اخبار
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
نظر سنجی

نظرشما درمورد خبرگزاری خبر لرستان چیست؟؟

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر لرستان و آدرس newslorestan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 51
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 56
بازدید ماه : 56
بازدید کل : 21334
تعداد مطالب : 51
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 51
:: کل نظرات : 13

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 51
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 56
:: بازدید ماه : 56
:: بازدید سال : 313
:: بازدید کلی : 21334
گزارش تصویری: مراسم سوگواره‌ مرحوم کیومرث صادقی در خرم‌آباد
مراسم سوگواری  پدیده آواز لرستان در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد برگزار شد.
نکوداشت کیومرث صادقیبه گزارش یافته، در یکی از تلخ‌ترین شب‌های تاریخ موسیقی لرستان جمعیتی بالغ بر 700 نفر در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد گرد هم آمدند تا ضمن همدردی با خانواده‌ی مرحوم "كيومرث صادقی"، ثابت کنند که موسیقی چون خون در رگ‌های این قوم همیشه سرافراز جاری است.
در این مراسم كه توسط اداره‌ی کل فرهنگ و ارشادی اسلامی و انجمن موسیقی لرستان برگزار شد، حجت‌الاسلام حميدرضا حنان مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان‌، امین عباسیان رییس انجمن موسیقی لرستان، عابد میرزاییان، نصرالله چیدان‌، محمد مدبر هر کدام در بخش‌های مختلف مراسم به ایراد سخنرانی، خواندن شعر و مداحی پرداختند.
اجرای برنامه بر عهده‌ی مسعود بهرام‌نژاد و مریم رشیدی‌مجد بود.
"قابل ذکر است مرحوم کیومرث صادقی فرزند یارمراد از طایفه بابابزرگ درویش روز پنج‌شنبه 15 مردادماه در سن 34 سالگی به دلیل ایست قلبی در بيمارستان شهداي عشاير خرم‌آباد دار فانی را وداع گفت.
وی سال 1360 در روستاي مله‌بلوط شهرستان چگنی متولد و از 8 سال پیش خوانندگی را زیر نظر انجمن موسیقی لرستان شروع کرد. صدای بی‌نظیر مرحوم صادقي و شباهت صدايش با استاد رضا سقایی، باعث شده بود که وی را جانشین شایسته‌ای برای سقایی بدانند.

از جمله ترانه‌های موفق مرحوم صادقي می‌توان به ترانه "حال و هوای لرستان" اشاره کرد. روحش شاد باد

نکوداشت کیومرث صادقینکوداشت کیومرث صادقی
نکوداشت کیومرث صادقی

نکوداشت کیومرث صادقی
نکوداشت کیومرث صادقی
نکوداشت کیومرث صادقی
نکوداشت کیومرث صادقیخبر: رضا طولابی، عكس‌: جابر امرايي



در همين زمينه بخوانيد:

شب سوگواري به ياد مرحوم كيومرث صادقي در خرم‌آباد برگزار شد + تصاوير و حواشي

تعداد بازدید از این مطلب: 1137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 27 مرداد 1394
نظرات
مرکز لرستان‌شناسی راه‎اندازی می‎شود
استاندار از راه‎اندازی مرکز لرستان‎شناسی در استان خبر داد.
به گزارشر خبر لرستان: هوشنگ بازوند در جلسه‌ی اتاق فکر فرهنگی استان، افزود: لرستان افراد بزرگ فرهنگی بسیاری دارد که باید هویت آنها را برای همگان معرفی و خدمات آنها را منعکس کنیم.
وی اظهار کرد: با ایجاد مرکز لرستان‎شناسی می‎توانیم بسترهای توسعه لرستان را بیشتر مورد شناسایی قرار داده و در جهت معرفی آنها قدم‎های ویژه‎ای برداشته شود.
استاندار تصریح کرد: در انتخاب افراد عضو این مرکز که اعضای آن از بزرگان و اساتید بزرگ لرستانی و بدون رویکرد سیاسی بوده سعی شده از همه شهرستان‎های استفاده شود.
بازوند در پایان گفت: پس از انتخاب اعضای هیات امناء هیئت مدیره و مدیرعامل هم انتخاب می‎شوند و مراحل قانونی آن هم در اداره‌ی ثبت شرکت‎ها انجام می‎شود و تنها شخصیت حقوقی در این مرکز استاندار خواهد بود.
 
راه‌اندازی مرکز لرستان‌شناسی بستری مناسب برای معرفی ظرفیت‌های استان است
استاندار لرستان گفت: راه‌اندازی مرکز لرستان‌شناسی بستری مناسب برای معرفی ظرفیت‌های استان لرستان است.
به گزارش يافته، هوشنگ بازوند آذرماه سال گذشته موضوع تاسیس مرکز لرستان‌شناسی را به عنوان یک پیشنهاد به اعضای اتاق فکر فرهنگی استان مطرح کرد و گفت: لرستان بزرگان زیادی دارد که بایستی آن‌ها را شناسایی و به تمام کشور و حتی دنیا معرفی کرد.
بازوند افزود: استان لرستان دارای تمدن، هویت و امتیازات بزرگی است که با راه‌اندازی مرکز لرستان‌شناسی می‌توان آنها را به همگان معرفی کرد و این مرکز همچنین می‌تواند لرستان را به خوبی به سایر نقاط دنیا معرفی کند.
وی ضمن اشاره به جاذبه‌های گردشگری فراوان لرستان و قدمت بالای این استان تصریح کرد: لرستان استان ثروتمندی بوده و جزء ثروتمندترین استان‌های کشور محسوب می‌شود ولی تا کنون نتوانسته‌ایم از داشته‌های‌مان استفاده کنیم.
استاندار لرستان عدم استفاده درست از سرمایه‌های موجود در لرستان را موجب قضاوت‌های متفاوت آیندگان دانست و اظهار داشت: چطور می‌شود استانی با این همه سرمایه و ثروت جزو بیکارترین استان‌های کشور باشد، به طور قطع تاریخ در اینباره قضاوت خوبی نخواهد کرد.
وی مرکز لرستان‌شناسی را ظرفیت مناسبی برای نشان دادن توانمندی‌های استان لرستان دانست و عنوان کرد: در کرمان نیز چنین مرکزی تشکیل شده و مرکزی رسمی است که اعتبار دولتی نیز به آن تعلق می‌گیرد.
 
راه‌اندازی مرکز لرستان‌شناسی بستری مناسب برای معرفی ظرفیت‌های استان است
 
منبع: روابط عمومی استانداری لرستان و باشگاه خبرنگاران جوان
تعداد بازدید از این مطلب: 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 27 مرداد 1394
نظرات
بزرگ‌ترین جشن كودكان در خرم‌آباد برگزار شد/ دومین جشنواره استانی ضامن آهو
دومین جشنواره استانی ضامن آهو، یک‌شنبه 25 مردادماه جاری، همزمان با آغاز دهه کرامت در سالن آمفی‌تئاتر اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان برگزار شد.
به گزارش خبر لرستان: سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان در این مراسم گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان امروز دومین جشنواره استانی ضامن آهو را به‌عنوان بزرگ‌ترین جشن در کانون برگزار می‌کند.
محمدجواد محمدی با بيان اين كه کانون پرورش فکری لرستان دو مسابقه در بخش ضامن آهو و جشنواره رضوی برگزار کرده است که در بخش جشنواره رضوی در مرحله شهرستان  259 اثر از سراسر استان شرکت داشته‌اند ادامه داد: 35 اثر به مرحله استانی رسیدند و در بخش ضامن آهو 206 اثر به مرکز استان راه يافت که 22 اثر برای شرکت در مرحله استانی انتخاب شدند و در مجموع 57 اثر به عنوان برگزیده به مرحله نهایی و کشوری راه یافتند.
در بخش دیگری ار این مراسم دبیرستاد اقامه نماز استان لرستان گفت: در روایتی از امام رضا(ع) آمده است که خداوند دختران را بیش‌تر از پسران دوست دارد.
حجت‌الاسلام عابدین درویش‌پور ادامه داد: دختران در جامعه اثرگذار هستند، به همین دلیل است که مورد تأکید خداوند قرار دارند.
وي با اشاره به این‌که در روایت داریم کسی که یک دختر دارد مانند این است که می‌خواهد هفت پسر را تربیت کند، تصریح کرد: روح انسان مذکر و مؤنث ندارد و این جسم است که مرد و زن بودن را ایجاد کرده است، لذا همان گونه که یک مرد الگو است یک زن نیز می‌تواند برای همه حتی مردان الگو باشد.
در ادامه مراسم از 57 نفر برگزیده جشنواره ضامن آهو تقدیر به عمل آمد. مراسم گروه نقاره‌زنی از مرکزفرهنگی هنری شماره 2 خرم‌آباد به اجرای نمادین مراسم نقاره‌زنی در حرم امام رضا(ع) یکی دیگر از برنامه‌های این جشن بود.
در پایان با حضور مسئولان حاضر در جشن و والدین و مربیان نمایشگاه آثار برتر و راه یافته به جشنواره ی سراسری فرهنگ رضوی افتتاح شد و مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گرفت.
این مراسم با حضور محمدجواد محمدی سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، حجت‌الاسلام عابدین درویش‌پور دبیر ستاد اقامه نماز استان لرستان، محسن یوسفوند معاون پرورشی آموزش و پرورش لرستان، اسد عباس‌زاده مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد، مرضيه قنبریان مدیرکل استاندارد استان لرستان و جمعی از کودکان‌، نوجوانان، مربیان و خانواده‌های اعضای مراکز کانون شهرستان و استان درسالن آمفی‌تئاتر استان برگزار شد.
 بزرگ‌ترین جشن كودكان در خرم‌آباد برگزار شد/ دومین جشنواره استانی ضامن آهو
منبع: روابط عمومی اداره کل کانون لرستان
تعداد بازدید از این مطلب: 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 27 مرداد 1394
نظرات
مراسم معارفه مدیر کل جدید میراث فرهنگی لرستان صبح چهارشنبه برگزار مي‌شود

مراسم معارفه مدیر کل جديد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان با حضور هوشنگ بازوند استاندار لرستان، اسدالله غلام‌رضا سليماني مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري لرستاندرویش‌امیری معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی کشور و سید محسن دلبری مدیر کل هماهنگی امور استان‌های سازمان ميراث فرهنگي برگزار مي‌شود.

به گزارش يافته اين مراسم صبح روز چهارشنبه 28 مرداد 1394 از ساعت 10 و 30 دقيقه صبح در سالن آمفی‌تاتر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان واقع در خیابان 60 متری، خيابان شهید جهان‌آرا، خيابان شهید چمران، جنب اداره کل ثبت و اسناد لرستان آغاز مي‌شود.
بر اين اساس "غلام‌رضا سليماني" به عنوان مدير كل جديد اين نهاد معرفي و از زحمات "محمدرضا اماني" سرپرست اين نهاد از 23 فرودين امسال تا كنون كه بازنشسته شده است، تقدير به عمل مي‌آيد.
سليماني كه پيش از اين تا 11 اسفندماه 1392 مدیر دفتر فنی استاندار استان مرکزی و از 18 اردي‌بهشت 1393 تا كنون فرماندار شهرستان سلسله بوده است.
 سلیمانی  قبلاً  فرمانداری شهرستان سلسله را به عهده داشته اند.جناب آقای امانی بعد از تودیع آقای مهاجری نژاد از ابتدای سال جاری به عنوان سرپرست، مدیریت این اداره کل را به عهده داشتند.
تعداد بازدید از این مطلب: 121
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 27 مرداد 1394
نظرات
پارسه، مقهور موشك‌هاي راه دور خيبر/ خرم‌آبادي‌ها صدرنشين ليگ يك شدند + تصاوير
هفته نخست بازی‌های دسته اول لیگ آزادگان عصر امروز با حضور 20 تیم به صورت دوره‌ای آغاز شد و تیم خیبر خرم‌آباد در اولین حضورش در لیگ دسته اول آزادگان در پر‌تماشاگرترین بازی هفته، در حضور 5 هزار نفر مقتدرانه از سد تیم پارسه عبور کرد.
خيبر زننده اولین گل لیگ در فصل جاری هم بود و  فرشاد امامي در ثانيه 108 بازي و در دقيقه دوم، قفل دروازه شاگردان فرشاد پيوس را گشود.
از ساعت 17 و 30 دقيقه عصر روز دوشنبه 26 مردادماه سبزپوشان خيبر خرم‌آباد در ورزشگاه تختي اين شهر ميزبان سفيدپوشان پارسه تهران بودند كه در پايان با 3 گل مقابل مهمان به برتري رسيدند.
فرشاد امامي مدافع خيبر در دقيقه 2 با ارسالي بلند از جناح راست اين تيم و از فاصله‌اي بيش از 50 متر توپ را درون محوطه 18 قدم پارسه ارسال كرد و با اشتباه شعباني دورازه‌بان پارسه هنگام خروج، توپ پس از برخورد به زمين پشت سر اون فرود آمد و اولين گل بازي به ثمر رسيد.
در دقيقه 13 نيز پرتاب بلند اوت از جناح راست تيم خيبر توسط امير منصوريان مدافع چپ اين تيم، روي خط 6 قدم با ضربه سر محمد پهلوان وارد دروازه پارسه شد.
همچنين در دقيقه 85 نيز روي يك ضربه ايستگاهي، ياسر دويشي از فاصله‌اي حدود 40 متري دومين شوت از راه دور و موشك سهمگين (پس از ضربه‌ي از راه دور امامي كه منجر به گل اول خيبر شد) را وارد دروزاه پارسه كرد تا تيم خود را 3 بر صفر پيش بياندازد. اين شليك زيبا در كنج بالاي دروازه پارسه فرود آمد تا يكي از زيباترين گل‌هاي ليگ يك به ثمر برسد.
پارسه، مقهور موشك‌هاي راه دور خيبر/ خرم‌آبادي‌ها صدرنشين ليگ يك شدند+ تصاوير
خيبر مي‌توانست در اين بازي گل‌هاي بيش‌تري به ثمر برساند اما بي‌دقتي بازيكنان اين تيم در زدن ضربات نهايي مانع از اين موضوع شد. دقيقه 50 با پاس خوب علي صدرا، حسين جودكي مهاجم خيبر با اختلاف ناچيزي از كنار تيرك عمودي دروازه پارسه به بيرون رفت. همچنين در دقيقه 70 شوت زيباي حميد گلزاري كنج دروازه حريف تهراني را هدف قرار داد كه شعباني دروازه‌بان پارسه در آخرين لحظه با دست توپ را به كرنر فرستاد.
دقيقه 88 نيز علي صدرا از درون زمين خيبر و از فاصله 60 متري توپ را پشت سر دروازه‌بان پارسه فرستاد كه اين توپ نيز با اختلافي اندك از كنار دروازه به بيرون رفت.
پارسه نيز در نيمه دوم 3 موقعيت خوب داشت كه در دقيقه 46 سانتر ارسالي از جناح راست اين تيم را عظيمي با اختلاف كمي از كنار دروازه خيبر بيرون زد.
در دقيقه 75 نيز اشتباه اشتباه نعمتي دوازه‌بان خيبر هنگام خروج از دروازه، باعث ايجاد موقعيت براي يك بازيكن پارسه روي خط دروازه شد كه او با بي‌دقتي توپ را به بالاي دروازه فرستاد!
در دقيقه 92 نيز بازيكن شماره 9 پارسه پس از چرخش روي خط 6 قدم خيبر و جا گذاشتن يكي از مدافعان اين تيم، توپ را با بي‌دقتي از كنار دروازه سبپوشان خرم‌آبادي بيرون زد.
فرشاد پيوس كه 31 تير 1365 به عنوان بازيكن همراه با پرسپوليس تهران در همين ورزشگاه يك بر صفر مغلوب خيبر شده بود، اين بار نيز 26 مرداد 1394 همراه با پارسه تهران به عنوان سرمربي اين تيم 3 بر صفر مغلوب خيبري‌ها شد تا نگراني پيش از بازي وي در صحبت با رسانه‌ها در خصوص اين بازي و ترس از قدرت خيبر و تماشاگرانش بي‌دليل نباشد.
همچنين در تركيب 11 نفره اصلي خيبر در اين روز، 4 بازيكن غيربومي قرار داشتند كه همگي آن‌ها بازيكناني خوب نشان دادند. اين نفرات عبارت بودند از: نعمتي، پهلون، ويزواري و مهرزاد.
اين بازي به قضاوت جواد شرفي از خوزستان با كمك آرمان اسعدی، رضا قیم و رضا قاسمي (داور چهارم) برگزار شد. داور در اين بازي به امين مهرزاد (64) و مهدي عبدي (73) از خيبر و محسن ارزاني (72) از پارسه اخطار داد.

اسامي بازيكنان خيبر خرم‌آباد(سبز): محمدعلي نعمتي، فرزاد بهاري(كاپيتان)، امير منصوريان، فرشاد امامي‌شيخ‌آبادي، حسين بهاروند (حميد گلزاري 65)، محمد ويزواري، امين مهرزاد(مهدي عبدي 64)، محمد پهلوان(سجاد خسروي 81)، محمد ويزواري، علي صدرا، حسين جودكي و ياسر درويشي، سرمربي: علي نيكبخت
اسامي بازيكنان پارسه تهران(سفيد): محمدباقر شعباني، سعيد مرادي، محمدصادق طاهري(كاپيتان)(مرتضي رنجبر 45)، مرتضي ضيغمي، محسن ارزاني، حسن شوشتري، مسعود روزبهاني(اميرحسين موسي‌زاده 61)، رامين عباسي، شهاب زندي (حسن جوادي 45)، حامد عظيمي و سجاد عاشوري، سرمربي: فرشاد پيوس

نتايج ساير بازي‌ها:
فولاد یزد 1  نساجی مازندران صفر
گل : مهران درویش (35)
گل‌گهر سیرجان 0 مس رفسنجان 0
خونه به خونه بابل 0 فجر سپاسی شیراز 2
گل‌ها‌: ابراهیم صالحی (13 و 33)
آلومینیوم اراک 0 نفت مسجدسلیمان 0
پیکان تهران 3 داماش گیلان 0
گل‌ها‌: مرتضی آقاخان (30 و 45) و محمد‌صادق بارانی (85)
پاس همدان 1  شهرداری اردبیل 1
گل‌ها‌: نیما پرتوی (46) برای پاس و سید روح‌الله نعمتی (75) برای شهرداری
آلومینیوم هرمزگان 1  ماشین‌سازی شهرداری تبریز 2
گل‌ها‌: مهرداد آوخ (44) برای آلومینیوم و افشین دانشیان (5) و ایمان رییسی (73) برای ماشین‌سازی
مس کرمان 1 گیتی‌پسند اصفهان 0
گل : میلاد پورصف‌شکن (75)
نفت آبادان 2  ایرانجوان بوشهر 0
گل‌ها‌: محمد پور‌محمد (40) و علی عبدالله‌زاده (45)
 
* با اين نتايج تيم‌هاي خيبر خرم‌آباد و پيكان تهران تا پايان هفته اول صدرنشين ليگ دسته اول فوتبال كشور هستند. تيم خيبر  يكم شهريورماه در تبريز مهمان ماشين‌سازي اين شهر است. سرمربي ماشين‌سازي "نادر دست‌نشان" و كمك وي "مهرداد خادمي" مربي لرستاني است.

 



صحنه به ثمر رسيدن گل دوم خيبر با ضربه سر پهلوان در دقيقه 13 (منبع: افلاك ورزشي)
صحنه به ثمر رسيدن گل دوم خيبر با ضربه سر پهلوان در دقيقه 13 (عكس از افلاك ورزشي)

فرشاد پيوس در كنار شماري از هواداران خيبر خرم‌آباد

تعداد بازدید از این مطلب: 193
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 27 مرداد 1394
نظرات
کنسرت امین حبیبی+حواشی

در16/05/94کنسرت ((امین حبیبی )) خواننده خوب کشورمان در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.

امین حبیبی قلابی در کنسرتش دستگیر شد

امین حبیبی درپارت اول اجرای خود گفت:من اولین بارم است که به استان لرستان آمدم وخیلی خوشحال هستم ازاینکه این لحظه درکنار هم هستیم. این کنسرت در دو پارت اجرا شد و اهنگ هایی همچون:عروسی،دارم دق میکنم و کوچه را به اجرا گزاشت.

درمیان دو پارت مجری برنامه افشین چگنی مدیر گروه هنری شوگار افزود:بزودی شاهد کنسرت دوتا دیگر از خوانندگان معرف پاپ کشورمان خواهیم بود1-((احسان خواجه امیری))2-((سامان جلیلی))را خواهیم داشت و گروه50 نفره آقای خواجه امیری در همین ماه به لرستان خواهند آمند.و در سالن نمایشگاه های بین المللی واقع در میدان دانشجو برگزار می شود

وسپس از آقای خسروی عزیزی که کار هیپنوتیزم را انجام می دادند دعوت به عمل آمد برای اجرای برنامه. وپس از تو ضیحاتی درمورد کارشون چند نفر از حضار را به روی صحنه آوردند واین عمل را به روی آنان انجام داد.

وپس از این بخش مجدد از امین حبیبی دعوت به عمل آمد برای اجرای پارت دوم خود و چند آهنگ درخواستی را اجرا نمود .

ودرپایان یک عکس وفیلم سلفی از حضار را برای صفحه اینستاگرام خود گرفت.

حواشی مراسم:

1-نبود صندلی های زیاد و نامناسب بودن سالن2-کنسل شدن سانس دوم کنسرت به دلیل عدم فروش بلیط برای آن سانس3-در پایان مراسم هجوم لرستانی به امین حبیبی برای عکس یادگاری و امضاء 4-پرخاشگری عوامل اجرایی کنسرت بامرد.

 

مهدی رجبی بازیگر و هنرمند عزیز هم در این کنسرت حضور داشتند .

خبرگزاری خبر لرستان

تعداد بازدید از این مطلب: 1753
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 27 مرداد 1394
نظرات
مراسم روز خبرنگار در خرم‌آباد برگزار شد + تصاوير
شامگاه جمعه آیین گرامی‌داشت روز خبرنگار و تجلیل از مقام شامخ شهدای خبرنگار استان لرستان با حضور جمعی از مسئولان در هتل ساليز خرم‌آباد برگزار شد؛ در این مراسم از خانواده‎‌های شهیدان محمود صارمی و علیرضا حیدریان تجلیل و قدردانی شد.
 به گزارش خبر لرستان و به نقل از خبرگزاری فارس، مادر شهید حیدریان از همه کسانی که این مراسم را برپا کرده بودند، تشکر کرد و گفت: من از تمام کسانی که با برگزاری چنین مراسم‎هایی نام پسر شهیدم را زنده‌نگه می‎دارند، کمال تشکر را دارم؛ وی قطعه شعری را در این مراسم تقدیم روح پاک و مطهر این خبرنگار شهید کرد.
برادر شهید محمود صارمی نیز در خصوص روز خبرنگار گفت: بسیار خوشحال و خرسند هستم که در جمع اصحاب رسانه، صاحبان فکر و قلم و اندیشه و بسیار حضور دارم.
رشید صارمی افزود: خوشحال هستم از این که روزی به نام روز خبرنگار در ایران پهناور و آن هم به نام یک ایرانی قدرتمند و ارزشمند و به نام یک لرستانی و به نام یک بروجردی در شهر فرزانگان نام‌گذاری شده است.
صارمی ادامه داد: تنها سخن من این است که نگذارید قلم مرکب شهید صارمی خشک شود، چون شهید صارمی تنها خبرنگاری بود که تا آخرین لحظات عمرش حس وظیفه شناسی و ولایت‌مداری را رعایت نمود و سرانجام در روز 17 مرداد سال 1377 خودش خبر شهادت خود را به سراسر جهان مخابره کرد.
برادر شهید صارمی تصریح کرد: این افتخاری است، برای شما خبرنگاران که در زمان شهادت این شهید بزرگ تمام خروجی‌ها و ورودی‌های خبرگزاری‌های سراسر دنیا یک دقیقه سکوت می‌کنند.
صارمی بیان کرد: برای مردم لرستان افتخاری است که مقام معظم رهبری بر تابوت شهید صارمی همانند تابوت شهید آوینی بوسه زد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان نيز در اين مراسم گفت: خبرنگاران دیده‌بان‌هایی برای حفاظت ازحقوق اجتماعی و سیاسی مردم هستند.
سید سعید شاهرخی بیان کرد: این شهیدان با نثار خون خودشان این افتخار را هم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و هم برای استان لرستان برای همیشه پایدار و جاودانه کرده‌اند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان از اصحاب رسانه تشکر کرد و گفت: از زحمات بی‌وقفه همه اصحاب رسانه و قلم که نقش بی‌همتایی در رشد و توسعه همه جانبه استان دارید، کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم.
وی در ادامه گفت: خبرنگاران دیده‌بان‌هایی هستند که حافظ حقوق اجتماعی و حقوق سیاسی مردم هستند.
این مقام مسئول افزود: همه ما مکلف هستیم که زمینه را برای انجام وظیفه این عزیزان فراهم کنیم و در جهت تقویت این جایگاه مقدس و تاثیرگذار گام برداریم.
شاهرخی در خصوص نقش خبرنگاران تصریح کرد: اولویت اصلی ما توجه به معیشت، ایجاد شغل برای جوانان و جذب سرمایه‌گذار برای خارج شدن از رکود اقتصادی است که شما خبرنگاران در این زمینه نقش مهمی را ایفا کرده‌اید.
 معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان خاطر نشان کرد: شما خبرنگاران در سختی‌ها، دستخوشی‌ها و مراحل مختلف در صف اول حضور داشته‎اید و نقش آفرینی کرده‌اید.

رئیس هيأت مديره مطبوعات لرستان نيز گفت: در صدد انجام کارهایي برای تثبیت جایگاه خبرنگار در استان هستیم.

عزت‌الله چنگايي افزود: حدود 110 پرونده به خانه مطبوعات رسیده که حدود 90 پرونده بررسی شده است و حدود 60 تا از کارت‌های خبرنگاری دوستان صادر شده است.

وي تصریح کرد: ما در آینده نزدیک به خانه مطبوعاتی می‌رسیم که شایسته این استان است، مهمترین هدف ما این است که خبرنگاران درگیر این موضوع شوند و کمیته‌های مختلف را سامان دهند.

 مراسم روز خبرنگار در خرم‌آباد برگزار شد + تصاوير


تعداد بازدید از این مطلب: 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : شنبه 17 مرداد 1394
نظرات
خاکسپاری مرحوم مغفورکیومرث صادقی خواننده لرستانی+عکس

انالالله وان الیه راجعون

خبر لرستان:امروز بار دیگر فرهنگ وهنرایران ،عزیزی رااز دیارهنر پروروهنر جوی لرستان از دست داد .

مراسم تشیع مرحوم کیومرث صادقی با حضور حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان‌، ر اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد‌، معاون فرماندار‌، رئیس آموزش و پرورش‌، رئیس دانشگاه علمی کاربردی‌، شمار‌ی از مدیران ادارات دولتی و مردم هنردوست شهرستان چگنی‌، هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این مراسم کیانوش احمدی رئیس دانشگاه علمی کاربردی در خصوص سجایای اخلاقی مرحوم کیومرث صادقی مطالبی ایراد کرد. سپس منوچهر رحمتی کارشناس موسیقی صداو‌سیمای لرستان زندگی‌نامه و کارنامه هنری آن مرحوم را بیان نمود.

درادامه آقای سیف الدین آشتیانی خواننده وعضوشورای شهر خرم آباد،شهرام فرهمند خواننده وبازیگرمحبوب لرستانی

ومراد بداق خواننده محلی، درسوگ این عزیزاز دست رفته باآواههای لری یاد اورا گرامی داشتند.دراین بین عابد میرزایی شاعروحاج اسد فرهمندشاعر ،مولف وروزنامه نگارلرستانی

تعداد بازدید از این مطلب: 500
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : شنبه 17 مرداد 1394
نظرات
کیومرث صادقی خواننده خوش صدای لرستانی درگذشت+عکس

به گزارش خبر لرستان:

کیومرث صادقی خواننده جوان وخوش صدای لرستانی که صدایش یادآورصدای استاد بزرگ موسیقی لرستان استاد رضاسقایی بود متاسفانه ساعت یک ونیم بعداز ظهرروز پنج شنبه مورخ15.5.1394 در بیمارستان شهید رحیمی درگذشت .سایت  خبر لرستان این ضایعه ی اسفناک را به خانواده محترم صادقی وخانواده هنری لرستان تسلیت میگوید.(درضمن فرداجمعه صبح 16مرداد1391پیکرش را در روستای مله بلوط (زادگاهش) اورابه خاک می سپارند)

 

روحش شاد و یادش گرامی باد.

 

منبع خبر : هنر لر

تعداد بازدید از این مطلب: 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : شنبه 17 مرداد 1394
نظرات
نمایش «می‌خواهم زندگی کنم» در دورود به‌روی صحنه رفت
تعداد بازدید از این مطلب: 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 13 مرداد 1394
نظرات
مرگ مشکوک مادر و دختر بروجردی
فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد از مرگ مشکوک یک مادر و دخترش خبر داد و گفت: رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار مرگ مشکوک مادر و دختر بروجردیپلیس آگاهی فرماندهی انتظامی بروجرد قرار گرفته است.
سرهنگ "علی‌رضا دلیری" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز شنبه هفته جاری پلیس از مرگ یک مادر و دختر و مصدومیت پسر این خانواده بر اثر خوردن سم در یکی از محلات بروجرد مطلع شد و رسیدگی به این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار داد.
وی سن دختر را 12 و سن پسر را 14 سال عنوان کرد و گفت: پسر این خانواده برای انجام مراحل درمان به خرم‌آباد منتقل شده است.
فرمانده انتظامی بروجرد افزود: این پسر 14 ساله قبل از بی‌هوش شدن یک بار به پلیس اعلام کرد که پدرش به آن‌ها سم خورانده ولی دوباره این اظهارات را تکذیب و در نهایت بیهوش شد.
وی با بیان این که پدر خانواده در پایانه مسافربری بروجرد دستگیر و راهی بازداشتگاه شده است، اظهار کرد: او منکر قتل خانواده خود شده و می‌گوید در تهران کار می‌کند و از مرگ خانواده‌اش بی‌اطلاع است.
سرهنگ دلیری افزود: مادر این خانواده سابقه افسردگی و خودکشی در چند ماه قبل را داشته است لذا موضوع باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.
وی گفت: پلیس آگاهی بروجرد به صورت جدی به دنبال یافتن یک سر نخ از این موضوع است.

وی با اشاره به گسترش شایعات در خصوص این مرگ مشکوک در 2 روز اخیر اظهار داشت: مرد خانواده هیچ‌گونه اعتیادی به مواد مخدر شیشه ندارد و تا معلوم شدن نحوه قتل یا خودکشی نمی‌توان اظهار نظری کرد.

انهدام باند سارقان کابل برق در خرم‌آباد

فرمانده انتظامي شهرستان خرم آباد از دستگيري باند 4 نفره سارقان و کشف 18 فقره سرقت کابل برق خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسين نجفي" گفت: درپي چندين فقره سرقت کابل برق‌، کنتور آب‌، وسايل ساختماني و ...  در خرم‌آباد‌، عوامل انتظامي اين شهرستان موضوع را به طور ويژه در دستور کار خود قرار داده و سر انجام موفق به شناسايي مخفيگاه سارقان که به صورت باندي اقدام به سرقت مي‌کردند، شدند. 

وي افزود: عوامل انتظامي اين شهرستان طي عملياتي ضربتي 4 سارق را در مخفيگاه‌شان دستگير كرده و به مقر انتظامي دلالت دادند.

اين مقام انتظامي اظهار داشت‌: سارقان در بازجويي هاي به عمل آمده به 18 فقره سرقت ازجمله ، سرقت گوشي تلفن همراه،کابل برق ، کنتور آب، موبايل، لوازم و شير آلات ساختمان نيمه کاره، يخچال، دوربين مدار بسته‌، ترانش جوشکاري، سنگ فريز و ... اعتراف کرده و مقاديري اموال مسروقه از آنان کشف و ضبط شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 13 مرداد 1394
نظرات
شكست علي دايي و صباي قم مقابل خيبر خرم‌آباد/ اعلام حمايت استاندار از سبزپوشان لرستاني
با مساعدت فرهاد نیکو‌خصال مدیر لرستانی‌الاصل مجموعه ورزشي آزادی تهران و مدير كل اسبق ورزش و جوانان لرستان، اردوی یک هفته‌ای تيم خيبر خرم‌آباد در تهران بر پا شد.
به گزارش خبرلرستان: به نقل از افلاك ورزشي، خيبري‌ها در این اردوي آمادگی علاوه بر تست بازیکنان غیر‌بومی، چند بازی تدارکاتی با تیم‌های لیگ برتری و دسته اولی برگزار مي‌كند.
سبزپوشان خيبر خرم‌آباد روز گذشته در مجموعه ورزشی خیریه عمل تهران توانستند 2 بر صفر بر تیم نارنجي‌پوش و لیگ برتری صبای قم را مغلوب كند. نيمه اول اين بازي بدون گل به پايان رسيد. گل‌هاي خيبر در اين بازي توسط هادي علي‌زماني و يكي ديگر از بازيكناني كه در تست اين تيم شركت كرده بودند به ثمر رسيد.
در این دیدار خیبر با دو ترکیب متفاوت در برابر شاگردان علی دایی قرار گرفت و بازی خوبی از خود به نمایش گذاشته و چند بازیکن تستی غیر‌بومی نيز در این بازی برای خیبر به میدان رفتند. البته صباي قم نيز به اكثر بازيكنان اصلي‌اش در اين بازي استراحت داد.
تعداد بازدید از این مطلب: 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 13 مرداد 1394
نظرات
آبشار بیشه باز هم قربانی گرفت + عكس
جوانی 22 ساله هنگام شنا در آبشار «بیشه» منطقه سپیددشت شهرستان خرم‌آباد لرستان غرق شد و جان باخت.
به گزارش خبرنگار یافته، عصر روز جمعه 9 مردادماه، جواني 22 ساله به خاطر غرق‌ شدگی در رودخانه آبشار "بیشه" هنگام شنا غرق شد و جان باخت.
جسد جوان غرق‌شده به نام جمشيد که از گردشگران لرستانی ساکن دوره چگنی بود، بعد از ساعتي جستجو، توسط غواصان و عوامل امدادي منطقه خرم‌آباد از داخل رودخانه بيرون آورده شد.
تلاش‌ها براي احيا نتيجه نداشت و مدتي از مرگ اين جوان گذشته بود لذا جسد وي توسط اورژانس به سردخانه منتقل گرديد.

رودخانه بیشه قربانی گرفت

تعداد بازدید از این مطلب: 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 13 مرداد 1394
نظرات
آمار کاهش 50 درصدی بیکاری در لرستان غیرواقعی است/ مركز آمار خواب ديده است

ماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس کاهش 50 درصدی آمار بیکاری در لرستان را غیرواقعی عنوان کرد.

ابراهيم آقامحمدي نماينده خرم آباد در مجلس شوراي اسلامي"ابراهیم آقامحمدی" در گفت‎وگو با ایسنا با اشاره به این که مرکز آمار اعلام کرده که آمار بیکاری در لرستان به 10.7 درصد رسیده است، تأکید کرد: هیچ تناسب منطقی با این آمار وجود ندارد و به عنوان کسی که از وضعیت اطلاع دارد، می‎گویم که این آمار درست نیست.
وی با بیان این که احتملاً مرکز آمار خواب دیده است، ادامه داد: چه سرمایه‎گذاری در استان رخ داده که می‎گویند 50 درصد کاهش بیکاری داشته‎ایم؛ تغییراتی ایجاد و کارهایی در زمینه اشتغال اجرا شده اما این کارها به نسبت آمار اعلام شده غیرمعقول است و مردم هم نمی‎پذیرند.
آقامحمدی یادآور شد: طبق آماری که مرکز آمار اعلام کرده در فصل بهار سال گذشته بیکاری لرستان 20.3 درصد بوده و اگر فرض را بر این بگیریم که این آمار درست است باید برای بیش از 100 هزار نفر کار ایجاد شده باشد؛ بدون شک بیکاری لرستان حتی بالاتر از آمار 20.3 درصد است و شاید دو برابر  این آمار باشد.
نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس با بیان این که اعلام چنین آماری بی‎اعتمادی را در جامعه رواج می‎دهد، افزود: این آمار خیلی از واقعیت به دور است و نمی‎خواهیم به مردم دروغ بگوییم، چون دروغ آفت است؛ مسئولان به عنوان افرادی که سرپرست جامعه هستند باید توجه کنند که اعتماد مردم از بین نرود.
وی اظهار کرد: واقعیت‎ها را به مردم بگوییم و به اندازه‎ای که کار کرده‎ایم، آمار بدهیم.
آقامحمدی در پایان گفت: برای ما هم خوب است که بگوییم در زمان نمایندگی ما 50 درصد کاهش بیکاری داشته‎ایم اما وقتی چنین چیزی صحت ندارد و مردم تغییرات ملموسی ندیده‎اند، این آمار را نمی‎پذیرند و نباید آمار کذب بدهیم.
تعداد بازدید از این مطلب: 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : سه شنبه 13 مرداد 1394
نظرات
شب خاطره‌انگیز لرستانی‌ها با کنسرت موسیقی گروه پاپلر در خرم‌آباد + تصاوير و حواشي
کنسرت موسیقی گروه "پاپلر" با خوانندگی "امیر رحمان خسروی" در خرم‌آباد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبر لرستان:کنسرت موسیقی گروه "پاپلر" با خوانندگی "امیر رحمان خسروی" به مدت دو شب، پنج‌شنبه و جمعه 8 و 9 مردادماه از ساعت 21 و 30 دقیقه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خرم‌آباد و انجمن موسیقی لرستان در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد برگزار شد.
شب خاطره‌انگیز جوانان خرم‌آبادی با کنسرت موسیقی گروه پاپدر این برنامه امیر‌رحمان خسروی (خواننده)، حسین قنبری (درام)، یاسین بهاروند (گیتار)، معین روزبهانی (گیتار)، ماکان فرجی (گیتاربیس)، مهران ترک‌زبان (کمانچه)، محسن عالی‌پور (پیانو)، امیر محمودی (کیبورد)، میثم یاراحمدی‌کوزه (کاخن) هنرنمایی کردند.
اجرای برنامه نیز به عهده حمید نوروزی بود و حسین قنبری تنظیم قطعات به عهده داشتند.
این کنسرت با صدا برداری ایمان سیف و سرپرستی معین روزبهانی در دو بخش برگزار شد؛ در بخش اول 5 ترانه با نام‌های "هل‌و‌میخک‌"، "من‌ و‌ تو‌"، "تو خوت عاشقی"، "کیچه" و "دونوازی محلی" به اجرا درآمد.
در بخش دوم نیز ترانه‌های "قمار عاشقی"، "بی دسلات"، "پریشو"‌، "بیستون" و ریمیکس محلی اجرا گردید و شبی خاطره‌انگیز برای حضار و علاقه‌مندان به موسیقی رقم زد.

حواشی‌:
* گروه موسیقی "پاپلر" راس ساعت 21:45 وارد سالن شدند و امیر رحمان خسروی بعد از پخش اولین ترانه، از هنرمند فقید لرستانی "مهدی شجاعی" (فوت: 13 فروردین‌ماه 1392) نوازنده تنبک در حضور مادر این هنرمند یادی کرد که مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.
* صحنه به‌یادماندنی بعدی، ادای احترام خسروی به مادرش بود، وی "گلونی" مادرش را به‌عنوان نمونه پوشش و نماد اصالت زنان لر به نمایش گذاشت و به احترام مادر و تمام مادران لرستان بر دستان او بوسه زد و از زحماتش تشکر کرد. خسروی در هنگام اهدا گل به مادرش گفت: تمام 36 سال زندگی‌ام را مدیون مادرم هستم و لازم دیدم در حضور مردم از ایشان قدردانی کنم. این صحنه با تشویق بی‌امان حاضرین همراه بود.
* حمید نوروزی مجري مراسم در بخش دیگری از برنامه از "پایگاه خبری یافته "در حمایت از هنرمندان لرستانی تشکر کرد.
* تهویه نامناسب سالن اجرا و عدم استقبال هنرمندان لرستانی از این کنسرت از نکات قابل اشاره بود.
* امین عباسیان رییس انجمن موسیقی، رامین صادقی، ذبیح‌الله کردعلیوند و مختار فلاحی همراه با گروه موسیقی ملی صبا، مریم رشیدی، مریم تیموری، بهادر دبیر و دکتر فتح‌الله شفیع‌زاده از جمله حاضرین در این کنسرت بودند.
* حضور تعدادی از تماشاگران با پوشش گلونی از دیگر نکات مراسم بود.

* کنسرت با اجرای ریمیکس شاد محلی و هیجان خاصی رأس ساعت 24 به اتمام رسید.

شب خاطره‌انگیز جوانان خرم‌آبادی با کنسرت موسیقی گروه پاپ
شب خاطره‌انگیز جوانان خرم‌آبادی با کنسرت موسیقی گروه پاپ
شب خاطره‌انگیز جوانان خرم‌آبادی با کنسرت موسیقی گروه پاپ
شب خاطره‌انگیز جوانان خرم‌آبادی با کنسرت موسیقی گروه پاپ
شب خاطره‌انگیز جوانان خرم‌آبادی با کنسرت موسیقی گروه پاپ
شب خاطره‌انگیز جوانان خرم‌آبادی با کنسرت موسیقی گروه پاپ
شب خاطره‌انگیز جوانان خرم‌آبادی با کنسرت موسیقی گروه پاپ
شب خاطره‌انگیز جوانان خرم‌آبادی با کنسرت موسیقی گروه پاپ
شب خاطره‌انگیز جوانان خرم‌آبادی با کنسرت موسیقی گروه پاپ
شب خاطره‌انگیز جوانان خرم‌آبادی با کنسرت موسیقی گروه پاپ

تعداد بازدید از این مطلب: 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : یک شنبه 11 مرداد 1394
نظرات
مردم خرم‌آباد 20 ميليون تومان در جشنواره خيريه غذا كمك كردند + تصاوير
مسئول  انجمن دانش‌آموختگان خرم‌آباد گفت: روز پنج‌شنبه در حمایت از بیماران هموفیلی، جشنواره خيريه غذا در زيباكنار پارك كيو خرم‌آباد با مشاركت خيرين و مردم برگزار شد كه در نهايت بيش از 20 ميليون تومان در اين امر خداپسندانه گردآوري و به كانون بيماران هموفيلي خرم‌آباد اختصاص يافت.
به گزارش خبر لرستان:انوشيروان سپهوند افزود: اين مراسم از ساعت 19 تا 23 پنج‌شنبه‌شب برپا بود و مردم ظرف همين مدت كوتاه، كار بزرگي كرده و در اقدامي نوع‌دوستانه، مشاركتي فعال نمودند.
وي بيا‌ن داشت: در این جشنواره پرشور که با مشارکت بیش از 150 آشپز خانگی و فروشنده غذا و با کمک 60 نفر کادر اجرایی برگزار شد، بالغ بر 20میلیون تومان جهت کمک به بیماران هموفیلی جمع‌آوری گردید.

 مردم خرم‌آباد 20 ميليون تومان در جشنواره خيريه غذا كمك كردند + تصاوير


تعداد بازدید از این مطلب: 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : یک شنبه 11 مرداد 1394
نظرات
تصادف روز جمعه در نزدیکی تالار جهانگردی

جمعه در نزدیکی تلار جهانگردی بر اثر برخورد یک خودروی پراید با پنج ماشین باعث فوت یک دختر بچه شد.

به گزارش خبرنگار خبر لرستان:حدود ساعت 7عصر یه جوان بیست ساله با یک خودروی پراید پس از برخورد به یک کودک و از دست دادن تعادل خود به پنج دستگاه ماشین برخورد کرد.

بعداز رسیدن معموران آگاهی و راهنمایی و رانندگی بعد از گذشت 1 ساعت فرد مجرم دستگیر و به مقامات قضایی داده شد

 

تعداد بازدید از این مطلب: 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : شنبه 3 مرداد 1394
نظرات
مراسم سالگرد استاد سقایی برگزار شد + تصاوير/ كم‌توجهي لرستاني‌ها نسبت به اسطوره‌هاي‌شان!
مراسم پنجمین سالگرد درگذشت استاد رضا سقايي اسطوره‌ي آواز لرستان، با حضور جمعي از مردم قدرشناس لرستان روز جمعه دوم مردادماه 1394 بر مزار اين هنرمند فقيد برگزار شد.
پنجمین سالگرد رضا سقایی
به گزارش خبرنگار یافته، به‌رغم اطلاع‌رسانی از طریق پیامک، فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جمعیتی کم‌تر از یک‌صد نفر در قطعه‌ی هنرمندان و نام‌آوران آرامستان صالحين خرم‌آباد گرد هم آمدند تا پنجمین سال غروب اسطوره‌ی موسیقی لرستان را به سوگ بنشینند.
در حالی‌ که برگزارکنندگان مراسم به احترام افراد شرکت‌کننده ساعت 19 عصر را به خاطر ملاحظات گرماي هوا در نظر گرفته بودند، اما متأسفانه آن‌طور که شایسته‌ی نام و مقام استاد رضا سقایی بود، جمعیت قابل‌توجهی در این مراسم شرکت نکردند.
اجرای برنامه را امین ساکی از هنرمندان خرم‌آبادی بر عهده داشت.
داریوش نظری خواننده و نغمه‌پرداز لرستانی و خواهرزاده‌ی استاد رضا سقایی، دقایقی در وصف استاد و خصایص اخلاقی بارز و مردمی بودن ایشان سخنانی بیان کردند.
سپس امین عباسیان رییس انجمن موسیقی استان لرستان نیز دقایقی برای حضار به ایراد سخنرانی پرداخت.
مظفر فروغی به‌ عنوان آخرین نفر میکروفن را در دست گرفت و با اشعار خود به زیبایی هر چه تمام‌تر استاد رضا سقایی را براي حضار وصف کرد. این بخش از برنامه به دل اکثر حاضرین نشست.
در بخش پایانی مراسم حاضرین با حضور بر اطراف مزار استاد سقایی همراه با داریوش نظری و دختر نوجوانش پارمیدا نظری اشعار اسطوره‌ی موسیقی لرستان را زمزمه کردند؛ برخی از شرکت‌کنندگان با اشک و بغض آهنگ‌های خاطره‌انگیز زنده‌یاد سقایی را زمزمه می‌کردند.
علاقه‌مندان فهیم و قدرشناس استاد رضا سقایی با شاخه‌های گل مزار، بزرگ‌مرد موسیقی لرستان را گل‌باران کردند.
تلاش‌های خانواده‌ی استاد سقایی همچنین، امین عباسیان و مجتبی رومانی جهت برگزاری باشکوه مراسم قابل‌تقدیر است.

از چهره‌های فرهنگی، هنری و رسانه که در این مراسم حضور داشتند می‌توان به: منوچهر رحمتی، داریوش طاهر‌پور، مراد سپهوند، مجید دولتشاه، امین آزادبخت، فیروز اسماعیلی‌نژاد، سید نوری موسوی، مجتبی زرین‌جویی، شهرام شرفی، احسان عبدی‌پور، باقر بیرانوند، مظفر فروغی، امین ساکی، مجید بخشی، نوید بهرامی، محمدرضا گودرزی،محمدمختوایی، امین رهسپار، امید نجم‌سهیلی، فاطمه یاراحمدی، سارا و سارینا سبحانی، زیبا دانه‌ای، احمد و فرزانه علیخانی، فرشید خدامرادی و ... اشاره کرد.
                                                                    تصاويری از اين مراسم:
پنجمین سال روز درگذشت ستاره‌ی بی‌بدیل موسیقی قوم لر، رضا سقایی برگزار شد
پنجمین سال روز درگذشت ستاره‌ی بی‌بدیل موسیقی قوم لر، رضا سقایی برگزار شد
پنجمین سال روز درگذشت ستاره‌ی بی‌بدیل موسیقی قوم لر، رضا سقایی برگزار شد
پنجمین سال روز درگذشت ستاره‌ی بی‌بدیل موسیقی قوم لر، رضا سقایی برگزار شد
پنجمین سال روز درگذشت ستاره‌ی بی‌بدیل موسیقی قوم لر، رضا سقایی برگزار شد
پنجمین سال روز درگذشت ستاره‌ی بی‌بدیل موسیقی قوم لر، رضا سقایی برگزار شد
پنجمین سال روز درگذشت ستاره‌ی بی‌بدیل موسیقی قوم لر، رضا سقایی برگزار شد
پنجمین سال روز درگذشت ستاره‌ی بی‌بدیل موسیقی قوم لر، رضا سقایی برگزار شد

تعداد بازدید از این مطلب: 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : شنبه 3 مرداد 1394
نظرات
بهنوش بختياري در گفت‌و‌گو با خبر لرستان: همه‌ جا حامی لرها هستم
ماجرای به‌کارگیری رفتگران (پاکبان) خرم‌آبادی با مدرک تحصیلی لیسانس و فوق‌لیسانس توسط شرکت‌ پیمانکار طرف قرارداد شهرداری، یکی از اتفاقات عجیبی بود که با واکنش‌های زیادی در رسانه‌ها و فضای مجازی همراه و اقشار مختلف جامعه نسبت به آن واکنش نشان دادند.
یکی از کسانی که نسبت به این خبر عکس‌العمل نشان داد، "بهنوش بختیاری" بازیگر لر سینما و تلویزیون بود.
بهنوش بختیاری بهنوش بختیاری هنرمندی که در سال 54 در تهران به دنیا آمد؛ اما پدرش از لرهای بختیاری شهر مسجدسلیمان است و همیشه خود را یک لر می‌داند، او تا کنون در بیش از 60 فیلم سینمایی و تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است.
این بازیگر و دانش‌آموخته ادبیات فرانسه، در یکی از شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این خبر نوشت: «متقاضی شدن چندین فوق‌لیسانس برای پاکبانی! مسلمه که پاکبان‌ها بسیار محترم‌اند و من مدافعشونم، اما آیا برای تحصیل‌کرده‌ها نباید کاری متناسب درسی که خوندن باشه؟!
باید متقاضی آژانس، پاکبانی، نگهبانی، فروشندگی و نظافت منزل باشن؟ همه مشاغل قابل احترام، درست، ولی تکلیف این‌همه سال درس و تلاش چی میشه؟ معلومه که ترس میاد تو جون آدما و برای داشتن پول رشوه، نزول‌خوری، پا روی حق گذاشتن، چند شغله بودن، عصبانیت و استرس پیش میاد. گاهی اوقات هم باید به مردم حق داد. نگاهی به ضمیر جماعت ایرانی، حکایت از خیلی چیزها داره. یاعلی»
عکس‌العمل این بانوی هنرمند و بی‌تفاوت نبودنش نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه باعث شد تا به ملاقاتش برویم و ساعتی از او درس با هم بودن و برای هم بودن را بیاموزیم.
محل قرارمان استودیویی در منطقه 22 تهران بود که برنامه تلویزیونی"گل‌ و بلبل" در آن فیلم‌برداری می‌شد.
خودمان را معرفی کردیم و ایشان با خضوع و فروتنی خاصی درخواست ما را برای انجام گفت‌وگو کوتاهی پذیرفت و در فرصت اندکی که وجود داشت و در فواصل ضبط برنامه تلویزیونی "‌گل‌ و بلبل" – محصول شبکه 2 به سوالات‌مان پاسخ داد.

خانم بختياري ضمن تشکر از این که دعوت ما را برای مصاحبه پذيرفتيد، لطفاً بفرمایید برای اولین بار چگونه از این خبر مطلع شدید؟
این روزها گسترش فن‌آوری باعث شده اخبار در سریع‌ترین زمان ممکن منتشر شود و من هم این خبر را در فضای مجازی خواندم و بعد از این که مطمئن شدم خبر درست است نسبت به آن واکنش نشان دادم.
 
چرا به فکر نوشتن یادداشتی در این خصوص افتادید؟
خبر مهمی بود و پاکبانان، این قشر زحمت‌کش جامعه، همیشه ارزش ویژه‌ای پیش من دارند و با دیدن تصویر یا خبری از آن‌ها ناخودآگاه کنجکاو می‌شوم، اما این خبر نظرم را جلب کرد و سؤالی ذهنم را مشغول کرد که چرا باید تحصیل‌کردگان جامعه سر جای خودشان به کار گرفته نشوند؟ واقعاً وقتی راننده آژانس یا نگهبانانی را می‌بینم که بیشتر از شغل‌شان دانش دارند و تحصیلات عالیه دارند، قلبم به درد می‌آید و نمی‌توانم ساکت بنشینم، لذا تصمیم گرفتم که مطلبی در این باره منتشر کنم.
 
شما گویا در کنار فعالیت‌های هنری در فعالیت‌های اجتماعی هم مشارکت دارید؟
بله! سعادتی نصیبم شده تا در بسیاری از انجمن‌ها، NGO‌ها و سمن‌های(سازمان‌هاي مردم‌نهاد) اجتماعی و فرهنگی حاضر باشم. با گروهای مختلف از حوزه‌های متفاوت همکاری دارم از جمله بیماران دیابتی و هموفیلی، انجمن‌های زیست‌محیطی، بیماری‌های خاص، بیماران مبتلابه صرع و MS و انجمن‌های دیگر. البته لازم است عرض کنم که اکثر هنرمندان کشور در فعالیت‌های اجتماعی در قالب سمن‌ها حضور دارند و مشارکت می‌کنند ولی قدیمی‌ترهای هنر شاید حضور کم‌تری دارند و سکوت می‌کنند که همین‌جا از آن‌ها دعوت می‌کنم ما را انجام فعالیت‌های اجتماعی و انسان دوستانه تنها نگذارند.
 
 شما اصالتاً بختیاری هستید و همیشه از بختیاری بودن خود باافتخار یاد کرده‌اید. از این پای‌بندی به لرها بگویید.
پدرم اهل مسجدسلیمان و از عشایر هفت‌لنگ (haftlang) بختیاری است، با آن‌که خودم در تهران متولد شده‌ام اما همیشه خودم را یک لر می‌دانم و به آن افتخار می‌کنم. همیشه تلاش کرده‌ام از غرور بختیاری‌ها در کارهایم بهره بگیرم و تلاش کرده‌ام بهترین باشم.
 
این تعصب شما به اصالت، ستودنی است! پیام‌تان برای هویت‌گریزان چیست؟
تعجب می‌کنم از آن دسته آدم‌هایی که گریزان هستند از اصل خویش! مگر می‌شود انسان از ریشه خود فرار کند. به‌ خصوص لرها که قومی با اصالت، شجاع و غیرتمند هستند و هر کسی باید به آن افتخار کند. شخصاً در تمام مسیرهای اجتماعی از لر بودنم به نیکی یاد می‌کنم و متأسفم برای کسانی که تفکرات هویت‌گریزی دارند.
 
از هنرمندان بزرگ قوم لر به کدام‌یک علاقه بیش‌تری دارید؟
علاقه خاصی به اسطوره موسیقی بختیاری استاد بهمن علاءالدین (متخلص به مسعود بختیاری) خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز مشهور بختیاری دارم. او از بزرگان این کشور و اهل مسجدسلیمان است و بسیاری از آثار او از جمله: مال‌کنون، هی‌جار، کبک تاراز، بر افتو، آستاره، بهیگ، گل‌های کاغذی را با جان و دل گوش می‌دهم.
 
نظر شما در باره پیامک‌های قومیتی چیست؟
متأسفانه این روزها با پیامک‌های توهینی علیه خیلی از قومیت‌ها و از جمله قوم لر مواجه هستیم. فراموش نکنیم پایه‌های این کشور بر مبنای تمام اقوام بنیان شده است و تضعیف هر قومی باعث تضعیف فرهنگ و پیشینه فرهنگی کشور می‌شود. لازم است همه ما به تاریخ و جغرافیای قومی هم احترام بگذارم و از تمسخر همدیگر اجتناب کنیم. به همه پیشنهاد می‌کنم از همین امروز و در راستای حفظ کرامت انسانی اقوام، هم‌پیمانی خود را با سایر فرهنگ‎ها و اقوام اعلام و از ارسال پیامک‎های توهین‎آمیز علیه هر قومی خودداری و دیگران را به انجام این مهم راهنمایی کنیم.
 
حضور بهنوش بختياري در غرفه گلونيآیا تا کنون به لرستان سفرکرده‌اید؟
بله من سفرهای متعددی به مناطق لر‌نشین کشور از جمله لرستان و شهر خرم‌آباد داشته‌ام و سال قبل نیز به دعوت اداره کل ارشاد اسلامی استان لرستان به خرم‌آباد آمدم. در تهران هم با بسیاری از هنرمندان تراز اول کشور که اصالت لری دارند از جمله مسعود رایگان، شهره لرستانی، حدیث فولادند، فاطمه گودرزی و ... ارتباط نزدیک دارم.
 
چه صحبتي با مردم لرستان دارید؟

علاقه خاصی به لرستانی‌ها، آداب‌ و رسوم آن‌ها دارم. سال قبل در هفته فرهنگی لرستانی‌ها در تهران حاضر شدم و در غرفه گلونی از این پوشش زیبای دختران لر استفاده کردم و حتی در صفحه شخصی خودم در فضای مجازی از لرستانی‌ها و آداب و سنن آن‌ها نوشتم و با افتخار از آن‌ها یاد کردم. این علاقه‌ي من ریشه در سادگی و صمیمیت مردم این دیار دارد، مردمان غیرتمندی که لازم است بیش‌تر آن‌ها توجه شود. در پایان سلام و ارادت خودم را به تمام لرها از جمله مردم لرستان ارسال می‌کنم؛ مطمئن باشید در هر جایی اولین حامی لرستانی‌ها هستم.

گفتگو بهنوش بختیاری عبدالرضا قاسمی - یافته

تعداد بازدید از این مطلب: 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیریت
تاریخ : شنبه 3 مرداد 1394
نظرات

درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید