو بهنوش بختیاری عبدالرضا قاسمی - یافته

تعداد بازدید از این مطلب: 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : شنبه 3 مرداد 1394
نظرات
عرض ادب و احترام

با عرض سلام و عرض ادب

 

این سایت متعلق است به خبرگزاری خبر لرستان این مطالب با ذکر منبع آن بلامانع می باشد درغیر اینصورپیگرد قانونی دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 192
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 30 تير 1398
نظرات
گفتگو با هنرمند محبوب لرستاني شهرام فرهمند

باعرض سلام و عرض ادب خدمت شما مردم عزيز لرستان اين هفته گفتگويي را با خواننده بازيگر عزيز لرستاني آقاي شهرام فرهمند داشتيم.

 

با سلام خدمت شما هنرمند عزيز لرستاني

آقاي فرهمند امروز خدمت شما رسيديم تا به برخي از سوالات ما پاسخ دهيد. من در خدمتم.

امروزه موسيقي محلي در چشم مردم كمرنگ ديده شده است و مردم روبه موسيقي پاپ آوارده اند نظر شما در اين باره چيست؟ چيزي به نام موسيقي پاپ لري و كردي وجود ندارد اگر كساني هستند كه در اين موسيقي محلي لري و كردي به پاپ روي آورده اند 99%از آنها همان آهنگ هاي فارسي هستند كه از آهنگ هاي خارجي سرمشق گرفته اند. و دقيقاً كپي از كپي است و دليل روي آوردن مردم به اين نوع موسيقي اين است كه موسيقي هاي محلي و سنتي ايراني از لحاظ مالي توان ندارند ولي كساني كه به گفته ي خودشان پاپ ميخوانند با يك برنامه كامپيوتري ساده مي توانند به راحتي يك تراك يا حتي آلبومي را وارد بازار كنند .

 خواننده وحتي بازيگران زحمت زيادي براي يك كار هنري مي كشند وهزينه چشم گيري براي آن مي كنند درصورتي كه روزهاي آينده درسايتهاي براي دانلودقرار مي دهند و مردم نيز به جاي آن اقدام به كپي رايت يا دانلود آن مي كنند چرا؟متاسفانه هيچ ارگاني يا وزارتخانه اي كه وظيفه ي آنها حمايت از هنرمندان است اقدامي در سالهاي اخير انجام نداده اند به طوري كه حدود 5يا6سال است كه هنوز يك آلبوم با هزينه ي ارگانهاي دولتي به بازار نيامده است وشايد 95%از هنرمندان همچنا كارهايشان در مرحله ي طرح باقي مانده است . در ادامه افزود: اگر هم كارهاي موسيقي محلي به بازارآمده هزينه ي آن را خود هنرمند داده و كپي رايت باعث جلوگيري از بازگشت پول آن هنر مند گرديده است.

ادامه ي گفتگو در قسمت ادامه ي مطلب مي باشد.

 

 

 

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 914
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : دو شنبه 8 تير 1394
نظرات
شهادت یک لرستانی در حمله انتحاری داعش
اسامی شهدا و مجروحین ایرانی حادثه تروریستی مسجد امام صادق(ع) اعلام شد که بر اساس آن یکی از شهدا اهل لرستان است.تصویر عامل بمبگذار انتحاری
به گزارش خبر لرستان:سفیر ایران در کویت اسامی نمازگزاران شهید و مجروح ایرانی بمب‌گذاری در مسجد امام صادق(ع) کویت که مسئولیت آن را داعش به گردن گرفت را منتشر کرد.
علیرضا عنایتی در صفحه اجتماعی خود نوشت:
اسامی شهدای ایرانی:
1-    محمدرضا فاضل‌زاده فرزند محمدعلی از شهرستان بروجرد
2-     سید عبدالحمید موحدی فرزند سید محمود از شهرستان لار
3-     محمد مطرودی فرزند سعد از شهرستان شادگان
اسامی مجروحین ایرانی:
1-     شیخ مجید محمودی در بیمارستان الصباح
2-     عبدالرضا مشاری در بیمارستان الصباح
3-     عبدالحسین محمدی عبودی در بیمارستان فروانیه در بخش مراقبت‌های ویژه
4-     محمد صرامی در بیمارستان فروانیه
5-     حیدر سیاحی در بیمارستان مبارک الکبیر
6-     حاج فضل‌الله وفادار در بیمارستان امیری
7-     فرج‌الله قائدی حیدریدر بیمارستان امیری
8-     رحیم عطیه بیت سیاح در بیمارستان امیری
9-     جاسم بیت سیاح در بیمارستان امیری
10-  حسین حبیب‌الله باستی در بیمارستان مبارک الکبیر
11-  حسین بوری‌نژاد در بیمارستان مبارک الکبیر در بخش مراقبت‌های ویژه
  وزارت کشور کویت عامل حمله انتحاری را فردی به نام "فهد سلیمان عبدالمحسن القباع" اعلام کرد و اضافه کرد که این فرد تبعه عربستان، ساعاتی پیش از حمله، با پرواز هوايي وارد کویت شده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : دو شنبه 8 تير 1394
نظرات
"بهروز وثوقي" در برنامه ماه عسل/ بهروز دينش را به مادرش ادا كرد+ عكس

بهروز وثوقي ليدر تماشاگران فوتبال لرستان در برنامه ماه عسل - عكسدر سی‌امین روز از ماه مبارک رمضان احسان علیخانی 5 نفر را به عنوان سوژه هنري به برنامه ماه عسل آورده بود.

به گزارشخبر لرستان: علیخانی در خصوص معرفی مهمانان برنامه گفت: بزرگ‌ترین آرزوی مهمانان امروز ما این است که جلوی لنز دوربین حرف بزنند پس با ما همراه باشید: ناصر جباري‌فر(آميتا باچان)، بهروز وثوقي‌راد(خدارحم دالوند سابق)، حسین درويشي، محمد و سعید قديمي 5 مهمان ماه عسل بودند.

علیخانی به بهروز گفت: بالاخره سیبیل و موهایت را کوتاه کردی؟ مهمان که چهره و بیانش شباهت زیادی به هنرپيشه‌ها و برخي انسان‌های دهه 40 و 50 داشت با لحن خاص لات‌گونه‌ای گفت: سیبیل و موهایم را به خاطر ننه‌ام کوتاه کردم. او را به قم، امام‌زاده عبدالعظيم و مشهد بردم و چون از من اين تقاضا را داشت، من هم موهايم را كوتاه كردم.

بعد افزود: از سال 76 آرزو داشتم جلوی دوربین بروم، بنابراین زندگی‌ام را وقف این کار کردم اما سینمای ایران تنها با رابطه‌ها پیش می‌رود و به كسي رحم نمي كند. آدم را بالا مي‌برد و بر زمين مي‌كوبد.

بهروز وثوقي ليدر تماشاگران فوتبال لرستان در برنامه ماه عسل - عكسعلیخانی در هنگام صحبت‌های بهروز کاملاً محو حرکات و طرز نشستن و صحبت کردن خاص بهروز شده بود و از وي پرسيد: تو كه همه اين‌ها را مي‌دانستي پس چرا الآن اين ديالوگ‌ها را مي‌گويي و همه زندگي‌ات را وقفش كردي؟

بهروز پاسخ داد: از يك سمتي به سمت ديگر رفتم و آمدم استاديوم و عشق به پرسپوليس.

عليخاني: يعني در سينما راهي برايت پيدا نشد و آمدي سراغ فوتبال و استاديوم و ليدري و اين‌ها؟

بهروز: بگذار با صداقت بگويم: من كارگري مي‌كردم! تصادف كردم و پايم شكست. طرف نداشت پول من را بدهد. قرار بود 3-4 ميليون تومن [آن موقع] به من بدهد كه نداشت و من 800 هزار تومن گرفتم. با خودم گفتم: بهروز اين پول مي‌شود آتيش در زندگي ات. همين 800 تومن را بگير و پول پيش خانه در تهران كن.

عليخاني: كجا رفتي استاديوم؟

بهروز: عشق از بچگي من به فرشاد پيوس، مجتبي محرمي و بزرگان پرسپوليس قديم، نه الآن، [مرا به ورزشگاه كشاند]

عليخاني: توي فوتبال بيش‌تر ديده شدي يا در سينما؟

بهروز: من به بچه‌هاي سينما احترام مي گذارم و به احترام آن‌ها بلند مي‌شوم(بهروز از جايش بلند شد) اما فوتبالي‌ها خيلي به من محبت كردند.

عليخاني: اين دفعه خواستي بلند بشي با ما هماهنگ كن تا دوربين جا نماند!

بهروز: فوتبالي‌ها خيلي در حق من محبت كردن و مرا زودتر از سينما ستاره كردند.

عليخاني: يعني معتقدي در سينما مي‌توانستي ستاره شوي و حقت را خوردند؟

بهروز: خب! حق خوردند. رابطه‌بازي است. يكي چشمش خيلي آبي است، چشمش سبزه، تيپش در حد رابرت دنيرو و مل گيبسون و نمي‌دونم اين هنرپيشه‌ها ...

عليخاني: يعني فقط چون چشم‌هايش سبز بوده، بازيگر شده؟

بهروز: بله. ما امروز كساني مثل مهران غفوري، مثل مهرا رجبي، هنرمندهاي تاپ داريم.

عليخاني: مهران غفوري كيه؟

بهروز: همين كه چند وقت پيش هم سر فيلم آقاي ميرمظلومي باهاش بازي كردم. نقش يك خواننده سنتي را بازي كرد.

عليخاني: منظورت مهران غفوريان است؟

بهروز: بله بله بله! توپوله، تقريباً

عليخاني (با خنده): آها!

بهروز: رفتند جام جهاني برزيل ...

________________________

بهروز وثوقي ليدر تماشاگران فوتبال لرستان در برنامه ماه عسل - عكسدر بخش ديگري از برنامه نيز عليخاني دوباره سراغ بهروز آمد و گفت خيلي قياقه بهروز وعوض شده من هي نگاهش مي‌كنم مي بينم چقدر ...

بهروز: من وقتي سرگذشت اين دوستان كه يكي دكه داشته و يكي مثل آميتا باچان عزيز و سرنوشت آن‌ها را مي‌بينم خيلي ناراحت مي‌شوم و مي‌گويم خدايا چقدر جوان بااستعداد زياد است ولي بايد [به آن‌ها] بها بدهند.

عليخاني: بهروز به نظر من توي همان سال‌ها مو و سبيلت را كوتاه مي‌كردي. قشنگ صورتت فتوژنيك شده بهروز! به نظرم ممكن بود يك سري بيايند سراغت.

______________________

در بخش سوم صحبت‌هاي احسان عليخاني با بهروز، در مورد تجربيات آن‌ها از عاشقي و ازدواج صحبت شد.

عليخاني: بهروز تو اين تجربه را داري؟

بهروز: بله! والله ما حقيقتش قبل از اين اتفاقات در استاديم‌هاي ايران بزرگ شديم! توي خرم‌آباد تماشاچي تيم خيبر بوديم، كوثر و بعدش هم بياييم استيل‌آذين و بعد پرسپوليس و بعد خانواده ... يك عمو داشتم گفت برو يك سر به بستگانت بزن، گفتم باشه چشم.

عليخاني: يعني بهروز توهم خواستگاري رفتي؟

بهروز: از شما چه پنهان خودم تنها رفته بودم!

عليخاني: توي خواستگاري چي بهت گفتند؟

بهروز: از من پرسيدند چه كاري؟ گفتم به عنوان بوقچي استاديوم هستم! گارمون رو دوست داريم. از اين ورش هم 4 تا كارگردان، 4 تا دوبين، 4 تا عكاس، فلس مي‌زنند و ديده مي‌شيم و تيتر صفحه روزنامه‌ها و به هر حال شايد يك پله سكوي پرتاب باشد براي رسيدن به سينما. بعد آن‌ها گفتند نه! ما با اين تريپ و كاراكتر هنري‌ات، در شأن شخصيت خانوادگي فك و فاميل و طايفه ما نيست.

عليخاني: البته آن موقع تو سبيل و موهاي فرفري بلند داشتي! بهت نگفتند برو اين موها و سبيل‌ها را بزن؟

بهروز: به من گفتند ما اين مدلي دوست نداريم. در شأن ما نيست و خانواده ما اصلاً از شخصيت بوقچي خوشش نمي‌آيد!

عليخاني: بهروز يك ذره هم قيافه تو متفاوت بود. قبول كن ديگه! اولين بار كه تو را ديدن ترسيدم!(خنده)

بهروز: گفتم چكار كنم. به قول يكي از هنرمندهاي سينما كه ديالوگ‌هايش خيليتوي ذهنم ه گفت: «يه جغله بچه بودم. حسرت خيلي چيزها رو مي خوردم... روي زبون‌ها بيافتم. خواستم آرتيست سينما شوم ولي زري! تو اومدي توي زندگيم. قاسم‌سياه عاشق شده! هر جا مي‌رم مي‌گن كارت پايان خدمت. قاسم‌سياه! همش خلاف بهروز وثوقي ليدر تماشاگران فوتبال لرستان در برنامه ماه عسل - عكستوي پيشونيمه!»(بهروز به پيشاني اش ضربه مي‌زند)

عليخاني: كارت پايان خدمت داري؟

بهروز(در حالي كه هنوز از كاراكتر قاسم‌سياه خارج نشده): بله!2 سال رفتم! (بهروز ديالوگ را ادامه مي‌دهد) «گفتم زري! دختر حاجي ...»

عليخاني(با خنده): خب! بسته! تا بيش‌تر راجع بع زري‌خانم صحبت نكردي، اجازه بده با بقيه دوستان هم در اين مورد صحبت كنم.

___________________

تمام این مهمانان معتقد بوند که توانایی و استعداد بازیگری را دارند اما در حق‌شان اجحاف شده است.

علیخانی رو به آن‌ها گفت: این همه سختی کشیدید، به شما توهین شد، زندگی که از دست دادید برای رسیدن به این آرزومی ارزید؟ لطفاً صادقانه جواب دهید؟

ناصر(آميتا) در پاسخ به این سوال علیخانی گفت: بله ارزش داشت!

بهروز: اگر يك روز مانده به آخر زندگي‌ام باشد، مي‌جنگم تا به آن جايگاه برسم. اين محبوبيت استاديوم و سينمايي هم به سراغم مي‌آيد.

عليخاني: بين مادرت و شهرت كدام را انتخاب مي كني؟

بهروز(با كمي مكث): مادر عزيزتره! همين جا هم به احترامش بلند مي‌شوم! (مي‌ايستد)

بهروز وثوقي ليدر تماشاگران فوتبال لرستان در برنامه ماه عسل - عكس

اما سعید متذکر شد: چون من از کودکی معلول بودم به خودم گفتم خدا این پا را ازمن گرفته و به جای آن حنجره‌ی خوب داده خواستم این کمبود را جبران کنم.

علیخانی در پایان رو به مهمانان گفت: دلیل دعوت از شما عزیزان اصرار خود شما برای قرار گرفتن جلوی دوربین بوده است.

علیخانی در خارج از قاب ماه عسل خاطر‌نشان کرد: ما دنبال ستاره‌ای عجیب در دور دست می‌گردیم، در حالی که آن ستاره حلبی است، اما ستاره‌های اصلی و واقعی زندگی کنار خودمان را پیدا نمی‌کنیم ...

تعداد بازدید از این مطلب: 1111
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1

نویسنده : مدیریت
تاریخ : چهار شنبه 27 خرداد 1394
نظرات
ماجراي فیلم کمدی که در لرستان اتفاق می‌افتد/ مردم استقبال کردند!
"ایران‌برگر" از معدود طنزهای جشنواره فجر امسال است، فیلمی که به دلیل استقبال در سینما فرهنگ به سانس فوق‌العاده هم رسیده است.
 به گزارشخبر لرستان: داستان این فیلم، درگیری‌های دو قبیله‌ی فتح‌الهی و امرالهی در روستایی انتزاعی در لرستانایران‌برگر است که برای تعیین نماینده دچار مشکلاتی می‌شوند و آرامش روستا از دست می‌رود.
فیلم‌نامه با شبیه‌سازی فضای روستا بستری برای طرح نارسایی‌های اجتماعی-سیاسی کلیت جامعه را ایران فراهم می‌کند و البته قرار بر این است که طرح مساله در فرمی طنز و با زبانی شیرین همراه باشد.
ساخته‌ی "مسعود جعفری‌جوزانی" شروع پرقدرتی دارد، آن‌قدر که امیدوارمان می‌کند که با یک فیلم طنز ماندگار مواجه‌ باشیم. ورود گروه فیلم‌ساز به روستا، بدبینی سران قوم و مسابقه‌ی فوتبالی که نماد درگیری و خشونت در جامعه است به خوبی نشان می‌دهد که در جوامعی با نارسایی‌های زیاد، ورزش و به طور خاص فوتبال چگونه عرصه‌ای برای تخلیه خشونت می‌شود. اما رفته‌رفته فیلم در موقعیت می‌ماند و پیوستگی لازم را برای بسط یک داستان از دست می‌دهد.
کارگردان لرتبار این فیلم خطر کرده و برای ساخت فیلمش از تهران خارج شده و کل فیلم را در روستا فیلم‌برداری کرده است. جعفری‌جوزانی کارگردان توانمند سینما و تلویزیون لهجه‌ی گویش سرزمینش را در دهان ستاره‌ها‌ی ریز و درشت (از علی نصیریان گرفته تا محسن تنابنده) قرارداده است. البته در این مورد آسان‌گیر است و غالب بازیگران بیش‌تر پرداختی کمیک از لهجه‌ی گویش لری دارند، اما همین میزان جسارت در سینمای آپارتمانی و تهرانی این‌روزها قابل ستایش است.
کاراکتر "آقا معلم" با بازی محمدرضا هدایتی، هر وقت دیالوگ می‌گوید بیشتر شبیه وعظ، خطابه و نصیحت است. گویی فیلم‌ساز کلی رهنمود‌های ریز و درشت داشته و تعداد بالای این راه‌کارها در یک فیلم سینمایی جا نشده است.
فیلم تا انتها راه‌کارهایش را رها نمی‌کند و با عروسی که نمادی از وحدت بین جناح‌های مختلف است توصیه‌ی نهایی‌اش را تجویز می‌کند. یک نیت خوب اگر در فرمی نامطلوب قرار بگیرد تاثیر عکس می‌گذارد.
کارگردان اهل ملایر این فیلم، از کلی ستاره‌ی طنز تلویزیونی نظیر شهره لرستانی، محمدرضا هدایتی، محسن تنابنده، احمد مهران‌فر، هادی کاظمی، گوهر خیراندیش... در کار خود استفاده کرده‌است.
قراردادن موقعیت‌های متضاد در کنار هم لحظه‌های مفرحی را ایجاد می‌کند. ایده‌ی سطل آب که چند باری تکرار می‌شود و یا آوردن اسم رهام(مهران‌فر) در موقعیت گروگان‌گیری و هم‌چنین شوخی‌هایی با ابزار تکنولوژی، در کنار توانایی بازیگرانی چون تنابنده (که کم‌کم با صورت گریم‌پذیرش دارد جا پای اکبر عبدی می‌گذارد) چندیدن بار صدای قهقه‌ی تماشاچی را در می‌آورد.
خط داستانی ضعیف که کشش داستانی را کم‌رنگ و قابل پیش‌بینی کرده است ریتم فیلم را کند و نچسب می‌کند.
 
ایران‌برگر

منبع: مجله برترین‌ها
 
Adventure comedy that takes place in Lorestan / people welcomed!
"Ayranbrgr" This year's festival is one of the few satires, film showings due to extraordinary interest in cinema culture reached.
  According to the story of the film, two tribal conflict in rural Amrollahi Fthalhy and abstract Lrstanayranbrgr representative to determine which problems and tranquility of the village is lost.

Made "M. Jfryjvzany" There is a strong start, so I hope that we are faced with an enduring irony of the film. Login crew to village chiefs and pessimism football is symbolized by the violence in society illustrates that in societies with high failure, sports and football in particular how to drain the area of violence. But gradually the film stays in position and continuity necessary to develop a story loses.
Lrtbar director of the film and film from Tehran to build out the entire movie was filmed in the village. Jfryjvzany powerful film and television director in his native dialect dialect mouth big and small stars (Nasirian ranging from Ali Mohsen Tanabandeh) is placed. However, in this case taking the dominant dialect dialect comic actor Larry pay more, but the courage of Iranian cinema these days is laudable apartment.
Character "Teachers" starring MR guidance, whenever that dialogue is more like a sermon, a sermon and advice. If the director general guidelines for small and large, and the number of these strategies have not been here in a movie.

The film does not let go until the end of the wedding Rahkarhaysh the ultimate symbol of unity among different factions advised to prescribe. A good will be adversely affected if the form can have the photo.
Malayer director from the film, the star of the television comedy Lorestani known as MR guidance, M. Tnabndh, Mehranfar Ahmed Hadi Kazemi, benevolent nature ... has used in his work.
Insert the opposite situation creates happy moments together. The idea of a bucket of water that has been repeated several times, or the name R (Mehranfar) hostage situations and jokes with technology tools, with the ability Tnabndh actors (who are beginning to face the footsteps Grympzyrsh Akbar Abdi leaves) Chndydn time voice Qhqhy audience in them.
Pale and weak story lines that stretch the story is predictable rhythm and stick to it.

تعداد بازدید از این مطلب: 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : چهار شنبه 27 خرداد 1394
نظرات
ایران‌برگر در خرم‌آباد خصوصي اكران شد/ ما ساده هستيم اما ساده‌لوح نيستيم!
فیلم "ایران‌برگر" از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه بيستم اسفندماه با حضور استاندار و شماري از فرمانداران و مسوولان لرستان در سينما استقلال خرم‌آباد طي يك سانس به صورت خصوصي با حضور مسعود جعفری‌جوزانی كارگردان و محمدهادی کریمی نويسنده فيلم‌نامه آن نمايش داده شد.
ايران‌برگر گویا درد دل کارگردان است با مردم و شکایت از کوتاهی‌هایی که سیاسیون در حق این ملت داشته‌اند‌.
ایران‌برگر در خرم‌آباد خصوصي اكران شد/ ما ساده هستيم اما ساده‌لوح نيستيم!مسعود جعفری‌جوزانی كارگردان لرتبار(متولد 1327 در ملاير) فيلم می‌خواهد ما را و سیاسیون را با حقیقتی تلخ مواجه کند‌. کشمکش‌های سیاسی که باعث نادیده گرفته شدن خواسته‌های اولیه مردم شده است‌. جوزانی اما آسان‌ترین راه بیانی را برای فیلم خودش انتخاب نموده است‌. فیلمی با داستانی ضعیف که بیش‌تر یک بیانه سیاسی است تا فیلمی تاثیرگذار!
 شعار‌زدگی و بیان مسقیم مشکلات و به تصویر کشیدن اتفاقات روزمره با سس جوک‌های تکراری که در صفحات اجتماعی دست به دست می‌چرخد، مهمترین ضعف این فیلم است و ما را بیش‌تر به یاد سريال "شب‌های برره" می‌اندازد تا فیلمی مستقل‌.
از مشکلات عمده فیلم می‌توان به فیلم‌نامه به شدت ضعیف آن اشاره کرد‌. فیلم‌نامه‌ای که بدون شخصیت‌پردازی منسجم سعی در قالب نمودن اشخاص به تماشاگر را دارد‌. وجود کاراکترهایی مثل پیرمرد مرتاض یا بزرگ آبادی یا ... در فیلم و همچنین آقای معلم(با بازي محمدرضا هدايتي) که در فیلم سرگردان است و یک‌باره در انتهای فیلم به ناجی مردمی تبدیل می‌شود که عمداً ساده‌لوح هستند و از فرط بدبختی و گرسنگی رای‌شان را به بشقابی چلوکباب و مرغ سخاری و پیتزا می‌فروشند و این جماعت حزب باد که به خاطر شکم و به دست آوردن غذا از منزل کاندیدایی به منزل رقیب هجوم می‌برند را به یک باره و با یک شعار به راه سعادت هدایت می‌کند و پایان وصله‌زده‌ای را به فیلم می‌چسباند‌.
تمام مشکلات و معضلات فیلم را به کناری می‌گذارم و بر سر مهم‌ترین مشکل نه فیلم بلکه فیلم‌ساز می‌روم‌.
فیلم "‌ایران‌برگر" آخرین ساخته مسعود جعفری‌جوزانی داستان کاندیداتوری 3 تن از بزرگان روستايي است که وجود خارجی ندارد اما از لهجه سكنه‌اش می‌توان فهمید که سرزمینی است خیالی در لرستان!
 مسعود جعفری‌جوزانی که اصالتاً ملایری است و خود را با افتخار یا با افتحار لر می‌داند دست به تولید فیلمی طنزگونه زده است که می‌توان آن را در ژانر فیلم‌های مثلاً سیاسی هم قرار داد‌. فیلمی که در پس داستان و فیلم‌نامه‌ای پر از اشکال قصد نشان دادن معضلات اجتماعی و سیاسی دارد که در جامعه دیده می‌شود‌.
جعفری‌جوزانی لر مترقی است که تحصیل‌کرده دانشگاه ایالتی سان‌‌فرانسیسکوي آمريكاست و همان‌جا با يك خانم آمريكايي هم ازدواج كرده و سحر جعفري‌جوزاني ماحصل اين ازدواج است.
وي در کارنامه خود فیلم‌های خوبی همچون "‌شیر سنگی"، "جاده‌های سرد" و "بلوغ" دارد. او رجعتی به خود کرده است و خواسته یا ناخواسته نمک بر زخم مردمی پاشیده که در طول سالیان سال با بی‌مهری هم‌وطنانی مواجهند که با کم‌ترین اطلاع از فرهنگ هزاران ساله اين خطه از مملكت‌شان و با گناه عدم آگاهي تاريخي خويش، دست به تخریب این قوم با اصالت زده‌اند و در صفحات اجتماعی و پیامک‌های‌شان با جوک‌هایی که در شأن هیچ انسانی مگر بي‌اصالت‌هايي كه سعي مي كنند نقيصه ي خويش را با تمشخر ديگران لاپوشاني كنند نیست، سال‌هاست به تمسخر قومی پرداخته‌اند که بی‌شک یکی از
متمدن‌ترین و با فرهنگ‌ترین اقوام ايراني‌الاصل هستند.
لرستان را نمی‌توان در تمسخر و جوک‌های دیگران شناخت‌. برای شناخت لرستان و فرهنگ و تمدن این قوم بزرگ باید به اين ديار سفر کرد‌ و مسعود جعفري‌جوزانيداشته‌هاي تاريخي‌اش را ديد و وصف عظمت‌شان را از آگاهان شنيد. تمام ایرانیان که به دیدن بزرگ‌ترین موزه‌های دنیا از جمله لوور فرانسه رفته‌اند بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین افتخارات كشور‌شان را در آن‌جا ديده‌اند كه همانا موزه مفرغ(برنز) لرستان در هزاره‌هاي پيش است. موزه‌ای که بخش بزرگی از تمدن پارس و جهان را به لرستان اختصاص داده است.
امام اينك، جعفری‌جوزانی برای بیان معضلی‌، خود در ايران‌برگر به معضل بزرگ‌تری دچار می‌شود و در ناکجا‌آبادش دیواری کوتاه‌تر از این قوم پرصلابت نمی‌‌يابد و گویی با جمع‌آوری تک تک جوک‌های سخیف که این روزها دست به دست می‌چرخد، سعی نموده فیلمی بانمک بسازد که از شوری‌اش دل هر انسان آزاده‌ای آزرده می‌شود. شايد وي به نوعي به حراج آبروي قوم لر، به فروش گيشه دل بسته است.
در ناکجا‌آباد ذهن جوزانی، مردمان ساده‌لوحی زندگی می‌کنند که به گفته وی در اصل نمادی از اهالي ایرانند اما به صورت کاملاً تصادفی لرزبان هستند! او برای بامزه جلوه دادن فیلمش، آسان‌ترین و دم دست‌ترین راه را بر می‌گزیند و با جوال‌دوز زدن به خود می‌خواهد سوزنی به مردم ایران بزند و آن‌ها را از ترفندهای انتخاباتی سیاسیون آگاه سازد‌، اما با اين كار، مردم لرزبان و لرتبار را فدای خنده و فروش فیلمش می‌کند!
 فرض را بر این می‌گیریم که جوزانی به گفته خودش قصد نمایش ناکجا‌آباد را داشته اما آيا این تحصیل‌کرده‌ي دانشگاه‌هاي آمريكا نمی‌داند كه اگر زبانی یا لهجه‌ای را به جغرافیای ذهن شماري از مردمي كه نااگاهي خويش را در قالب پيامك‌هاي سخيف به ديگرا هم‌طنان خود نسبت مي دهند، دیگر آن جغرافیا ناکجاآباد نیست؟!
 برای درک بهتر گفته‌هایم باید خصلت این مردم ناکجا‌آباد را بر شمرد تا بهتر بتوان به لایه‌های زیرین فیلم پی برد‌. در ناکجاآباد ساخته‌ي ذهن جوزانی و كريمي، مردمانی زندگی می‌کنند که برای محکم‌کاری، چندین کمربند بر پاپوش‌شان می‌زنند تا مبادا خدای ناکرده اتفاقی برای‌شان بیافتند! مردمی هستند که شعور سیاسی ندارند و به خاطر شکم، دست به هر کاری می‌زنند‌. عمدتاً زورگو هستند و گرز و سيد غلام‌رضا نعمت‌پورچماق جزء لاینفک زندگی‌شان است‌. برای رسیدن به خواسته‌های‌شان دست به گروگان‌گیری می‌زنند‌. از یک‌دیگر دل خوشی ندارند و مدام با هم گلاویز می‌شوند‌. به زنان‌شان اهمیت نمی‌دهند‌. تازه به دوران رسیده‌اند و در حالی که نان شب برای خوردن ندارند و درون قابلمه‌شان فقط آب می‌جوشد، ولی رایانه، تبلت و تلفن همراه دارند!
این تصاویر که به گفته‌ي کارگردان، مینیاتوری از ایران به شمار مي‌رود، توهمی است که هر شکلش، جای انتقاد دارد‌. چه نمادی از ایران باشد چه نمادی از مردم لرستان ...
 
سيد غلام‌رضا نعمت‌پور
كارگردان و منتقد سينما
پايگاه خبري يافته
 
____________________

انتقاد سرهنگ "علي‌حسين پازدار" معاون هماهنگ‌كننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان و حجت‌الاسلام كرمي به جوزاني:
انتقاد سرهنگ "علي‌حسين پازدار" معاون هماهنگ‌كننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان و حجت‌الاسلام كرمي به جوزاني:

* بهرام سلاح‌ورزي خبرنگار سابق روزنامه كيهان در خرم‌آباد مي‌گويد: مسعود جعفري‌جوزاني حدود سال 1350 دوران خدمت سربازی‌اش را در خرم‌آباد گذرانده است.
سلاح‌ورزي معتقد است كه آن ايام، سینمای آزاد خرم‌آباد یکی از مطرح‌ترین گروه‌های سینمایی کشور بود كه از دل آن كساني چون ناصر غلام‌رضايي، عبدالله غيابي و بعدها مسعود رايگان و ... برخواستند.
سلاح‌ورزي مي‌‌افزايد: جعفري‌جوزاني سال‌ها قبل در گفت‌وگویش با یکی از نشریات، اصلی‌ترین عامل آمدنش به طرف سینما را همان فعالیت‌های اوایل دهه 50 سینمای آزاد خرم‌آباد عنوان نمود و پس از آن بود كه به اين عشق راهي آمريكا شد تا دران‌جا هنرش را بياموزد.

 
___________________

* متاسفانه اطلاع‌رساني در زمينه اكران فيلم "ايران برگر" در خرم‌آباد بسيار ديرهنگام صورت گرفت. در شرايطي كه نمايش اين فيلم ساعت 9:45 در سينما استقلال خرم‌آباد آغاز شد، پيامك دعوت به تماشاي اين فيلم ساعت 9 صبح از سوي روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان براي خبرنگاران ارسال شد!
اين در شرايطي كه بود كه همزمان مراسم پاياني جشنواره فرهنگي جوانان در جهاد، مراسم نيروي انتظامي و نيز جلسه‌اي در فرمانداري خرم‌آباد و چندين نشست ديگر نيز با اكران اين فيلم هم‌ز‌مان بود و به همين دليل، بسياري از خبرنگاران از رسيدن به سينما استقلال براي تماشاي ايران‌برگر باز ماندند!
اي كاش اطلاع‌رساني روابط عمومي اكثر ادارات لرستان سريع‌تر و طي روزهاي قبل صورت پذيرد تا خبرنگاران براي رسيدن به جلسات، برنامه‌ريزي مناسب داشته و تقسيم وظايف كنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : چهار شنبه 27 خرداد 1394
نظرات
يادداشت شفاهی نماينده خرم‌آباد درباره فيلم ایران برگر
ایرج عبدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که برجسته کردن عیوب، در ذات طنز نهفته است، تولید فیلم با رویکردهای قومیتی برای آشنای جهانیان با فرهنگ و تمدن ایران زمین را لازم دانست.
اظهارات او درباره فیلم سینمایی «ایران برگر» ساخته مسعود جعفري‌جوزاني و موضوعات پیرامون آن در ادامه می‌آید:
معتقدم تصمیم گروهی از مدیران فرهنگی استان لرستان که مانع از پخش این اثر در خرم‌آباد و بروجرد شده‌اند درست نبود و با صحبت‌های ايرج عبدي نماينده مردم خرم‌آباد و چگني در مجلس شوراي اسلاميبنده و "مجمع نمایندگان لرستان" این مشکل برطرف شد و نمایش این اثر در سینماهای خرم‌آباد از سر گرفته شده است.
البته باید توجه کرد که آثار سینمای ایران بیشتر از آن که تامل برانگیز باشند به سمت طنز رفته‌اند. سینماگران ایرانی طنز را راحت می‌سازند و برای آن سوژه‌های بسیاری دارند و فیلم «ایران برگر» هم با هدف سرگرمی ساخته شده است.
با این اوصاف «ایران برگر» که گویشی مشابه با گویش لری دارد، مورد استقبال مردم لرستان قرار گرفت و حساسیتی در میان مردم این استان لرستان بر روی آخرین ساخته آقای جوزانی نیست.
ساخت فیلم با لهجه‌های قومیتی نه تنها اشتباه نیست بلکه باید آن را به فال نیک گرفت و باید آن را اتفاق خوبی برای تصویر جنبه‌های مثبت و آموزنده هر قوم دانست چراکه آشنایی اقوام و مردمان استان‌های دیگر را با فرهنگ قوم‌ها به دنبال دارد، در این شرایط مخاطبان سینما و تلویزیون به مرور با نقاط فرهنگی تمامی خطه‌ها آشنا می‌شوند.
اما از آن‌جا که سینما در قالب طنز بیش‌تر به دنبال برجسته کردن عیوب است حساسیت‌هایی را در میان قومیت‌ها ایجاد می‌کند در حالی که این برجسته کردن عیوب در ذات طنز نهفته است، ما از همه کارگردان‌های سینما دعوت می‌کنیم که با گویش لری فیلم بسازند و از این اتفاق استقبال می‌کنیم، اما این که بخواهند تنها نقاط منفی یک قوم را برجسته کنند نه اتفاق خوبی است و نه به صلاح کشور است.
سینمای ایران باید به دنبال برجسته کردن نقاط قوت فرهنگ دیرینه خود باشد، به‌عنوان مثال فیلم‌سازان کره‌ای مردم خود را در گذشته‌های دور افرادی اهل علم و ادب با ظاهری آراسته نشان می‌دهند درحالی که گذشته کره این طور نبوده است! اما آن‌ها با هوشمندی به دنبال این هستند که به مردم دنیا بگوید کره تاریخ و تمدن متمدنی دارد! تولید فیلم با رویکردهای قومیتی برای آشنای جهانیان با فرهنگ و تمدن ایران زمین لازم است.
کارگردان‌های سینمای ایران هم باید به دنبال برجسته کردن تمدن چندن هزارساله سرزمین ایران باشند و این اتفاق یک ضرورت برای کشور است.
عموم مخالفت‌ها از آن جایی نشات می‌گیرد که معمولاً بدون توجه به محتوا بر روی موضوعات ظاهری حساسیت نشان می‌دهیم هرچند سینمای ما با مشکل سناریو رو به رو است و آثاری که با نگاه به آینده خط و مش درستی به جامعه ارائه دهند کمتر تولید می‌شود.
منبع: سرویس فرهنگی خبرگزاری خانه ملت
 
توضيح: فيلم ايران برگر از دو هفته قبل در سينماهاي خرم‌آباد و بروجرد اجازه اكران يافت و اكنون بر پرده سينماهاي اين دو شهر است.
تعداد بازدید از این مطلب: 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : چهار شنبه 27 خرداد 1394
نظرات
هر كس كه مُرد، ديگر زنده نمي‌شود/ پیام استاد شکارچی براي آیین رونمایی از فیلم مستند ‌رضا دوباره می‌خ
چهارشنبه گذشته فیلم مستند زندگی‌نامه استاد رضا سقایی، اسطوره فقید موسیقی لرستان فیلی، اثر محمد سیف‌زاده، در خرم‌آباد رونمایی شد.
به گزارش خبر لرستان به نقل از لور، علی‌اکبر شکارچی نوازنده کمانچه ایرانی آهنگ‌ساز و استاد موسیقی سنتی ایران و موسیقی لری، در پیامی به این مراسم مرحوم رضا سقایی را ارج نهاد و از زحمات سيد محمد سیف‌زاده در ساخت این اثر تقدیر کرد.
متن پیام استاد شکارچی به شرح زیر است:
بزنید چُو وُر دُهل‌، دُهلُ وُرچو               هر که مُرد بارِهَنی دِ زنه نی‌بو
(بکوبید بر دهل، دهل را بکوبید تا بگوید آن‌چه که ما عاجزیم از گفتنش با کلام، هر که مُرد، بار ديگر زنده نمي‌شود)
در گذشته‌ای نه چندان دور در غرب کشور مردمان لک‌زبان لرستان هرگاه عزیزی یا بزرگی از دست می‌دادند هیچ‌کس جز سرنا و دهل نمی‌توانست و جرات اعلام مرگ او را نداشت.
 آهنگ سحری؛ آهنگ سحری سرنا و دهلی است که بی‌کلام به لحاظ ریتم و ملودی و پرده‌بندی همه و همه شیون است و وا ویلا، عصیان است و سوگ و هی  را هیرویی است با رقص و آواز در پس نوای غم‌بار سحری، ‌زنان و دختران ایل در آواز و در خیال اشعار زیر را به طور جمعی در هماهنگی حیرت‌انگیزی بانگ برمی‌آورند ...
                یه مال کیه چُول و ویرانه              قوی قوی با یه قوش‌ایش کرده لانه          
یه لیل کیه مچوو با وان                و پای پتی وهلکه دوان     
حیف تونم بو گِل اربانت بو             ای گِله اربان دشمنانت بو
مَر ساتی دَرچُو داخت له جرگم          سنگ بو و بالین گِل بو و برگم
اشعار فوق هم رقص کلام است هم رقص سوگ، هم‌کلامند و هم تصویر‌. بهتر بگویم تابلوهای نقاشی هستند که نه با دست و انگشتان بشر که با ذهن و خیال رنگ‌آمیزی شده‌اند و جان گرفته‌اند.
با خودم می‌گویم مگر می‌شود مردمانی اشعارشان این‌چنین با شد و خوانندگانش امثال ... مومه (مؤمن‌علي جوزي‌پور)، سوزی‌ جیلا (سبزعلي درويشيان)، حشمت رشیدی و رضا سقایی نباشد.
نگهبانان فرهنگ و موسیقی این سرزمین بهترین‌هایی را می‌آفرینند همان طور که بهترین نغمات و اشعار بر ذهن و ذوق بشر جاری می‌کنند.
ولی ای مردم انسان‌ها وقتی در قید حیات‌اند چشم به راه سپاس و تقدیر مردمند به گمان من آن‌چه که روح و روان انسان را با طراوت و شادمان می‌کند همه آن است که در قید حیاتش صورت می‌گیرد به بیان دیگر انسان با نوشیدن مهر زلال مردم، جهان و جسم را با آسودگی ترک می‌کند.
 درود خدا بر هنرمند ارجمند محمد سیف‌زاده عزیز که هم در قید حیات هنرمندان و هم در نبودن‌شان نماینده دلسوز و قدرشناس مردم لرستان است.
یادم می‌آید وقتی هر هفته برای دیدن فیلم‌برداری فیلم "خون‌بس" ساخته دوست و هنرمند گرامی ناصرغلامرضایی به خرم‌آباد  می‌آمدم، آقای سیف‌زاده مجموعه‌ای صوتی از سرنای شامیرزا مرادی، امیرقلی ساکی‌فر، آواز مومه و سوزی جیلا و بسیاری دیگر از هنرمندان را بی دریغ به من هدیه مي‌داد، و آن‌چنان با شوق وصف‌ناپذیری از آهنگ و اجراها صحبت و ذوق می‌کرد که هرگز فراموش نمی‌کنم، حاصل تلاش پیوسته ایشان کتاب پیشینه موسیقی لرستان و شاید آثار دیگر که من از آنان بی خبرم و پژوهش گران‌بهایی که شما امشب شاهد طپش بی‌امان قلب و اندیشه او برای فرهنگ و موسیقی لرستان هستید (20 خرداد 94 رونمایی آثار و زندگینامه رضا سقایی).
من نادیده می‌دانم ذوق و خلاقیتش در این اثر مانند تجسم رقص‌سوار بازی شاه‌میرزا مرادی، شادمانی آمیخته با حزن در سیت بیارم سوزی جیلا و مثل حیرانی بازیابی کتیبه و آثار نیاکان‌مان در غار کلماکره برای شما شورانگیز، اثر بخش و تحسین‌برانگیز خواهد بود.
مهرت جاری، ذوقت جوشان، اندیشه‌ات خلاق ای مرد بزرگ. من هرچه از سقایی بگویم بهترینش را شما امشب با همت این هنرمند شیفته و دلسوز می‌شنوید و می‌بینید. به قول معروف وقتی مشک خود ببوید من عطار چه بگویم! به قول سعدی:
بیا تا برآریم دستی ز دل               که نتوان برآورد فردا ز گِل
علي‌اكبر شكارچيبرای شادمانی امشب شما این چند کلام را از دل برآوردم. سر  شب‌تان خوش دل‌تان شاد.
شنیدن و دیدن زندگی زنده یاد سقایی برایتان پندآموز و گوارای‌تان باد. وفا به هنر و موسیقی راستین نیاکان‌مان روز به روز در وجودتان مستحکم‌تر باد سپاس‌گوی هر کس و هر مقامی که فرصت ارائه آثار هنری را فراهم می‌کند بمانیم.
به جای من، روی سیف‌زاده را ببوسید و از ته دل برای او کف بزنید و فریاد شادی برآرید.
  ارادتمند شما: علي‌اكبر شکارچی 20 خرداد 94
 
* علی‌اکبر شکارچی نوازنده کمانچه ایرانی آهنگساز و استاد موسیقی سنتی و موسیقی لری است.

همچنين در آئیبن رونمایی از همین فیلم سیدمحمد سیف‌زاده کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون و سازنده این فیلم به پشت تریبون رفت و در بخشی از سخنان خود اذعان داشت:
استاد سقایی نه ژست روشن‌فکری گرفت که روشن‌فکرش بخوانند و نه بنده زر و زور شد که خود را به هنر آویزان کند اما همچون حکیم طوس این افتخار ما مسلمانان شیعه ایرانی مورد بی مهری قرار گرفت. که در اندیشه تاریخی اش سروده است:
جهان سر به سر حکمت و عبرت است                         چرا بهره ما همه غفلت است
هنرمند را شاد و نزدیک دار                                     جهان بر بد اندیش تاریک دار
همچنین کارگردان فیلم بلند "رضا دوباره می خواند" پیامی را در پاسخ به پیام استاد شکارچی منتشر ساخت، متن پیام بدین شرح است:
با سلام و آرزوی سلامتی به محضر استاد بی‌بدیل موسیقی ایرانی این حقیر لایق پیام محبت‌آمیز و الطاف بی شائبه جنابعالی نبودم کار اصلی را موسیقی دانان و هنرپرورانی مثل شما انجام داده‌اید که مانا و نامیراست به قول لسان‌الغیب خواجه شیراز:
قلندران حقیقت به نیم جو نخرند                              قبای اطلس آن کس که از هنر عاری است
سپس استاد شکارچی در پیامی تلفنی این‌چنین اظهار داشت: آقای سیف‌زاده عزیز؛ شما بیش از این لایق هستید خدا را شکر که دست نگه‌دارنده موسیقی این سرزمین شما را به این راه کشاند شما از همان روزها که اولین دیدارمان بود نشان شیفتگی و شایستگی بر پیشانی داشتید.
موفق و سرفراز بمانید. به امید دیدار شما و دیدن فیلم‌تان ...
 سيد محمد سيف‌زاده

 سيد محمد سيف‌زاده 
 

نگاهی به مستند «رضا دوباره می‌خواند» ساخته‌ی سیدمحمد سیف‌زاده

اين فيلم به مدت 45 دقيقه شامل زندگی و آثار استاد رضا سقایی فرازهای مهمی از دوران طلایی موسیقی لرستان است که این استاد بی‌بدیل موسیقی لُری با تسلط کافی و کامل توانسته در طول حیات هنری خود موسیقی کهن و تاریخی لرستان را به موسیقی مُدرن و امروزی پیوندی شگرف دهد و در خلق هنری حماسی سرودهای لُری ایفای نقش نمتيد.

 این فیلم مستند به تولد و زندگی و ورود به کارهای اجتماعی در دوران نوجوانی و سختی و مشقت‌های استاد سقایی و سال‌های آغازین زندگی در طول دهه 30 و چگونگی راه‌یابی به بی‌سیم رادیویی قلعه فلک الافلاک به‌ واسطه گوینده پیشکسوت و هنرمند مشهور مرحوم استاد محمد رایگان و همراه با پیشگامان موسیقی بومی از زبان استاد رضا سقایی روایت می‌کند.

بعدها در سال 43 و معرفی او به واسطه پژوهشگر توانای کشور استاد حميد ایزدپناه به رادیو تهران و اجراهای موفق و انتخاب آثار او به عنوان تصنیف سال و ورود به عرصه حرفه‌ای توسط آهنگ‌سازان آن دوره و خاطرات او و یارانش پرداخته و به بیان خاطرات او در سالن‌ها و شهرهای مختلف و حتی حضور او در کنار فیلم‌سازان حرفه‌ای کشور و آهنگ‌سازان به‌نامی همچون مجتبی میرزاده و ورزشکاران و مربیان ناموری همانند مرحوم استاد ناصر میرزایی (مربي تيم‌هاي خيبر و فجرخرم‌آباد) از زبان و گفتار این درگذشتگان با پخش تصاویری از سال‌های دهه 40 و 50 خورشیدی برای نخستین بار به زوایای جدیدی از زندگی حقیقی این چهره ماندگار و تأثیر او بر شناخت جهانی موسیقی لرستان می‌پردازد.

تصویربرداری، جمع‌آوری و پژوهش اسنادی این فیلم از سال 1366 توسط سید محمد سیف‌زاده آغاز گشت و تا پایان روزهای عمر و درگذشت استاد سقايي در سال 89 ادامه داشته است.

تدوین و صداگذاری این مجموعه را سعيد حاجی‌زاده به‌ عهده داشته و تصویر‌برداران و فیلمبرداران و صدابرداران مختلفی در طول دهه‌های مختلف این کار را به سرانجام رسانده‌اند.

تهیه کننده و کارگردان: سید محمد سیف‌زاده از مولفان و فیلم‌سازان این سرزمین می‌باشد.

تدوین: سعيد حاجی‌زاده

علاوه بر حضور بسیاری از چهره‌های فرهنگی و هنری تاریخ لرستان این فیلم با یاری هنرمندانی همچون شادروان حجت‌الله مجلسی، مجتبی امیری‌، محمد باجلان، حمیدرضا بیرانوند، محسن مرادی‌نژاد، مجتبی عباسی، فرزاد علی‌محمدی همراه و همفکر این مستند بلند درباره آثار و زندگی استاد رضا سقایی هستند.

آثار قبلی این کارگردان که فارغ‌التحصیل رشته سینما از دانشگاه هنر تهران است، سریال «سور و سوگ» شبکه اول 1368 درباره آداب و رسوم سرزمین لرستان، فیلم سینمایی «آخرین تک سوار» اکران در سینما و شبکه‌های مختلف تلویزیونی، سریال «دیار به یاد ماندنی» ثبت در ردیف میراث شفاهی و معنوی مردم لرستان، فیلم بلند «آن گاه خورشید خاموش می شود» شبکه سراسری، مجموعه مفاخر سرزمین ما دکتر زرین‌کوب، دکتر شهیدی، استاد آیتی و دیگر چهره‌های ماندگار و فیلم مستند قصه نانوشته، خانه‌ای رو به آفتاب، خانه در نسیم بادو دیگر آثار این مولف و فیلم‌ساز؛ تألیف کتاب علما در روشنایی تاریخ منتخب هفته کتاب سال 93، کتاب پیشینه تاریخ موسیقی لرستان منتخب انجمن موسیقی لرستان مي‌باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : چهار شنبه 27 خرداد 1394
نظرات
مهدي رجبي با زيگر لرستاني +عكس

مهدي رجبي بازيگرلرستاني كه اكنون در حال فعاليت تاتر در انجمن تاتر لرستان كارميكندبا بازي كوتاهي در سينمايي فرا را فراموش نكن جلوه اي نشان داد. روز گذشته به گزارش خبر لرستان مهدي رجبي افزود: درحال حاضر به فكر تاتر هستم و قصد دارم خودم را پيدا كنم و ميخواهم به خودشناسي برسم

 

 

 

 

در ادامه افزود سينمايي فردا را فراموش نكن براي من جالب بود و توانستم حضور كم رنگ و ناچيزي در سينما پيدا كنم. بعد از فردا را فراموش نكن به بازي  در قسمت سيماي استانهاي شبكه نسيم پرداخت.

 

مهدي رجبي متولد 27 آذر 1376 ميباشد و اصالت آن لر است.

وبسايت رسمي ايشان هم به آدرس زير ميباشد .

http://mahdirajabi74.blogfa.com/     http://mahdihasanvand-74.blogfa.com/

تعداد بازدید از این مطلب: 235
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4

نویسنده : مدیریت
تاریخ : چهار شنبه 27 خرداد 1389
نظرات
تصوير 3 بُعدي زيبا از دره خرم‌آباد

تصوير 3 بعدي از دره خرم‌آباد - يافتهشهر خرم‌آباد از سمت مشرق به مدبه‌كوه و كمرسياه و از سمت مغرب به رشته‌كوه سفيدكوه محدود مي‌شود.

به گزارش يافته، سكنه شهرشاپورخواست در حدود جنوب شرقي خرم‌آباد كنوني(محدوده پشته حسين‌آباد) پس از مهاجرت به دامنه سفيدكوه در غرب دره خرم‌آباد اين نقطه را از نظر تامين امنيت، مناسب‌تر يافتند.

به همين دليل در قرن هشتم به آن‌جا تغيير مكان دادند و با تغيير  مسير رودخانه (گلال)، قلعه فلك‌الافلاك را نيز كه در غرب رودخانه قرار داشت به سمت شرقي منتقل كردند و بعدها براي ارتباط با جاده‌اي كه از شرق خرم‌آباد (شمشيرآباد و پامنار) مي گذشت، در اواخر عصر صفويه پلي به نام صفويه كه هنوز هم پابرجاست و در مركز شهر كنوني قرار دارد، روي رودخانه بنا كردند.

تصوير 3 بعدي بسيار زيبايي از دره خرم‌آباد ملاحظه كنيد كه كاري از "رضا نصيري" است:

براي دريافت و دانلود تصوير اين‌جا كليك كنيد

تعداد بازدید از این مطلب: 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : چهار شنبه 27 خرداد 1394
نظرات
گزارش تصويري: ليدر مشهور لرستاني سوژه خبرگزاري‌ها و سايت‌ها

بهروز وثوقي‌راد معروف به كلاه‌مخملي ليدر تماشاگران لرستاني و تهراني - يافتهاز اواخر دهه 60 مشتري پر و پا قرص ورزشگاه تختي خرم‌آْباد هنگام تماشاي بازي‌هاي تيم خيبر خرم‌آباد بود.

دهه 70 خاطرات او در ورزشگاه با تيم فجر خرم‌آباد گره خورد و از دهه 80 كه تيم‌هاي نماينده لرستان دچار بي‌ثباتي شدند، "بهروز وثوقي‌راد" يا همان "خدارحم دالوند" سابق كه از سال 1386 شناس‌نامه‌اش را تعويض كرده بود، طرف‌دار تيم‌هاي جديد اين ديار مثل تربيت، كوثر خرم‌آباد و داماش(گهر) دورود شد.

بهروز هم مثل برخي از جوانان لرستاني كه از مشكل بي‌كاري رنج مي‌بردند، اوايل دهه 80 راهي تهران شد تا به عنوان سياهي‌لشكر در چد فيلم و سريال به ايفاي نقش بپردازد.

بهروز وثوقي‌راد معروف به كلاه‌مخملي ليدر تماشاگران لرستاني و تهراني - يافتهدر كنار آن، براي امرار معاش، گاهي كارگري مي‌كرد، اما هيچ‌گاه نان حرام نخورد و در دام فساد يا اعتياد نيافتاد.

از اويل دهه‌ي 80 جهت حضور در ورزشگاه به عنوان ليدر، تيپ و قيافه خاصي زد. اين نام و تيپ را از "‌بهروز وثوقي و بهمن مفيد" دو هنرپيشه سابق سينماي كشورمان الگوبرداري كرده بود، اما معتقد بود مرام و معرفتش را بايد شبيه "غلام‌رضا تختي‌" كند و تا به امروز نيز بر اين عقيده ايستاده است. هر چند كه بهروز مرحوم "ناصر ميرزايي" مربي محبوب خرم‌آبادي را الگوي اصلي زندگي‌اش در خدمت به جوانان شهرش مي‌داند.

آن سال‌ها، براي بقاي بهروز در تهران، حقوق ناچيز سياهي‌لشكري و كارگري كفاف نمي‌داد، لذا با استفاده از ذكاوتش، خيلي زود "شخصيتي" جديد به عنوان "ليدر كلاه مخملي" در ورزشگاه‌هاي فوتبال خلق كرد و همين موضوع باعث شد خيلي‌ها به خاطر تيپ و ظاهرش به او توجه و هنرش توجه نمايند.

تماشاگران با رهبري كلاه‌مخملي، انرژي مي‌گرفتند و چند  برابر تشويق مي‌كردند. باشگاه‌ها و ورزشكاران نيز به اين طريق سعي داشتند هوادار جذب نمايند، لذا بهروز كه از كودكي طرف‌دار تيم‌هاي زادگاهش و بعد پرسپوليس تهران بود، ليدر باشگاه "استيل‌آذين" تهران شد.

مدتي بعد به عشق پرسپوليس نيز در ورزشگاه آزادي حاضر شد، اما ليدرهاي قديمي پرسپوليس كه موقعيت كاري خود را با حضور ليدر جديد با تيپ و شخصيتي محبوب بين هواداران به شدت در خطر مي‌ديدند، به زور و فشار او را از دور و بر قرمزهاي تهراني دور كردند.

به هر حال، بهروز بلندپرواز هنوز هم در پايتخت روزگار مي‌گذراند و بعيد نيست سريال "پايتخت 4" روزي به او و سرگذشت عجيب زندگي‌اش بپردازد، چرا كه هم زندگي پرسوژه‌اي داشته و هم خودش سوژه‌ساز است، درست مثل تصاوير زير:

بهروز وثوقي‌راد معروف به كلاه‌مخملي ليدر تماشاگران لرستاني و تهراني - يافته

بهروز وثوقي‌راد معروف به كلاه‌مخملي ليدر تماشاگران در كنار امير قلعه‌نويي

بهروز وثوقي‌راد معروف به كلاه‌مخملي ليدر تماشاگران لرستاني و تهراني - يافته

ليدر باوفاي لرستاني تصوير مرحوم ناصر ميرزايي را روي لباس خود حك كرده است

بهروز وثوقي‌راد معروف به كلاه‌مخملي ليدر تماشاگران لرستاني و تهراني - يافته

بهروز وثوقي‌راد معروف به كلاه‌مخملي ليدر تماشاگران لرستاني و تهراني - يافته

بهروز وثوقي‌راد  در فرودگاه و استقبال از اصغر فرهادي

بهروز وثوقي‌راد معروف به كلاه‌مخملي ليدر تماشاگران لرستاني و تهراني - يافته

بهروز وثوقي‌راد معروف به كلاه‌مخملي ليدر تماشاگران لرستاني و تهراني - يافته

بهروز وثوقي‌راد هنگام ثبت نام براي انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري

بهروز وثوقي‌راد معروف به كلاه‌مخملي ليدر تماشاگران لرستاني و تهراني - يافته

بهروز وثوقي‌راد معروف به كلاه‌مخملي ليدر تماشاگران لرستاني و تهراني - يافته

بهروز وثوقي‌راد هنگام تشويق تيم گهر دورود

تعداد بازدید از این مطلب: 906
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : چهار شنبه 27 خرداد 1394
نظرات
تقاضا براي جشنواره و خيابان "سقايي"/ تصاوير و حواشي مراسم سالگرد استاد سقايي

گزارش تصويري مراسم چهارمين سالگرد درگذشت رضا سقاييمراسم چهارمين سالگرد درگذشت استاد رضا سقايي اسطوره‌ي آواز لرستان و خالق اثر ماندگار "دايه‌دايه"، با حضور جمعي از مردم قدرشناس لرستان بر مزار اين هنرمند فقيد برگزار شد.

به گزارشخبر لرستان، در اين مراسم كه با حضور تعدادي از هنرمندان، اصحاب رسانه، پيشكسوتان ورزش، برخي مسوولان روابط عمومي ادارات، پزشكان و فرهيختگان لرستاني برگزار شد، بيانيه‌اي در 3 بند قرائت شد و مقرر گرديد اين موارد از طرف نمايندگان هنرمندان و اصحاب رسانه پي‌گيري شود.

در بند اول اين بيانيه آمده است: از آن‌جا كه موسيقي از ابزار مهم معرفي و صدور فرهنگ مي‌باشد و در استان لرستان جشنواره‌اي منظم كه باعث رونق موسيقي استان و جلوگيري از تهاجم موسيقي بيگانه باشد، برگزار نمي‌شود، لذا پيشنهاد مي‌گردد "جشنواره كشوري موسيقي سقايي" سالانه به ميزباني خرم‌آباد برگزار شود و طي آن، گروه‌هاي موسيقي اصيل و فولكلور كشور با هم به رقابت بپردازند.

در بند دوم بيانيه مطرح شده است: از آن‌جا كه رضا سقايي گل سرسبد هنرمندان اين ديار بود و به افتخار جانبازي نيز نائل شد، يكي از خيابان‌هاي سطح شهر يا اماكن معتبر فرهنگي هنري به نام وي، نام‌گذاري شود و در اين راه، هنرمنداني كه عضو شوراي اسلامي شهر خرم‌آباد هستند، به عنوان مسوول پي‌گيري اين خواسته‌ي اكثر مردم، اقدام لازم را صورت دهند.

در بند سوم و پاياني نيز اشاره شد: قطعه هنرمندان و نام‌آوران كه تا چندي قبل از مساحتي قابل توجه برخوردار بود، متأسفانه اخيراً به يك چهارم مساحت قبلي تقليل يافته، اين در شرايطي است كه در ميان تعجب همگان، اعضاي دوره‌ي اخير شوراي شهر، اكثراً از جنس فرهنگ، هنر و ورزش هستند و به جاي اقدام جهت سامان‌دهي و توسعه‌ي اين قطعه، به كاستن مساحت آن رأي داده‌اند، لذا در اين زمينه پاسخ‌گو باشند و علاوه بر بازپس‌گيري زمين قبلي، چارچوبي نيز براي افرادي كه قرار است به عنوان هنرمند و نام‌آور در اين قطعه دفن شوند، مشخص نمايند.

در حاشيه:

* مجري برنامه اسفنديار ملايري از هنرمندان تئاتر استان بود.

* هماهنگي و هزينه برگزاري مراسم توسط انجمن موسيقي لرستان و اعضاي آن از جمله امين و رضا عباسيان، ذبيح‌الله كردعلي‌وند، مجتبي روماني و ... صورت پذيرفت كه جا دارد از آنان به اين خاطر تقدير و تشكر كرد.

* در بخش‌هاي مختلف مراسم سالگرد استاد سقايي، امين عباسيان، دكتر سيدسيامك موسوي‌اسدزاده، داريوش ملك‌پور و غلام سبزعلي به سخن‌راني پرداختند.

* اقشار مختلف مردم از ساعت 19 عصر تا حدود ساعت 20 و 30 دقيقه در اين مراسم حضور يافتند. بچه‌هاي هنرمند در عرصه‌ي نمايش و اصحاب رسانه از بقيه، حضوري پررنگ‌تر داشتند و متاسفانه برخي از اعضاي شوراي شهر كه جزء هنرمندان به شمار مي‌روند، در اين مراسم غيبت نمودند كه اين مسأله‌ي براي حضار بسيار تعجب‌برانگيز بود و مدام در اين مورد سخن مي‌گفتند.

* فضل‌الله صفاري، غلام سبزعلي، حامد فيضيان و اميررحمان خسروي از جمله‌ خوانندگاني بودند كه به احترام استاد سقايي در مراسم حضور پيدا كردند. غلام‌رضا موسائيان، نبي‌الله فيروزي، حسن نقدي و جمعي از نوازندگان چيره‌دست و خبره لرستان نيز به احترام استاد سقايي حضور داشتند.

* شماري از پيشكسوتان ورزش و پزشكان نظير دكتر شيخي نيز در اين مراسم حضور پيدا كردند كه بايد به آنان آفرين گفت. شعرا و ادبايي نظير علي‌مردان عسكري‌عالم وعزيز نادري ني زدر اين مراسم حضورداشتند.

* پس از قرائت بيانيه و شنيدن موارد ذكر شده، حضار بسيار خوش‌حال شدند و از مسوولان مراسم تقدير و تشكر كردند. آن‌ها به منظور پي‌گيري اين موارد طوماري تهيه و امضا كردند و از اصحاب رسانه خواستند نتيجه‌ي خواسته‌هاي مردم خرم‌آباد در مورد احترام به شأن و جايگاه استاد سقايي را حتماً پي‌گيري و منعكس كنند تا مردم در جريان اجرايي شدن اين مصوبات يا مقصرين در جلوگيري از انجام آن قرار گيرند. قابل ذكر است پيشنهاد جشنواره سقايي و نام‌گذاري اماكن از سوي رضا ساكي روزنامه‌‌نگار لرستاني مقيم تهران مطرح شد (اين‌جا كليك كنيد)

* اواخر مراسم، خواهر استاد سقايي با چشماني كه اشك‌هاي شوق از آن هويدا بود، نظاره‌گر مرسم گل‌باران مزار برادر مرحومش توسط مردم قدرشناس لرستان بود. وي از حاضران به اين خاطر تشكر مي‌كرد.

* حضور هنرمندان عرصه نمايش و بازيگري نظير سيدنوري موسوي(ممه‌جو)، مجتبي زرين‌جويي، عزت درگاهي، اسفنديار ملايري پررنگ‌تر از حضور برخي خوانندگان لرستاني نشان مي‌داد كه در اين مراسم غيبت كردند...

* ترانه دايه‌دايه استاد سقايي از طرف صدا و سيما به عنوان يكي از 100 اثر فاخر و ماندگار موسيقي كشور اعلام شده است. اخيراً تلاش شده تا مجوز آثار بيش‌تري از استاد سقايي براي پخش در صدا و سيما گرفته شود كه در اين زمينه تلاش‌هاي ذبيح‌الله كردعلي‌وند مسوول واحد موسيقي و صدا و سيماي لرستان قابل تقدير است.

عكس‌هايي از اين مراسم:

گزارش تصويري مراسم چهارمين سالگرد درگشذت رضا سقايي

گزارش تصويري مراسم چهارمين سالگرد درگذشت رضا سقايي

گزارش تصويري مراسم چهارمين سالگرد درگذشت رضا سقايي

گزارش تصويري مراسم چهارمين سالگرد درگذشت رضا سقايي

گزارش تصويري مراسم چهارمين سالگرد درگذشت رضا سقايي

گزارش تصويري مراسم چهارمين سالگرد درگذشت رضا سقايي

گزارش تصويري مراسم چهارمين سالگرد درگذشت رضا سقايي

گزارش تصويري مراسم چهارمين سالگرد درگذشت رضا سقايي

 

براي مشاهده تصاوير در اندازه بزرگ‌تر، آن‌ها را در رايانه خود ذخيره كنيد

تعداد بازدید از این مطلب: 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : چهار شنبه 27 خرداد 1394
نظرات

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید